Gå til innhold

Jeg trenger litt starthjelp. Tips?

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg er ei jente på 18 år som ønsker å gå ned litt i vekt. Problemet er vel det å komme i gang med korrekt kosthold og trening, noe jeg synes er vanskelig.

Jeg har spist "sunt" i tre uker nå, men det eneste jeg har opplevd er å legge på meg. I tillegg har jeg trent på treningsstudio ca. annenhver dag hvor jeg har blitt svett og varm. Jeg har medlemskap på 3T, så tilgang på treningsmuligheter er ikke noe problem.

Mitt kosthold var før helt forferdelig. Jeg drakk ikke vann, kun brus. Jeg spiste kun en gang om dagen og dette var middag. Jeg var ikke sulten ellers.

Nå som jeg har begynt å øke forbrenningen min er jeg konstant sulten, noe jeg opplever som forvirrende.

Nå ser mitt kosthold ca slik ut :

Frokost: Havregryn med melk eller frukt

11.00 : Nøtter ( Litt sulten), Knekkebrød evt. epler og bananer.

15.00: Havregrøt

Middag: Bruker å spise pasta eller kylling med ris, mangert kjøtt og ris som tilbehør.

Før trening: Et knekkebrød eller en banan eller eple.

Kveldsmat: Havregrøt

Mitt mål med treningen er stort sett å gå ned i vekt, få en mer balansert hverdag og mer overskudd. Men så langt har det vært motsatt. Noen som kan hjelpe meg litt med hvordan jeg burde trene og spise ? Og noen motivasjonstips?

Jeg ønsker å fjerne fett rundt mage / hofter / lår og rumpe.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regn ut hvor mye kcal du får i deg gjennom dagen, og regn ut hvor mye kcal du forbrenner på en treningsdag. Hvis kcal inntaket ligger under det du forbrenner, så skal du gå ned i vekt, med tid.

Tips;

Er du redd for å sprekke når det gjelder godteri og fet mat, må du gjerne legge til en spisedag i uka, hvor du spiser/drikker hva du føler for.

Drikk mye vann gjennom dagen.

Ikke spis mat 2 timer før du skal legge deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...