Gå til innhold

Bytte skole på VGS

Tomprofil

Anbefalte innlegg

Jeg går på studiespesialiserende VG1 i Sarpsborg, men vurderer tanken på å flytte til Sandefjord rett før jeg fyller 18 (etter nyttår '09-10), men lurer på hvordan det er med bytte av skole. Jeg tenkte på å skifte skole til VG2, men pga. dårlig informasjon, og div. opplegg jeg deltar i på skolen kommer jeg til å utsette det.

Er det noen som vet hvordan det er? Hadde blitt veldig glad om noen kunne komme med litt info, og gjerne noen linker jeg kan lese på om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å bytte skoler hvis du skal bytte til den samme linjen og hvis begge skolene har samme læringsopplegg og begge skolene skal og har gått gjennom samme pensum ;) Men det må du snakke med noen rådgivere på skolen din om og eventuelt rektor, for det er ikke alle steder det går.

Lenke til kommentar
Det er mulig å bytte skoler hvis du skal bytte til den samme linjen og hvis begge skolene har samme læringsopplegg og begge skolene skal og har gått gjennom samme pensum ;) Men det må du snakke med noen rådgivere på skolen din om og eventuelt rektor, for det er ikke alle steder det går.

Skal snakke med rådgiver i løpet av uka eller neste, i tilfelle jeg fortsatt kan søke på ny skole etter sommeren. Regner med at linjen går greit, ettersom det kun er allmenn det er snakk om:-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...