Gå til innhold

Problemer med videofiler i sony vegas 8


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et samsung videokamera som jeg filmer med, men det har seg sånn at når jeg legger over filene på pcen så er dem helt fine, men når jeg legger dem inn i sony vegas 8 så blir dem skurrete. Resultat blir også skurete hvis jeg lagrer filmen.

 

Hva skal jeg gjøre?

Endret av Baby B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden ordet skurre brukes til å beskrive lyd (Bokmålsordboka: skurre v1 (lydord) lyde stygt, disharmonisk) er det ikke så lett å vite hva du mener. Jeg har fortsatt mistanke om at det er interlacingen du sikter til. Det er ialfall den som pleier å ha skylda når andre i dette forumet har klaget på dårlig bilde.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar
Siden ordet skurre brukes til å beskrive lyd (Bokmålsordboka: skurre v1 (lydord) lyde stygt, disharmonisk) er det ikke så lett å vite hva du mener. Jeg har fortsatt mistanke om at det er interlacingen du sikter til. Det er ialfall den som pleier å ha skylda når andre i dette forumet har klaget på dårlig bilde.

Okei, hvordan kan jeg fikse dette da ? :)

Lenke til kommentar

Vel, hvis det er interlacing som er problemet, så vises dette ved at ting som beveger seg i bildet, blir stripete i kantene. Dette vises på en PC-skjerm, men ikke på en TV-skjerm, da sistnevnte er beregnet på interlacet video. TV-sendinger er interlacet. Hvis meningen først og fremst er å se opptakene dine på en PC-skjerm, må du deinterlace. Dette gjøres i redigeringsprogrammet. Jeg kjenner ikke til Vegas 8, men går ut fra at det også har denne muligheten. Det stå vel i brukermanualen.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har et samsung videokamera som jeg filmer med, men det har seg sånn at når jeg legger over filene på pcen så er dem helt fine, men når jeg legger dem inn i sony vegas 8 så blir dem skurrete. Resultat blir også skurete hvis jeg lagrer filmen.

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Ligger filen på PC som .avi?

 

Hvordan åpner du den i Vegas?

Lenke til kommentar
Jeg drar fila inn i vinduet.... er det riktig ? :)

 

"Obviously you must install the Lagarith codec first. Then open Vegas and load your footage onto the timeline and select File | Render As... and choose Video for Windows and press the Custom... button. On the Video tab select the Video Format dropdown box and choose Lagarith lossles codec."

 

Så kan du åpne den nye fila, og redigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...