Infenso Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Oppdatert med anmeldelse av The Straight Story. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Vil anbefale Blue Velvet eller Lost Highway for Lynch-noobs Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Etter å ha sett Eraserhead to ganger fortløpende har jeg endelig fått oppdatert førsteposten med en ny anmeldelse. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Har store forhåpninger til Lost Highway. Lasta ned soundtracket og det er virkelig fabelaktig som virkelig setter stemninga. Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Lost Highway så jeg for noen dager siden. Soundtracket er råtøft (maks pluss for Nine Inch Nails ), og filmen likeså. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Har store forhåpninger til Lost Highway. + Eraserhead, her. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tror jeg kommer til å kjøpe Twin Peaks-boksen også. Fant til og med ut at mora mi har sett serien!Ikke veldig overraskende akkurat. Serien var en stor hit på norsk tv i 1990-91. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Har sett Wild At Heart, Mulholland Dr. og Inland Empire, samt Twin Peaks og den skuffende epilogen.Du mener vel prologen, hvis det er Twin Peaks: Fire Walk with Me du snakker om. Dette er en film som er undervurdert, spør du meg. Filmen inneholder noen av de beste enkeltscenene fra Lynch. Dessuten er den akkompagnert av musikk som langt overgår tv-serien. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Godt jobbet. God lesning. Har ikke fått øynene opp for Lynch enda, men eter å ha lest litt her vurderer jeg å gi han en ny sjanse. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tror jeg kommer til å kjøpe Twin Peaks-boksen også. Fant til og med ut at mora mi har sett serien!Ikke veldig overraskende akkurat. Serien var en stor hit på norsk tv i 1990-91. Visste jo egentlig at det var populært på den tida, men ho er ikke den typen som ser på sånne serier eller filmer. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hotel Room er en en tv-serie på 3 episoder produsert av David Lynch, og han har også regissert 2 av episodene. Jeg så denne serien som en film på enten TV1000 eller Filmnet for mange år siden, og har ikke klart å oppdrive denne siden. Har trålet DVD-sjapper i årevis på utkikk etter denne serien. Om noen skulle komme over et sted man kan skaffe denne serien, vil jeg være veldig takknemlig om de ga meg et hint. Jeg er en stor fan av David Lynch, og har sett alt han har laget som jeg har klart å legge mine klamme hender på. Men selv om jeg liker det sære ved David Lynch, så er det faktisk de streiteste filmen hans som er mine favoritter, The Straight Story, Blue Velvet og (go figure ) Elefantmannen. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jeg synes ikke Hotel Room var det store. Så den på NRK for mange år siden. Den var dog rimelig mye bedre enn komiserien On the Air. Det var dårlige greier, det. For info om en eventuell dvd-utgivelse av Hotel Room: Se her. For nyheter og artikler om alt som har med David Lynch å gjøre, sjekk ut Dugpa. Har brukt den siden til å oppdaterere meg siden 2001. Nettstedet har også eget debattforum. Endret 12. februar 2009 av Computerwelt Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ett lite tips til Lynch fans; David Lynch - The Lime Green Set En 10 disc boks som inneholder følgende; Disc 1: Eraserhead - Remastered Version Disc 2: Eraserhead - Soundtrack Disc 3: The Short Films Of David Lynch Disc 4: The Elephant Man Disc 5: The Elephant Man Extras Disc 6: Wild At Heart Disc 7: Industrial Symphony No. 1 Disc 8: Blue Velvet - With New 5.1 Sound Mix Disc 9: Dumbland Disc 10: Mystery Disc - Includes: Wild At Heart Deleted Scenes, 16 mm Experiments, Rabitts (Web-series) 40 page collectors picture book Writer, director and artist David Lynch has personally selected these works, including many pieces new to DVD, and a “mystery disc” of content taken from Lynch’s own personal archives and available only in this box set. Dette er en sone 1 utgivelse only, så du må ha en sonefri DVD spiller. Koster bl.a. 1149,- fra PK eller $129.99 fra amazon.com (når du tar fraktpriser og MVA/fortollingsgebyr med, så tror jeg nesten PK kommer best ut...). Selv om jeg har The Elephant Man, Wild At Heart og Blue Velvet fra før, så skal jeg ha denne boksen! Har lenge ment og kjøpe boksen som inneholder Eraserhead og The Short Films Of David Lynch, men denne er ett langt bedre kjøp! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Den var magisk. Jeg har ingen av DVDene hans i disk-format, går kanskje for den der.. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Da var siste episode av Twin Peaks sett, og blant alle andre emosjonelle reaksjoner er tristheten størst. Det er ferdig! Og jeg som vil ha så mye mer! Skikkelig trist at de måtte runde av serien og ikke kunne fortsette med en tredje sesong. Uansett, disse 29 episodene var helt fantastisk. Helt der oppe sammen med The Sopranos hva gjelder beste TV-serie. Så mange uforglemmelige øyeblikker, og så mange herlige karakterer og replikker. Gleder meg allerede til neste gang jeg skal se serien. Det var dog et par av de mindre subplotene som ikke var like bra som resten. Blant annet Evelyn Marsh-greia. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Hele serien taper seg kraftig etter at man finner ut hvem som har drept Laura. Drapet var et perfekt bakteppe og man følte seg aldri trygg på hvem som hadde gjort det. Sesong 2, del 2 blir for meg som et litt slapt nachspiel. Det blir for mange paralelle handlinglinjer hvor ingen av dem føles dominante nok og ikke minst... ikke interessante sammenlignet med sesong 1 og sesong 2, del 1. Endret 15. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jo flere kokker, dess mere søl. De beste episodene er signert Lynch. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jo flere kokker, dess mere søl. De beste episodene er signert Lynch. Sølet skyldes vel i grunn et dårlig manus/plotlinjer. Altså bør vel meste av skylden gå til Lynch/Frost. Apropos siste episode, må si jeg er glad det endte slik det endte. Utrolig mystisk og uoppklart. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Etter å ha sett Eraserhead to ganger fortløpende har jeg endelig fått oppdatert førsteposten med en ny anmeldelse. Og etter å ha sett Eraserhead to ganger fortløpende, hvor mye av hendelseforløpet forsto du? Elsker filmen, men noen ting er litt for farfetched for min fatteevne Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg følte jeg fattet det aller meste, men der igjen så kan nok mye tolkes på flere ulike måter. EDIT: Var det noen spesielle scener/sekvenser du tenkte på? Endret 15. februar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå