Gå til innhold

Jo sterkere signal, jo lavere hastighet.

Anbefalte innlegg

Min D-Link 655 har begjynt å oppføre seg merkelig.Når jeg er en etasje over eller under har jeg signalstyrke på ca 75-80% og 130 mb hastighet i følge ruteren. Legger jeg lapptoppen på samme bord som D-Linken, har jeg signal på 100% men bare 70 mb hastighet på tilkoblingen.

Bruker kun n og wpa2.

Når ruteren var ny hadde jeg 280 mb i rommet ved siden av. Det er ingen andre nettverk på de nærliggende kanalene, men likevel bytter den mellom kanal 8 og 9 daglig.

Hva må jeg gjøre for å få opp hastigheten til det den var?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer muligens av reflektering av signalene hvis signal styrke er sterk men hastighet dårlig.

Du kan prøve å flytte på ruteren.I noen tilfeller skal det bare noen centimeter til.

De eneste kanalene uten kollisjon er 1,6 og 11.

Hvis du får inn naboene så sjekk hvilken kanal de kjører på og bruk en annen da kollisjoner gir dårligere throughput.

Lenke til kommentar
Det kommer muligens av reflektering av signalene hvis signal styrke er sterk men hastighet dårlig.

Du kan prøve å flytte på ruteren.I noen tilfeller skal det bare noen centimeter til.

De eneste kanalene uten kollisjon er 1,6 og 11.

Hvis du får inn naboene så sjekk hvilken kanal de kjører på og bruk en annen da kollisjoner gir dårligere throughput.

Som nevnt tidligere er det ingen på kanalene i nærheten. Alle andre nettverk jeg kan se har veldig lav styrke. Byttet fra auto kanalvalg til manuelt på kanal 9. Hastigheten gikk opp en del. Kanal 10 pluss 40 i signalbredde gav meg 240 mb. Noen av naboene bruker kanal 11 og 6 så der er det vel tenkelig med litt problemer.

Kan jo prøve 11 siden det ser ut som jo høyere kanal jo mindre problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...