aaa123 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Er det lov å legge ut musikkfiler på min egen hjemmeside? Altså sånn at andre kan høre på musikk når dem er på siden min? ;P Endret 20. januar 2009 av helgeasa Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvis du har laget musikken selv så ja. Men hvis du tenker på sånne småe Flast ting du som du kan få på din side, sånn som www.myflashfetish.com. Men hvis det er musikk som du ikke har opphavsrett på, er det ikke lov. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Med andre ord, hvis du vil ha nyeste sangen til Bomfunk Mc's (elns?), så får du ikke lov på grunn av at den er har kopibeskyttelse (copyright) Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Hm. Jeg la ut noe musikk som jeg har laget et system på. (Dem velger gruppa, så sang, så hører dem sangen..) så dette er ikke lov altså? Er jo en helt vanlig sang, på samme måte som dem hører sangen på sin egen PC. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hm. Jeg la ut noe musikk som jeg har laget et system på. (Dem velger gruppa, så sang, så hører dem sangen..) så dette er ikke lov altså? Er jo en helt vanlig sang, på samme måte som dem hører sangen på sin egen PC. Joda, men man må fortsatt ha rettigheter til å bruke sangen. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Søk om rettigheter hos TONO, så får du se om du får lov.. Må nok betale en god del for rettigheter, så det spørs om du gidder det. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 vil bare si at MINSTE avgiften for sending av musikk over webradio er 600 og noe kroner Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hm. Jeg la ut noe musikk som jeg har laget et system på. (Dem velger gruppa, så sang, så hører dem sangen..) så dette er ikke lov altså? Er jo en helt vanlig sang, på samme måte som dem hører sangen på sin egen PC. Ja det er det samme, men det er også ulovlig å ha piratkopiert musikk på din egen PC... Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Man kan vel legge inn last.fm plugin eller noe slikt. De betaler vel royalties for sangene der? Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Så du har lagt ut sangene ulovlig Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Den er grei! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvis det er til privat bruk, så kan du jo bare passordbeskytte tilgangen Feks med htaccess. Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Jepp, tenkte på det Da er det vel ikke ulovlig på den måten? hehe Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ikke om du har laget musikken selv eller kjøpt den. Med andre ord: verken mer eller mindre lov enn å ha filene på harddisken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå