Barry White Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 hva er forskjellene hardware messig mellom mac og pc? er det noen komponenter du kan bruke i begge? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 For ikke å være 100% sikker mener jeg det er kun hovedkort og CPU som ikke går overens. Ram Skjermkort Disker Cdrom Osv skal kunne gå omhverandre. Mener å ha lest det men husker ikke hvor Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 jeg mener bestemt at pc er mye bedre enn mac, og hvis du har tenkt å kjøpe mac cet jeg hvor du bor! nei, tror det er liten forskjell, bruk samme disker så går det bra :wink: Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 på mac er det vanlige pci porter.. kanskje agp på de nyere modellene. tror diskene går overens. men spørs om det er scsi eller ikke. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 IDE og AGP i nyere Powermacs .... Lenke til kommentar
arcade Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 hva er forskjellene hardware messig mellom mac og pc? er det noen komponenter du kan bruke i begge? Win_XP har rett, du kan bruke det meste bortsett fra CPU og hovedkort. Mac har de siste årene standardisert veldig og kjører nå med vanlig PCI og AGP. Du kan bruke vanlige IDE-disker i alle nyere macer (G3/G4). Ikke minst, du kan kjøre vanlig SDRam og DDR Ram (selv om Apple sier at du må kjøpe minne sertifisert av de, som koster ca. 6 ganger så mye.) På jobben kjører jeg en Mac-server (G4) som hadde problemer med minne. Da jeg byttet ut med noen 512Mb brikker fra Crucial fungerte alt så mye bedre :smile: . Det som fremdeles er litt spesiellt er skjermkort, som er spesiallaget for Mac, selv om de er basert på vanlige AGP/PCI kort. Dette skyldes først og fremst at Mac har en spesiell digital utgang som brukes på deres flatskjermer. Ellers kan du lese mer om hardwaren på www.apple.no Arcade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå