Thobien Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) hey! jeg har utrolig lyst på en epi. "les paul custom"! de ser råtøffe ut...men er det bra saker. kan Epiphone gitarer annbefales? selv har jeg ingen peiling å epi. gitarer...hvorfor er de så mye billigere enn gibson. hva er forskjellen? kom me all kunnskapen dere har :!: Endret 20. januar 2009 av Thobien Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Grunnen til at de er billigere er at Epiphone er "lillebroren" til Gibson. På samme måte som LTD og ESP. Det er altså en økonomiklasse. Den vil da selvfølgelig ikke være like god som en Gibson, men en flott gitar (etter min mening). Endret 21. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Thobien Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 høres bra ut Tror jeg vil kjøpe meg en, men hvilken epiphone les paul er best??? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) hadde jeg vært deg ville jeg ikke kjøpt epiphone, kjøp heller gibson. men gibson er jo dyrere da siden det er original. epiphone er da ikke originalt da. men men. er stor forskjell på epiphone og gibson. har med hvor nært strengene er og hvordan strenger det er osv. men epiphone er ikke dårlig. epiphone er ganske bra det. er solgt masse epiphone. så go for it Endret 2. februar 2009 av Danielsm Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg eier selv en Epiphone Les Paul Standard. Kjempefornøyd selv om den blir brukt mindre og mindre. Anbefales! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 jepp der ser du. epiphone er ikke noe shit fordet om det ikke er original samme her. har 5 gitarer. husker ikke sist jeg spilte ;/ begynner å bli ganske lite spilling nå ;/ siste gitaren jeg kjøpte var en Ibanez TCY 20 http://www.fallonemusic.com/images/Ibanez_...20081_PK_XL.jpg Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 men men. er stor forskjell på epiphone og gibson. har med hvor nært strengene er og hvordan strenger det er osv. Ja!!! For når jeg har en gitar til 20 lapper, har den bra strenger, og strengene ligger nært halsen. Det er derfor den koster 20 lapper lissom... Men seriøst, heller en brukt Gibby LP Studio til 7 lapper enn en ny Epi LP Custom til 8 lapper. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 hadde jeg vært deg ville jeg ikke kjøpt epiphone, kjøp heller gibson. epiphone er ganske bra det. er solgt masse epiphone. så go for it That does not make sense. men gibson er jo dyrere da siden det er original. epiphone er da ikke originalt da. Ikke original? Gibson og Epiphone er jo samme sak. Som ESP og LTD, som jeg nevnte over. Lenke til kommentar
chhristian Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Epiphone har mye bra gitarer, men hvis du skal ha Les Paul burde du ikke kjøpe noe billigere enn Les Paul standard, f.eks. Les Paul 100. Eier selv en Epiphone Les Paul Standard, og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har en Epiphone SG just nu. Må si jeg liker lyden i den selv om jeg kunne tenkt meg Gibson Regner med det meste henger på Amp'en din egentlig. Den vox'en jeg har nå er ikke særlig tess. Men prøvde gitaren med en marshall på sjappa . Jeg og ville nok ha gått for en Epiphone Les Paul Standard. Tenker faktisk på å kjøpe en selv. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 man får det man betaler for. Av de epiphonene jeg har vært borti, har mikkene vært det svakeste leddet(har hatt en epi sg g400 selv). Men det kan lett oppgraderes, og byggekvaliteten på de modellene man betaler noen tusen for er ok. og det er bedre strengehøyde på dyre gitarer???? tror vel det har mer å gjøre med hvorvidt butikken har giddi å gjort en ok setup-jobb. Og det kan man lett fikse selv. Mulig strengene er hippere på en ny gibson, men det bytter man jo uansett. Så synes det er tulleargumenter. Jeg ville definitivt gått for en dyr epi istedenfor en billig gibson. Og hvorfor det? jo, fordi en gitar langt oppi hiarkiet(epi)er ofte mer forseggjort en en langt nede (billige gibson), gitt at vi snakker om to gitarer til samme pris. Når det er sagt, har jeg en gibson les paul melody maker, som var den billigste gitaren gibson lagde på den tiden, den er superhipp(en P-90). Så bottom line, bestem deg for hvor mye penger du skal bruke, stikk på gitarsjappa og prøv alle gitarene i den prisklassen, også kjøper du den du liker best, uansett hva som står på headstocken. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Av de epiphonene jeg har vært borti, har mikkene vært det svakeste leddet Absolutt! kjøp et sett med orginale gibson mikker brukt for en tusing. Anbefaler Burstbuckers, og du må ha nye portmeter.epi elektronikken er søppel. masse brukt på www.musikkweb.no En annen vesentlig del er finish og treverk. Hvis du tar i en Gibson til over 20' så blir du frelst, det er en klasse for seg. Tyngden, utsende, kantene. Jeg lover deg, se på en Gibson LP Standard, bruk gjerne flere timer, du finner ikke antydning til feil på sluttproduktet. Treverket er håndplukket, og tørket, det har ligget i mange år for å garantere at gitaren ikke vil bli ødelagt. Og ikke minst, billige gitarer har dårlige stemmeskruer. og det er bedre strengehøyde på dyre gitarer???? tror vel det har mer å gjøre med hvorvidt butikken har giddi å gjort en ok setup-jobb. Korrekt! Gitaren bør justeres av noen som har peiling; da gitaren er ny, etter 6-12mnd og ved behov. det er ikke bare strengehøyden som må justeres, men også buen og vridningen på halsen. Jeg ville definitivt gått for en dyr epi istedenfor en billig gibson. True that! en gibson til under 20 lapper er ikke mye bra gitar for pengene. De knekker i halsen og limet går istykker, det er dårlig finsih etc. Så bottom line, bestem deg for hvor mye penger du skal bruke, stikk på gitarsjappa og prøv alle gitarene i den prisklassen, også kjøper du den du liker best, uansett hva som står på headstocken. 200% det eneste som er riktig å gjøre. Gitar er ikke noe man bestemmer seg for ved å se på bilder. Bare for å ha sagt det: Skal du ha en god gitar, og masse gitar for pengene kjøper du en ESP LTD EC401 (het ec400 før, du får de grisebillig på ebay). Det er en bedre gitar enn epi på alle måter. De har EMG 81/60 mikker, grover stemmeskruer, bra treverk og en god finish. Eller slå på stortromma og kjøp EC-1000. eneste forskjellen er egentlig finishen. ai ai ai, denne ble lang. We sure do love guitars xD Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Har en sånn Epiphone Les Paul Custom selv Er ingen expert på gitarer men syntes den gitaren funker fett. Min er ganske slitt, men hvis du kjøper deg en helt ny en så funker den sikkert kjempe bra Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har en Les Paul 100. Elsker den. Lenke til kommentar
angusyoung Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har en Les Paul 100. Elsker den. Ja , les paul 100 er digg ! Lenke til kommentar
Craap Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) En les paul 100 var første gitaren min, og jeg har den fortsatt. At jeg en gang kostet på den nye mikker er kanskje den beste investeringen jeg har gjort da orginalmikkene låt søppel!! Skulle jeg kjøpt ny i dag hadde jeg kjøpt standard. Set neck, feit kropp, lønnetopp og finish som orginalen samt bedre mikker enn 100. Endret 19. oktober 2009 av Craap Lenke til kommentar
gitar1 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 ja ei har en men skal selge den fordi ei skal ha gibson, men ei vil anbefale det fordi gibson e litt dyrt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå