Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger en god unnskyldning


Gjest fredrik_17

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik_17

Hei, jeg trenger en god unnskyldning jeg kan fortelle venner og kjente på skolen.

 

Snart er det skileirskole arrangert av skolen, tingen er at jeg ikke kan stå på ski. Ble aldri tatt med på fjellet da jeg var mindre, så tvilsomt at jeg er en racer på ski. :p

Jeg har langrennsski, og det går helt greit, men det er jo bakken folk flest syns er moro. Går an å leie utstyr og sånn, men har egentlig ikke så lyst i og med at jeg sikkert suger, haha.

De som ikke skal være med på skigreiene skal være på skolen å skrive en oppgave elns.. Litt kjedelig, ja. Men varer nok ikke en hel skoledag uansett.

 

Så for å unngå kommentarer fra andre som "Hva? Hvorfor skal du ikke? Slacker!" eller andre ting, (haha ;p) så trenger jeg en god skrøne/unnskyldning her. :) Ikke for overdrevet, please.

 

Fire at will.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare si at du ikke vil, eller at du aldri har stått på ski før? eventuelt kan du jo ta det med litt selvironi og si 'eh. jeg vedder på jeg er dårligere enn deg type ting' også kan du bare kjør og ha det gøy (riktignok med et tryn eller to, men dog, du får være med på moroa.)

Lenke til kommentar
Gjest fredrik_17

Tror noen har misforstått litt, jeg har ikke tenkt å bli med. Har bestemt meg, har ikke lyst å drite meg ut foran hele 2. klasse, hehe. Vil heller lære å stå en annen gang uten så mange tilskuere. Hehe. Jeg har plenti med selvironi, men akkurat på dette området er jeg ikke like tøff.

 

brutal_mann: Så jeg er dømt til et dritkjedelig liv om jeg ikke blir med på denne skituren? :p

Lenke til kommentar
Gjest fredrik_17

Btw. Jeg har stått i bakke fra, men er så lenge siden. Husker ikke når det var.

 

Står nok over turen, tenkte at hvis noen spør så sier jeg noe sånt som, "Jeg glømte slalomskiene på østlandet hos en onkel så jeg har ikke slalomski. Gidder ikke leie utstyr, har rett og slett ikke så mye cash for tiden". Noe i den duren :p

Lenke til kommentar
Tror noen har misforstått litt, jeg har ikke tenkt å bli med. Har bestemt meg, har ikke lyst å drite meg ut foran hele 2. klasse, hehe. Vil heller lære å stå en annen gang uten så mange tilskuere. Hehe. Jeg har plenti med selvironi, men akkurat på dette området er jeg ikke like tøff.

 

brutal_mann: Så jeg er dømt til et dritkjedelig liv om jeg ikke blir med på denne skituren? :p

Om du ikke har baller til det, så ja.

Lenke til kommentar
Btw. Jeg har stått i bakke fra, men er så lenge siden. Husker ikke når det var.

 

Står nok over turen, tenkte at hvis noen spør så sier jeg noe sånt som, "Jeg glømte slalomskiene på østlandet hos en onkel så jeg har ikke slalomski. Gidder ikke leie utstyr, har rett og slett ikke så mye cash for tiden". Noe i den duren :p

 

Må si jeg er imponert over hvor lite baller du har. Kan du ikke bare si at du ikke står på ski? What's the big deal?

Lenke til kommentar
Skulk, eller fortell sannheten.

Idiotisk grunn til å skulke egentlig. Noe såpass enkelt og få fravær for det?

Da hadde jeg heller innrømt at jeg ikke er så god på ski.

 

Eneste måten du faktisk kan få bli borte med gyldig fravær er hvis du brekker beinet.

Og jeg tror ikke TS har lyst til å brekke beinet, så da anbefaler jeg han å si ifra.

Med mindre han virkelig har lyst på ugyldig fravær.

 

Grow balls man, grow balls..

Lenke til kommentar
Skulk, eller fortell sannheten.

Idiotisk grunn til å skulke egentlig. Noe såpass enkelt og få fravær for det?

Da hadde jeg heller innrømt at jeg ikke er så god på ski.

 

Eneste måten du faktisk kan få bli borte med gyldig fravær er hvis du brekker beinet.

Og jeg tror ikke TS har lyst til å brekke beinet, så da anbefaler jeg han å si ifra.

Med mindre han virkelig har lyst på ugyldig fravær.

 

Grow balls man, grow balls..

 

Skulking er idiotisk i tilnærmet alle tilfeller. Men hvis han vil velge minste motstands vei er det en grei løsning.

Lenke til kommentar
Eneste måten du faktisk kan få bli borte med gyldig fravær er hvis du brekker beinet.

 

Når ble det gyldig fravær? Med gyldig fravær mener du at fraværet strykes?

Jeg fikk det ihvertfall gyldig da jeg fucka beinet mitt :)

Fraværet vil stå på vitnemålet ditt, men vil ikke telles opp. ;)

 

Erik : Hva er vel livet uten motstand.? :p

Jeg hadde heller sagt ifra at jeg var en n00b på ski og blitt med, enn å skulke eller sitte på skolen og tenke på at alle har det skikkelig kult i bakken/skogen eller hvor enn de skal :p

Endret av Ghraag
Lenke til kommentar
Jeg fikk det ihvertfall gyldig da jeg fucka beinet mitt :)

Fraværet vil stå på vitnemålet ditt, men vil ikke telles opp. ;)

 

Haha, det står på VITNEMÅLET, men "telles ikke opp"? Den hørtes fin ut :roll:

Jau, ved siden av av hvilken dag og og hvilke timer det gjelder, evnt hel dag, står det som regel

"Telles opp" deretter er det merket ja eller nei :):p

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært en stor fan av vintersport, verken slalom, snowboard eller langrenn. Og selvfølgelig hadde vi slike dager på ungdomsskolen der vi skulle en tur opp på fjellet nettopp for å stå på ski/snowboard. Jeg sa ifra til læreren at jeg var lite interresert i å bruke 200 kr for å ta bussen opp, og sitte der og gjøre ingenting. Det gikk faktisk helt fint. Heller si det som der er, enn å lyge om det. Historien kan bygge på seg, og bli ganske stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...