Gå til innhold

trenger hjelp til valg av objektiv

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp ang. objektiv. Jeg har spart litt penger til en blitz og et nytt objektiv til Canon 450D. Tenkte jeg skulle kjøpe CANON Speedlite 430EX II, men jeg har ikke peiling på objektiv i det hele tatt. Fra før har jeg vanlig 18-55mm og 70-300mm. Jeg har funnet blitzen til 2159,- så da har jeg ca 2800 igjen. Jeg vet ikke helt hvordan bilder jeg vil ta. Men er veldig glad i å ta bilder av dyr og natur :-) Noen anbefalinger?

Link gjerne til sider hvor de viser resultat. Tar selvfølgelig hensyn til at jeg ikke får like gode bilder uansett da, men det er jo lov å prøve seg ;-))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger litt hjelp ang. objektiv. Jeg har spart litt penger til en blitz og et nytt objektiv til Canon 450D. Tenkte jeg skulle kjøpe CANON Speedlite 430EX II, men jeg har ikke peiling på objektiv i det hele tatt. Fra før har jeg vanlig 18-55mm og 70-300mm. Jeg har funnet blitzen til 2159,- så da har jeg ca 2800 igjen. Jeg vet ikke helt hvordan bilder jeg vil ta. Men er veldig glad i å ta bilder av dyr og natur :-) Noen anbefalinger?

Link gjerne til sider hvor de viser resultat. Tar selvfølgelig hensyn til at jeg ikke får like gode bilder uansett da, men det er jo lov å prøve seg ;-))

Liker du å ta bilder av dyr og sånt så kunne en makro linse være saken, selv sikkler jeg på dette men det er jo dyrer enn det du tenkte på men ta det fra en nybegynner... du kommer til ønske deg bedre og bedre optik! Selv kan jeg anbefale dette 50mm objektivet Dette er et fint og billig objektiv som lar deg ta gode bilder og du kan ta bilder når det er litt mørkt. Kjører du på med f5,6 så blir det skarpt også :)

Men ellers så er mitt råd, vidvinkel til byggninger og landskap, makro til dyr og personer og en gog normal zoom linse eller etter smak en såkalt super zomm som 18-200mm, fortrinnsvis med is for all around bruk.

Misunner deg den blitsen!

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Jeg har egentlig aldri skjønt hva macro er, men om det er det beste til dyr og personer så er det nok noe sånt jeg har lyst på! Burde vel kanskje tatt meg ett fotokrus slik at jeg ikke bruker penger på noe jeg ikke trenger. Får vel titte litt mer på disse macro-linsene jeg da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...