Øyjor'n Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Dette er to bilder jeg tok i sommer, 2-3uker etter at jeg hadde begynt med SLR. Er litt usikker på hvilke av disse jeg liker best. Av de med lang lukker, tror jeg dette er det jeg liker best, men her er et annet hvor blitzen er avfyrt i siste millisek. Det siste her var bare for moro skyld, men ønsker mest kritikk på de to første. --Øyjor'n-- EDIT: Glemte å si at ingen av bildene(utenom det siste) er korrigert. Tenker på prøve å gjøre litt i morgen, da jeg legger meg nå. Go natt! Endret 20. januar 2009 av Oyjorn Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det andre bildet var ganske kult, men jeg synes lyset fra lyktestolpa stjeler oppmerksomheten litt fra selve motivet. vet ikke hva jeg skal si om det siste bildet.. Det var jævlig stilig, men jeg vet ikke helt hvorfor. Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Personlig likte jeg ingen av bildene... Dårlig komposisjon og valg av bakgrunn, skeivt og for mye støy i bakgrunnen. Manglende fokuspunkt og belysning. Kvalitetsmessig ikke noe særlig, men jeg likte ideen din. Og tror du kan få noe bra om forutsettningene nevnt over hadde vært anderledes. Stian Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Takker for kommentarene. Som sagt, så tok jeg disse få uker etter at jeg tok i mitt første SLR. Hadde ingen peil på fotografering. Hadde også veldig dårlige kunskaper innen bilde manipulering, som du lett ser på utklippa på det det siste bildet. Jeg skal senere prøve å redigere litt på lys, skygger osv... Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvordan klarte du det der ? Samme bildet men flere av det bevegende motivet ? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvordan klarte du det der ? Samme bildet men flere av det bevegende motivet ? Han tar fire bilder på rad samtidig som det skjer og redigerer de sammen etterpå. Lettest når man har stativ. Oyjorn: Brukte du stativ på det tredje? Hvis du gjorde det er det ikke nødvendig å klippe ut sånn som du gjorde. Er bare å legge bildene oppå hverandre og maskere bort det rundt på de tre bildene du legger oppå. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvordan klarte du det der ? Samme bildet men flere av det bevegende motivet ? Han tar fire bilder på rad samtidig som det skjer og redigerer de sammen etterpå. Lettest når man har stativ. Oyjorn: Brukte du stativ på det tredje? Hvis du gjorde det er det ikke nødvendig å klippe ut sånn som du gjorde. Er bare å legge bildene oppå hverandre og maskere bort det rundt på de tre bildene du legger oppå. Hvordan gjør man det det ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Crumpler: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=849566 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå