Gå til innhold

Kjøpt ting på nett for 2 mnd siden, kom idag

Anbefalte innlegg

På posten.no sin side sto det lenge at sendingen ble holdt pga manglende dokumenter, og at avsender var kontaktet.

Jeg ventet, og nevnte sending kom idag. Jeg ville ha sendingen for to mnd siden når jeg kjøpte den, idag er jeg ikke lenger interessert. Kan jeg på noen måte heve kjøpet og få penga tilbake?

Har ikke avhentet sending ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, om det er fra en norsk nettbutikk og solgt til en norsk forbrukerkunde har du som nevnt 14 dagers angrerett. Siden det ser ut til at du tror det er farlig å faktisk gi nok informasjon til å kunne få et skikkelig svar er det ikke mulig å gi deg noe mer hjelp enn det.

Når du sier det er sendt til momsfri sone kan det jo kanskje indikere at det ikke er snakk om et vanlig forbrukerkjøp, og i så fall får du ta til takke med at varene kom frem, betale dem og ta det som en erfaring i at det ikke alltid lønner seg å spare moms.

Lenke til kommentar

Kutt ut paranoiaen, du trenger ikke denne i dette forumet :).

TEE taler sannhet, og er til å stole på. Hans svar er 100% korrekt.

Så, om du oppfyller kravene han skriver om, har du 14 dagers angrerett. Du får da igjen pengene, men betaler returfrakten selv.

Oppfyller du ikke kravene han skriver, har du ikke angrerett.

Lenke til kommentar

tack, og en anna ting, jeg vil seff ikke pay porto for dette. Jeg har ikke hentet sendingen ennå, vil ikke posten returnere sendingen til dem gratis etter 2 uker?

Angreskjema anbefales men trengs ikke, så jeg kan jo bare ta en tlf og save 100kr porto elns.

Lenke til kommentar
tack, og en anna ting, jeg vil seff ikke pay porto for dette. Jeg har ikke hentet sendingen ennå, vil ikke posten returnere sendingen til dem gratis etter 2 uker?

Angreskjema anbefales men trengs ikke, så jeg kan jo bare ta en tlf og save 100kr porto elns.

Du kommer i så fall til å bli fakturert for behandling av uavhentet pakke. Det koster avsender mer enn kun returporto å returnere en pakke som ikke hentes.

Lenke til kommentar

Man kan jo ringe og angre på det.

Ved kjøp over nett (norske nettbutikker) har du 14 dagers angrerett fra du henter ut pakken.

Men det står her at jeg har angrerett fra jeg henter ut pakken, står ingenting om at jeg har angrerett før jeg henter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...