zaldir Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei! Skrudde av pc'en min før jeg gikk å la meg i går, men når jeg startet den i dag skrudde den seg på, men bare i noen sekunder, før den skrudde seg av igjen.. Dette skjedde hver gang jeg skrudde på pc'en. Prøvde å gå inn på BIOS'en å stille alle instillingene på "fail-safe", men hver gang før jeg skulle lagre, avsluttet pc'en.. 2 dager før dette hadde jeg skiftet prosessor, så jeg prøvde å skifte tilbake til den gamle, men fortsatt det samme. Men etter å ha sjekket litt inni pc'en å sjekket at alle ledningene satt godt nok i, startet jeg pc'en og da funket den, men da ville ikke skjermen fungere lengre (Det hadde den gjort tidligere). Så jeg "tuklet" litt til inni pc'en, og da jeg startet den da, ville den ikke starte i det hele tatt (Bare lyste opp i 1 sek før den avsluttet). Har prøvd i hele kveld å finne ut hva som kan være feil. Noe rart da, er at jeg har en ekstern harddsik som bare skrur seg på når pc'en er på, men nå, selv om pc'en ikke er på, lyser og durer harddsiken som bare det. Noen som vet hva problemet kan være? Kan det være hardware eller er det innstillinger? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Har du (nok) kjølepasta på prosessor/kjøler? Rimelig sikker på at problemet ditt er prosessor-relatert. Endret 20. januar 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
zaldir Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Begynner å bli litt lite kjølepasta på den når jeg tenker meg om ja.. Hvor får du kjøpt det egentlig? Må jeg bestille da? EDIT: Jaha ja, prøvde på nytt igjen, der jeg trykte på power knappen, ventet lenge, så trykte jeg på startknappen, og ventet. så ser jeg et lys på hovedkortet (Vanlig lys som kommer når jeg starter), og jeg begynner å få igjen håp.. så, boom! stiger det røyk opp fra hovedkortet. Røyken var veldig nær en va usb portene på bakpanelet, men dvs også nære prosessoren. Men kan ikke skjønne at pga av litt for lite kjølepasta, vil prosessoren bli for varm etter 2 dager der pc'en såvidt har vært på... Med "litt lite" kjølepasta mener jeg ikke at det nesten alt er borte, men at det er mindre enn da jeg satt det inn for første gang. (Prosessoren var ikke helt ny, men har ikke brukt den etter at jeg tok den ut engang, og glemte å sette den inn igjen.) Men skal snakke med komplett i morgen, så får vi se da hva som skjer.. Blir vel at jeg sender inn hovedkortet og prosessoren. Endret 20. januar 2009 av zaldir Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har nå kjøpt fra komplett. Rask levering og kan leveres som brevfrakt (ca. 30-40 kr. i frakt). Kan anbefale Arctic Silver 5 og OCZ Freezer. Lenke til kommentar
zaldir Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Men da kan jeg jo be dem sende med kjølepasta når de har sjekka hva som er feil da.. Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Men da kan jeg jo be dem sende med kjølepasta når de har sjekka hva som er feil da.. Du må rense kontaktflatene godt og legge på ny kjølepasta hver gang du tar av prosessorkjøleren. Har du vært uforsiktig med statisk elektrisitet kan du ha brent(kortsluttet)hovedkortet. Det skal faktisk ikke så mye til. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Chrisso: Det skal mye til å faktisk ødelegge hovedkortet ved statisk elektrisitet. Da skal du faktisk sope beina over et teppe et par ganger før du tar i hovedkortet. Men skal lite til før hovedkortet tar skade av det (uten at det blir defekt). Lenke til kommentar
zaldir Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 pc'en har sluttet å brenne nå ;p men fant ut at den bare vil starte når cpu'en ikke er i, mmens hvis den er i slår den seg av og på hele tiden.. Så vet ihvertfall at cpu'en er grunnen nå.. Brannen har jeg ennå ikke funnet ut av, men kan det ha vært noe veldig lite som lå oppå hovedkortet som jeg ikke så, siden det plutselig har stoppet å brenne liksom..? eller er det rett og slett umulig at noen som ligger oppå et hovedkort brenner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå