PS_CS4 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvordan setter man opp en cronjob? (filtype? hvor skal filen ligge hen osv.. ?) Jeg skal ha en som utfører noe hver 24 time. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 ? - Via terminal i linux, eller fra php? Lenke til kommentar
OIS Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvordan setter man opp en cronjob? (filtype? hvor skal filen ligge hen osv.. ?) Jeg skal ha en som utfører noe hver 24 time. Du legger kommandoen til i /etc/crontab på ubuntu/debian. For andre distroer er den kanskje plassert andre plasser. crontab er ganske selvforklarende. Et kjapt google/wikipedia søk eller man crontab er alt som trengs hvis du lurer på noe. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vell, det er vell ikke noen ren spesifikk metode for å lage cron jobber i php. Så hvis du ikke har tilgang til et UNIX shell så må du nok kanskje over på en ekstern tjeneste Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Får jeg spørre om hvilket linux system du kjører? Lenke til kommentar
PS_CS4 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 ? - Via terminal i linux, eller fra php? Hadde vel tenkt å kjøre gjennom php. Bruker windows. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Windows har vell da ikke cronjobber, men det finnes noe tilsvarende. Og igjen så regner jeg med at det ikke er mulig via PHP (bortsett fra system() eller lignende) Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 på Windows system kan du ikke kjøre cronjob, kun Linux. - på Windows har du "Planlagte oppgaver", men du kan ikke bruke php for og sette opp en planlagt oppgave, så vidt jeg vet.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Du har kommandolinje mulighet også http://support.microsoft.com/kb/313565 et kjapt søk på google http://www.google.no/search?q=windows+scheduler+command+line Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 For å kjøre et php-script i Windows må du ha wamp eller xamp eller lignende installert. Jeg har lagt inn følgende på mine planlagte oppgaver (Programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Planlagte oppgaver): C:\Programfiler\wamp\bin\php\php5.2.5\php.exe -c C:\Programfiler\wamp\bin\apache\apache2.2.6\bin -f C:\www\phpScript.php Denne kommandoen vil jo være avhengig av hvor du har php.exe, om du trenger å spesifisere egen config fil, og hvor scriptet ditt ligger. Lenke til kommentar
OIS Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 For å kjøre et php-script i Windows må du ha wamp eller xamp eller lignende installert. Nei, det holder å ha PHP installert. Du kjører bare [c:\dir\]php -f [c:\dir\]fil.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå