Hopperesque Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jo flere kokker, dess mere søl. De beste episodene er signert Lynch. Sølet skyldes vel i grunn et dårlig manus/plotlinjer. Altså bør vel meste av skylden gå til Lynch/Frost. Apropos siste episode, må si jeg er glad det endte slik det endte. Utrolig mystisk og uoppklart. Vel, nå var det aldri meningen at Lynch og Frost skulle stå for manus og plot til hele serien. Et slik prosjekt villle ha tatt for mye tid. De sto bak selve fundamentet (sted, karakterer, hovedlinjer). Lynch er kreditert som (med)manusforfatter til fire episoder. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg følte jeg fattet det aller meste, men der igjen så kan nok mye tolkes på flere ulike måter. EDIT: Var det noen spesielle scener/sekvenser du tenkte på? Hele den scenen hvor Henry mister hodet, detfaller gjennom blodsøl ned i hendene på en gutt som bringer det til en viskelærfabrikk Ser forøvrig på Inland Empire nå. Eller, tar en 5-minutters pause for å være mer presis. Kommer nok med en minianmeldelse i morgen Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Er såvidt inne i Twin Peaks nå, virker veldig bra hittil. Men det beste er selvfølgelig Kyle MacLachlan. Har alltid funnet ham relativt kjedelig, men her er han jo helt fantastisk. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg følte jeg fattet det aller meste, men der igjen så kan nok mye tolkes på flere ulike måter. EDIT: Var det noen spesielle scener/sekvenser du tenkte på? Hele den scenen hvor Henry mister hodet, detfaller gjennom blodsøl ned i hendene på en gutt som bringer det til en viskelærfabrikk Akkurat den scenen må jeg nok se et par ganger til for å forstå. Dette er vel like etter Henry først tar babyen sitt liv for så å ta sitt eget. Dette symboliserer vel hans død, og viskelærfabrikken blir kanskje et slags symbol for hans ønske om å viske ut fortiden. Akkurat denne scenen ser jeg helt klart på som filmens mest uforståelige. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Anbefaler alle å se kortfilmene til Lynch. Det er syke saker, for å si det mildt. Et par av de fikk meg til å ville spy i vinkel. Min rangering må nok bli 1: Inland Empire 2: Lost Highway 3: Blue Velvet 4: Eraserhead 5: Mulholland Dr. 6: Twin Peaks: Fire Walk with Me 7: The Elephant Man 8: Wild at Heart 9: Dune The Straight Story har jeg ikke sett, gitt. Twin Peaks er konge, hvis man ser bort fra alt våset i sesong 2. Siste episode fikk meg til å hoppe rundt i ekstase. Samma med Inland Empire i grunn. Skjønte ikke en dritt, men for en fantastisk film! Trur nok det er en film som absolutt gjør seg best på kino, da mye av den herlige og forferdelige stemningen forsvinner i tv-stua. Lenke til kommentar
salamiking Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har sett to filmer av Lynch; Blue Velvet og Wild at Heart. Blue Velvet må jeg ærlig innrømme ikke appelerte særlig til meg. Jeg likte dialogen, historien og skuespillet til Dennis Hopper. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva jeg ikke likte, men den var bare så... stygg. Isabella Rosselini var stygg, omgivelsene var stygge og Kyle MacLachlan hadde sjarmen til en pappeske. Jeg vet det høres sumt ut, men jeg skal definitivt gi filmen en ny sjangs. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Slenger meg på rangeringsbølgen: 1: Mulholland Dr. 2: Lost Highway 3: Eraserhead 4: The Elephant Man 5: The Straight Story 6: Inland Empire 7: Wild at Heart 8: Blue Velvet 9: Twin Peaks: Fire Walk with Me Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Min rangering: 1. Lost Highway 2. Mulholland Drive 3. Twin Peaks: Fire Walk with Me 4. Blue Velvet 5. Wild at Heart 6. Inland Empire 7. The Straight Story 8. Eraserhead 9. The Elephant Man 10. Dune Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Hva synes folket om Dune? Så den nettopp, og må si meg skuffet. Fett soundtrack og ormescenene var imponerende, men fra der går det nedover. Tidvis direkte uengasjerende, samt filmen er fylt til randen med grusom, grusom voice-over Endret 20. juli 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Dune er den eneste Lynch-filmen som fremdeles har stående usett i hylla. Det frister heller ikke så veldig å sette den på. Lenke til kommentar
Fedme Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg har bare sett Lost Highway, Eraserhead og Dune. Er fersk David Lynch-fan, men må si at Dune skuffet meg når jeg så den etter Eraserhead og Lost Highway. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Dune er nokså dårlig. Min rangering: 1. Lost Highway (1997) (10/10) 2. The Straight Story (1999) (9/10) 3. The Elephant Man (1980) (8/10) 4. Mulholland Dr. (2001) (8/10) 5. Eraserhead (1977) (7/10) 6. Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992) (6/10) 7. Blue Velvet (1986) (6/10) 8. Inland Empire (2006) (5/10) 9. Wild at Heart (1990) (5/10) 10. Dune (1984) (4/10) Lenke til kommentar
Everyone Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Noen her som ser på den daglige værmeldingen hans? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det holder for David å åpne kjeften - mannen er hysterisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå