Kardinalen Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Etter å ha satt litt fotoutstyr på ønskjelista til jul vart eg plutseleg eigar av ein del forskjellig ukurant kameratilbehør. Dette må byttes og eg tenkte å bytte det inn i polariseringsfilter til mitt EOS 450D. Så da er spørsmålet mitt: Kva filter bør eg satse på for å få best mogleg gjenngivelse av solnedganger og liknande? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Etter å ha satt litt fotoutstyr på ønskjelista til jul vart eg plutseleg eigar av ein del forskjellig ukurant kameratilbehør. Dette må byttes og eg tenkte å bytte det inn i polariseringsfilter til mitt EOS 450D. Så da er spørsmålet mitt: Kva filter bør eg satse på for å få best mogleg gjenngivelse av solnedganger og liknande? Etter diskusjon her nylig, kjøpte jeg dette: 67mm HOYA CIRCULAR POLARIZING FILTER , har EOS 400D, og skulle ha det til min normalzoom (Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 ). Jeg har også kjøpt en "adapter" slik at jeg kan bruke dette filteret på macro-objektivet mitt. Etter å ha sett bilder tatt med dette filteret, ble jeg fristet av de flotte fargene. RandiA Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Merk at Hoya har flere typer, noen mindre gode enn andre. Har selv Pro1 som er ganske bra. Ellers er filtre svært dyre i norge, så det lønner seg ofte å handle på ebay e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå