Gramex Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har lagd en handlevogn her https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91758 Men er usikker på om jeg burde gå for dem jeg har lagt til der å kjøre crossfire eller kjøpe et skjermkort til ca. prisen av de to tilsammen. Har helst lyst til å kjøpe alt fra samme butikk. Den rammen som står i handlevogna er feil fordi de ikke har den de har på netshop i prisguiden. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du kan jo like gjerne kjøpe 4850x2 istedetfor 2 fysiske kort. Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Det der har GDDR3 ram det andre har GDDR5 Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Går selv også for HD4850x2, men med 2GB ram i stedet for 1GB (tross alt kun 100,- forskjell...). Kombiner ordren fra netshop og komplett er min første tanke. Har nå fungert fint for meg tidligere. Blir 100,- mer i porto, men du får akkurat de varene du vil ha, og du kommer trolig ikke til å klage på pc'en i sin helhet, men en enkelt vare uansett, så om du har samlet alt på ett sted eller ikke har ikke så veldig mye å si. Jeg ville kanskje gått for en større psu hvis jeg var deg og hadde muligheten, da grafikkortet suger en del strøm. Selv har jeg 500w og krysser fingrene for at det går bra, men jeg har uansett ihvertfall ikke mulighet for å gå over til crossfire med 2 stk kort senere med så svak psu. NB: Husk at HD4850x2 krever at psu'en har 1 stk 6-pins pcie kontakt og 1 stk 8-pins pcie kontakt. Kjøp omformer om det trengs, for det følger ikke med skjermkortet.... Dette er ihvertfall rådet i de testene jeg har lest. EDIT: Har nå lest flere tester, og i noen av dem følger nevnte kabler med, i andre ikke. På komplett sine sider står det kun nevnt "1 x HDMI-DVI-adapter". EDIT2: Leser på Sapphire's egne sider at HD4850x2 har et krav på 650w psu. Ut ifra tester som sier at kortet trekker 330'ish watt under load, burde det akkurat holde med en kvalitets 500w psu, men det er litt gamble. Endret 23. januar 2009 av Cilveran Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det der har GDDR3 ram det andre har GDDR5 Er det store forskjeller mellom DDR3 og DDR5 da? Ser at nVIDIA fremdeles benyttes DDR3 på sitt nyeste flaggskip GTX 295. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 2x fysiske kort om du har plass gir i flere tilfeller litt bedre ytelse enn ett X2 kort. Dette antar jeg kommer av at du får 2x PCI-E kanaler som du kan bruke istedet for 1 på deling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå