Frank_K Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei! Jeg ser av tidligere innlegg at det er mye kunnskap om økonomi her på forumet, så jeg prøver meg på et (par) spørsmål om frikort. Alle svar tas imot med takk! Jeg gjorde noen jobber i desember i fjor, og jeg hadde levert inn frikort for 2008. Jeg fikk imidlertid ikke utbetalt lønn før nå i starten av januar. Jeg har ikke levert inn frikort for 2009 ennå, så arbeidsgiver har trukket meg 50 prosent i skatt. Spørsmålet mitt er rett og slett om det er riktig som arbeidsgiver sier, nemlig at det er tidspunktet for utbetalingen - og ikke selve utførelsen av arbeidet - som gjelder, og dermed at jeg ikke kan bruke frikortet for 2008. (Spørsmålet har betydning for meg fordi jeg hadde masse igjen på frikortet for 2008, mens jeg i 2009 kommer til å tjene mye mer og må skaffe meg vanlig skattekort!) Tilleggsspørsmål: Hvis jeg gir arbeidsgiveren min skattekort for 2009 nå i etterkant, får jeg refundert (deler av) de 50 prosent jeg ble trukket i skatt? På forhånd takk, Frank Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg fikk alt sammen tilbake på neste lønn, men det avhenger kanskje av hvor du jobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå