langskalle Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 har sett en del bilder og sånt av folk som har lakkert felgene sine svarte, lurer på åssen man skal få til dette uten av lakken flasser av med en gang? for på felgen er det jo ofte glatt metall som jeg tenker lakken ikke fester seg på. noen som har prøvd dette? eventuelt gi meg noen tips? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Felgene pusses jo ned, eventuelt sandblåses før de pulverlakkeres. Er ikke så komplisert det. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) er enig med trådstarter at dette kan være vanskelig,har og sedd mye garasje jalla lakking som ruller rundt..og lakke felger må nåkk gjøres på et "proffesjonelt" nivå har jeg intrykk av. Endret 21. januar 2009 av storkers Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Pulverlakkering. Sandblås -> Pulverlakkering. 2000spenn, svart. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Det må i hvert fall gjøres av noen som vet hva de driver med. Det er, som med annet håndarbeid, avhengig av ferdigheter og nøyaktighet... Endret 21. januar 2009 av fredrik Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Pulverlakkering. Sandblås -> Pulverlakkering. 2000spenn, svart. det du sier er att det koster 2000 spenn for å lakkere felgene svarte? :o pulverlakkere vil si??? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Nei, han mener på den måten at du får noen til å gjøre for deg uten moms. Pulverlakkering er en lakkering som gjør at felgen blir elektrostatisk ladet, og tiltrekker seg pulveret som er fargen. Dette blir så satt til å herde og innta form og en hard overflate i varme. Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Nei, han mener på den måten at du får noen til å gjøre for deg uten moms. Pulverlakkering er en lakkering som gjør at felgen blir elektrostatisk ladet, og tiltrekker seg pulveret som er fargen. Dette blir så satt til å herde og innta form og en hard overflate i varme. og hvor er det man kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 I nærområdet ditt er jeg ikke sikker, men det finnes nok lakkeringsverksteder som tilbyr denne formen for lakkering i tillegg til vanlig sprøytelakkering. Her vil jeg anbefale deg å bruke Gule Sider og telefonen litt. http://www.pulverlakkering.no/ http://www.bergeneloksal.no/ To lenker fra Google i allefall. Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) http://lastopp.no/filer/6b1f5a6d2bce395ac7e2fcee3bf87c6a.bmp hadde tenkt noe i den stilen kanskje? lurer på om je går i gang m sandblåser og pensel lakkering jeg! ganskje grunne en gang m sprayboks først? Endret 25. januar 2009 av langskalle Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ville ikke gått for pensellakkering. Blir fort en lite pen finish på slikt. Er ikke så altfor dyrt å pulverlakke, så jeg ville definitivt gått for det. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er jo verdt å prøve, greit med erfaringer også Men hvis du skal prøve så anbefaler jeg deg å bruke god lakk, ikke biltema lakk. Er ikke så veldig avansert egentlig. Er vel klarlakk på felga som gjør at de er blanke og glatte. Dette kan du pusse av, sandblåse eller bruke lakkfjerner. Brukt sistenevnte selv på orginal felglakk, funker veldig bra Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Ville ikke gått for pensellakkering. Blir fort en lite pen finish på slikt. Er ikke så altfor dyrt å pulverlakke, så jeg ville definitivt gått for det. hvor mye sånn ca? Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 QUOTE(fredrik @ 25/01-2009 : 22:56) Ville ikke gått for pensellakkering. Blir fort en lite pen finish på slikt. Er ikke så altfor dyrt å pulverlakke, så jeg ville definitivt gått for det. hvor mye sånn ca? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det tør jeg ikke svare på... har hørt om folk som har fått det gjort for 500,- per bilfelg, gjennom privatpersoner. Anbefaler deg å ta en ringerunde rundt. Prøv å ringe rundt til fengsler osv, leste en gang at de ofte driver med slikt på verkstedene sine. Fengsler, firmaer som driver med aluminiumsbehandling osv. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det er jo dette som er gøy! Å lakkere felger osv, mekke litt på mopeden og få et bra resultat som man kan være stolte av. Er ikke så lenge til jeg skal ha moped og da skal jeg tenke på å gjøre samma greia. Post noen bilder når du er ferdig da! Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 i dag lakkerte jeg med grunning, og skal lakkere med svart lakk i morgen. legger ut en del bilder i morgen. også skal jeg bestille rød felgtape som ett lite ekstra! ; D Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 sånn var det før jeg bynte! Pussa og lakka m grunning! grunninga ble ferdig! : D lakka med felglakk! lot det tørke! sånn ble resultatet!!! : D Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det ble råtøft! Når får du skikkelig respekt i gata. Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Det ble råtøft! Når får du skikkelig respekt i gata. jada, bortsett fra je ikke har lappen enda da! ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå