Panter Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg er ingen gamer og er ikke oppdatert på hva som kreves av en spillpc. Jeg skal hjelpe en bekjent å finne en bærbar til sønnen som skal brukes som en "altmuligpc", men gjerne også er bra på spilling. Noen av spillene som brukes idag er Counter-Strike Source og Football Manager. Av fysisk størrelse medium med +/- 15 tommer skjerm. Andre spesifikasjoner bør være min 2 GB Ram, 2-300 GB Hdd, helst innebygd webkamera og bra batteri. Han tenker seg maks kr 8000, vil gjerne finne den som er best for de kronene.. Spørsmålet så er hvor langt man kommer med de pengene? Hvor kraftig grafikkort bør han se etter og finnes det i hans prisklasse? Takk for alle tips og råd. Endret 20. januar 2009 av Panter Lenke til kommentar
Star Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Pleier å anbefale Acer 5930G som i lengre tid har vært en av de maskinene som gir mest for pengene i denne klassen Forøvrig testet hos Dinside, link i artikkel hos MPX. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Takk for svar. Den Acer virker å være en meget bra pc, spørsmålet er hvor langt man kommer med NVIDIA GeForce 9600M GT. En annen kandidat er HP DV5-1095 "Intel® Core™ 2 Duo prosessor P8400, 3072 MB (1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB), 320 GB SATA-harddisk 5400 rpm, 15,4” WXGA skjerm, NVIDIA GeForce 9600M GT med 512 MB dedikert. Blu-Ray ROM med tolags SuperMulti DVD±R/RW. Bluetooth og Intel® PRO/Wireless 4965AGN nettverkstilkobling. HP mobil fjernkontroll, fingeravtrykksleser." Her er også Gpu NVIDIA GeForce 9600M GT. Hvor bra er den for en som vil bruke pcen til å spille og da spillene i kategorien som allerede nevnt? Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Begge de maskinene som er nevnt så langt kommer til å ha null problemer med å dra spill som Counter-Strike og Football Manager iallefall, da begge disse er spill som ikke krever så alt for mye av et skjermkort. Football Manager krever vel strengt tatt bare en god prosessor. Den største flaskehalsen med spilling på en bærbar er vanligvis skjermkortet, da kortene som sitter i bærbare ikke kan matche stasjonærkortene på ytelse. Så ha i bakhodet at PCen nok ikke kommer til å kunne dra det nyeste av det nye så godt som en stasjonær. Men med den ACERen der som har 512 MB dedikert minne blant annet kan man nok kjøre spill helt opp til de aller nyeste rimelig greit. Er ikke sikker på hvor mange GhZ prosessoren på den ACERen er på, men til den prisen ser det ut som en veldig bra PC, ja. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg må dra frem denne igjen ettersom da han skulle kjøpe Acer-maskinen var den utgått. Han fikk av selger anbefalt Asus X56VA T5800 3GB, 15.4", 250GB, DVD±RW, HD3650, VHP og Acer Aspire 6930G CPT2 T6400 4GB, 16", 500 GB, Gef9600GT-1GB, DVD-SM, VHP Noen som kan si noe lurt om disse til det behovet jeg har skissert tidligere? Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 http://www.netonnet.no/index.asp?iid=143762 anbefales, stor men kraftig og god til de fleste spill:) Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Ville nok definitivt gått for Acer Aspire 6930G om valget er mellom de to. Acer sine pcer synes jeg ser bedre ut en Asus sine, men det er en smakssak Ytelsesmessig vil både CS:S og FM kjøre enkelt på en slik pc. Edit: Mulig leif, gått-godt. Ikke sikker Endret 2. februar 2009 av Head-Hunter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå