Tha_Zaynt Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Sitter på hybel og har internett via trådløs nettverkstilkobling, men plutselig falt nettet ut. Når jeg sjekket nettverksinnstillinger fant jeg noe merkelig... Vanligvis er innstillingene slik: ip adresse: 192.168.1.60 nettverksmaske: 255.255.255.0 gateway: 192.168.1.1 Men nå er de plutselig endret til: ip adresse: 169.254.144.129 nettverksmaske: 255.255.0.0 gateway: Er tilkoblet samme nettverk med samme passord som tidligere, men plutselig ut av det blå har jeg altså "begrenset tilkobling" med disse rare innstillingene. Hva kan det skyldes? Får heller ikke svar når jeg prøver å pinge 192.168.1.1 som var adressen til routeren tidligere. kan virke som hybelverten bare har skrudd av dhcp-funksjonen. Er forøvring enda en router tilkoblet samme router, men er akkurat samme problem der. Endret 20. januar 2009 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Prøvd å kjøre en "ipconfig /release" og deretter "ipconfig /renew" i CMD? Prøv dette og se om du får en ny IP fra DHCP... Endret 20. januar 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 hva skal dette bety? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Virker som en router-feil. Mulig din MAC-adresse er blitt utestengt eller noe? Du må nesten høre med hybelverten din om han har gjort noen endringer i routeren i det siste eller noe... Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Har en mistanke om at hybelverten stenger meg ute av nettet etter sitt eget forgodtbefinnende. Selv sier han at modemet er ødelagt og at han venter på nytt, men han sa akkurat det samme sist gang dette skjedde, som tilfeldigvis var like etter en krangel mellom meg og vedkommende. Etter at noen truet med å betale mindre i husleie siden det står i kontrakten at vi skal ha nett på hybelen, kom derimot nettet tilbake igjen etter få timer. Siden både modemet og router er gjemt bort i ett låst rom, har jeg ingen tilgang til det bortsett fra den trådløse tilkoblingen til routeren. Er det noen måte å finne ut om han faktisk stenger meg ute med vilje, definitivt? Uansett virker det rart på meg at det ikke skal være mulig og få kontakt med routeren, bare fordi "modemet er ødelagt". Det skal jo uansett være mulig å logge seg på router? Og når det samtidig er nøyaktig samme problem på den andre routeren som er tilkoblet modemet, må jeg innrømme at jeg har mine tvil. Hva tror dere, er det logikk i mitt resonnement, eller er det mulig at det faktisk bare er modemet det er noe galt med? Endret 20. januar 2009 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Den adressen du får betyr at du ikke har kontakt med router fordi den tildeles deg av din egen maskin. Dette kan skyldes feil kryptering hos en av partene. Hvis dere laster ned så kan det hende at han er pissed fordi nettverket hans kneler. I såfall bør dere sette grenser i programvaren for antall forbindelser og hastighet slik at det blir igjen nok til alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå