Lostfields Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Hei Jeg tenkte å smekke sammen en NAS og trenger et hovedkort med 6+ SATA porter (helst 8) og WOL. Jeg ønsker ikke å kjøre dem i RAID, dvs. at jeg ønsker alle 6 portene (eller 8 hvis dette finnes) fremstå som individuelle harddisker. Hvordan kan jeg finne frem en slik, har surfet og letet en stund nå og ser at det står RAID på enkelte. Disse har 6+ porter og LGA775 6+ SATA hovedkort 8 SATA hovedkort Endret 20. januar 2009 av nicop Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Dette får glimrende kritikker :Gigabyte GA-EP45 UD3 har ett på vei i posten selv til homeserver bruk. Endret 21. januar 2009 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Ja, denne ser fin ut. Det ser ut som at 6 SATA porter kan kjøres uten RAID og 2 av dem med RAID. Det er jo fint, for det er vel det dette betyr? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391834&view=detailed Intel ICH10 : Serial ATA-300 - kontakt(er): 6 x 7-pin seriell ATA - 6 Enhet(er) ATA-133 - kontakt(er): 1 x 40-pin IDC - 2 Enhet(er) Serial ATA-300 - kontakt(er): 2 x 7pin Serial ATA - 2 Enhet(er) - RAID 0 / RAID 1 / JBOD Kan ikke seom denne har WOL, søker litt mer. Tenkte å bruke den i Windows Home Server, derfor jeg ikke ønsker RAID. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 ALLE Hovedkort, med eller uten RAID kan kjøres med RAID delen utkoblet. Det er tross alt fakeRAID på disse kortene, har selv kjørt ett IP35 Pro med ICH9R (RAID finnes som mulighet) men utkoblet, samme med IX38'n jeg har nå, men nå har jeg skrudd på RAID for jeg har 2x disker i RAID 1, men selv om RAID er på så kan du fortsatt kjøre en enkelt disk... RAID er skrudd AV som default på ALLE hovedkort. Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Supert, takk skal du ha 007CD. Hvordan får jeg bekreftet om dette hovedkortet har WOL (Wake On Lan)? Alle nye hovedkort med innebygd LAN har vel det, men det står ingenting om det på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå