CapitalSheep Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei. Jeg har nylig fått meg ny pc, og jeg har ett lite problem med CPU temperaturen. Siden asus leverer et program til å justere viftehastigheten på CPU og at jeg klokker litt er det viktig for meg at det virker. Pcen: Asus P5Q Pro (bios versjon: 1501) Intel Core 2 Duo E8400 (original kjøler) Crucial BallistiX PC2-6400 4 GB (2 x 2 GB) HIS Radeon HD 4850 IceQ 4 512MB CPU temperaturen er altfor lav i forhold til hva den burde ha vert. (Romtemperatur 21 grader) pc probe II (asus temperatur overvåkningsprogram) viser den er på 22 garder. hardware monitor viser 23 grader real temp (2.70) viser 34 grader Er det noen andre som har samme problemet, eventuelt noen som kan hjelpe. Takk Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 jævlig bra kjøler du har da fra spøk til revolver; er vel sensoren som er ødelagt? prøvd og se temperaturen med andre overvåkningsprogrammer? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ikke noe uvanlig problem og noe du må leve med. En bios oppdatering kan muligens hjelpe. For den jevne bruker og overklokker har da ikke dette noen praktisk betydning, du merker det om det blir for varmt. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Joda, men når jeg setter viften på auto setter den seg bare ned på det laveste Lenke til kommentar
CCola Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Prøv å oppdatere BIOS. Hadde samme problem før på E8400, men det ble faktisk fixed når jeg kjøpte ny CPU-kjøler. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Bruk Core temp: http://www.alcpu.com/CoreTemp/ pcprobe måler ikke kjernetempen rett uavhengig av bios revisjon. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Jeg testet ut core temp, men den sto på bare på 39 grader. den flyttet seg ikke en grad på en time. er det noe annet jeg kan gjøre? Var det ingenting annet å bytte kjøler du(ccola) gjorde for å fikse tempen? Det kan jo ikke være selve kjøleren som det er feil på... edit: fikset litt på spørsmål Endret 21. januar 2009 av mazz_222 Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Jeg har nå oppdatert biosen til 1603, men ingen forandring. her er noen bilder av temperaturen med alle viftene på fult og på det laveste. fult: laveste: under load: Core Temp: 45 real temp: 40 pc probe II: 37 Hardware monitor: 37 Endret 21. januar 2009 av mazz_222 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå