JOB Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 http://www.digi.no/php/art.php?id=87862#relatert Denne artikkelen er jo ren reklame for IT-Extreme! Hadde dette vært en papir-avis, måtte det stått "annonse" med store bokstaver. Jeg har i hvert fall ingen tillit til digi.no lenger. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Uansett er det ikke akkurat kvalitet over den artikkelen. Den er faktisk latterlig dårlig. Lenke til kommentar
JOB Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Og dette fikk jeg som svar til en kommentar jeg skrev om innlegget: Hei Det burde være unødvendig å opplyse om det, men for ordens skyld kan jeg fortelle at vår reportasje fra IT-Extreme i Skien naturligvis er gjennomført på vårt eget initiativ. Vi synes kort og greit at dette er et interessant og nytt undervisningskonsept som våre lesere (mange av dem er studenter eller skolesøkende) fortjener å få vite mer om. At du finner det uinteressant får vi tåle å høre, men når man slenger rundt seg med insinuasjoner om at artikler er kjøpt og betalt, bør man være i stand til å underbygge dette med harde fakta, noe du ikke evner å gjøre. Du kan godt stille spørsmålstegn ved våre redaksjonelle prioriteringer, men vår integritet blir ikke automatisk korrumpert om vi skulle skrive en positiv omtale av en bedrift, et produkt eller som i dette tilfellet - en skole. mvh. Øystein Kvistad, ansv.red. www.digi.no " -----Opprinnelig melding----- Til: [email protected] Sendt: 14.04.03 10:18 Emne: Ang.artikkel: Optimistiske IT-studenter ser lyst på fremtiden Denne, og relaterte saker om IT-Extreme er jo ren reklame for denne skolen. Dette er ikke akkurat uavhengig journalistikk! På sidene deres står det: " Dette nettsted er redigert på uavhengig grunnlag, i henhold til de prinsipper som er nedfelt i Redaktørplakaten, og på norske mediers etiske normer slik de er uttrykt i Vær Varsom-plakaten og Tekstreklameplakaten.", men dette stemmer tydeligvis ikke. Jeg har ikke lenger noen tillit til digi.no, og dere har mistet minst en trofast leser. ...jeg ler meg skakk... Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 ...så du mener at digi.no overhodet ikke får lov til å ha subjektive meninger om noe? Bye bye vg, dagbladet, aftenposten, it-avisen, hw, [trenger jeg fortsette..?] Det er greit at du ikke skal ta alt for god fisk, og være enig i alt folk sier, men jekk deg ned litt da. ps, mener ikke å være noe politi, men synes faktisk du gikk litt hardt ut der. Venner? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg ler meg skakk! Det finnes ikke ETT ENESTE nyhetsfora som ikke har subjektive meninger. OK, det var ikke høy kvalitet over artikkelen, men hva kan man si? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 det lukta sterkt av reklame ja....kanskje skribenten er tidligere markedsfører eller no? Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 det lukta sterkt av reklame ja....kanskje skribenten er tidligere markedsfører eller no? lol Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 At de skriver sponsede nyheter er vel å ta i litt for hardt, men at det minner om skoleavisa artikler skal jeg absolut ikke nekte for. Lenke til kommentar
JOB Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Dette var den tredje artikkelen digi.no hadde om IT-Extreme, og i alle skrytes det vidt og bredt om denne skolen, og ikke én kritisk kommentar. Jeg syns nå dette kan kalles "litt" mer enn bare positiv omtale, jeg da... Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 har det falt deg inn at skolen faktisk kan være bra..? har endel erfaring med ulik it-utdanning, og synes faktisk konseptet der høres veldig bra ut. ..Eller skal alle gå informatikk på uneiversitete og sitte i en forelesningssal og lære om data? Det fungerer rettogslett ikke. Man lærer av å gjøre. Jeg synes det er bra at noen bruker dette i praksis! Lenke til kommentar
JOB Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Det kan godt hende at skolen er bra, men jeg syns ikke det har ikke noe med denne saken å gjøre. Poenget mitt er at jeg syns digi.no undergraver sin troverdighet med sin totale mangel på kritisk journalistikk i disse artikklene. Ett av problemene for nettaviser kontra papiraviser er nettopp leserenes oppfatning av deres troverdighet, og jeg syns disse artikklene forsterker dette. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Hva tror dere intervjuet med komplett-sjefen Eric Sandtrøe her for en måneds tid siden var for noe? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Ein liten sidekommentar til diskusjonen Det er forskjell på utdanning korleis kan IT-extremes 1 årig systemadmin. måle seg Hist http://www.aitel.hist.no/studier/tilbud/ed...ift-studium.php drift av edbsystemer som eit eksempel. Eller det 1årig systemutvikler mot 3årig eller 5åringe utdaninniger på høgskuler og universitetet. Resten av jo neste berre datakort setifisering (som er trur andre tar mindre for enn 56000 for slike setifikat,-) Vil nok unngått 1 årige utdanninger da det er begrensa kva ein får ut av det. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 har det falt deg inn at skolen faktisk kan være bra..?har endel erfaring med ulik it-utdanning, og synes faktisk konseptet der høres veldig bra ut. ..Eller skal alle gå informatikk på uneiversitete og sitte i en forelesningssal og lære om data? Det fungerer rettogslett ikke. Man lærer av å gjøre. Jeg synes det er bra at noen bruker dette i praksis! Sitter sjølv på universitetet og jobber med hovudfagsoppgåva innan informatikk, det kan vere dårlige forelesningar/forelesarar , men at systemet ikkje fungere er vel å ta litt hardt i. Det er heller ikkje rett å samenlikne studier som du skal lære f.eks windows produkt mot ei utdanning der ein ser over verktøya og inn i det teoretiske bak. mvh JanEirik Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Ja, et ettårig studium til 50.000+ i skolepenger er nok et smart valg, sammenlignet med f.eks en mastergrad i informatikk fra universitetet som ikke koster noe.... Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Sitter sjølv på universitetet og jobber med hovudfagsoppgåva innan informatikk, det kan vere dårlige forelesningar/forelesarar , men at systemet ikkje fungere er vel å ta litt hardt i. Tok nok litt hardt i ja. Skulle bare poengtere at det er stor forskjell på stor og tung universitetsutdanning og denne mer praktiske fremgangsmåten Det er heller ikkje rett å samenlikne studier som du skal lære f.eks windows produkt mot ei utdanning der ein ser over verktøya og inn i det teoretiske bak. Der har du et godt poeng. Veldig glad for at jeg vet hva som skjer når jeg trykker på en knapp, ikke bare at "noe" skjer... Men disse folka satser jo ikke på å utdanne altvitende orakler (sånn som du og jeg ), men heller skaffe de kunnskapene og sertifiseringene man trenger for å kunne overleve ute i markedet. De sier jo selv at man bør ha it som livsstil, og gode forkunnskaper, og for meg betyr dette å vite litt mer enn at når man klikker på IE-ikonet så skjer det noe magisk!! Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Der har du et godt poeng. Veldig glad for at jeg vet hva som skjer når jeg trykker på en knapp, ikke bare at "noe" skjer... Men disse folka satser jo ikke på å utdanne altvitende orakler (sånn som du og jeg ), men heller skaffe de kunnskapene og sertifiseringene man trenger for å kunne overleve ute i markedet. De sier jo selv at man bør ha it som livsstil, og gode forkunnskaper, og for meg betyr dette å vite litt mer enn at når man klikker på IE-ikonet så skjer det noe magisk!! Det er jo allikevel tull å betale så sinnsykt mye penger for de sertifiseringene, når du kunne tatt de på egenhånd for en slikk og ingenting. Noen vil selvfølgelig si at det er tungt å motivere seg til å lese, og at de ikke klarer forelesninger og bla,bla... Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Dyrt, ja. Men nå er det jo ikke bare snakk om sertifiseringene da. Det blir jo gitt mye undervisninge, og man får mye praktisk erfaring som ikke vil kunne lese seg til i noen bok. Sertifiseringene fungerer vel som en slags eksamen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå