Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overfølsom Clarkconnect -endring mulig?

Anbefalte innlegg

Kjører Clarkconnect på en maskin her, som brukes som router for nettverket. Idag satt jeg og fjernstyrte maskinen til faren min (Teamviewer), samtidig som vi snakket på Skype. Da jeg i tillegg skulle kjøre FTP fra ham til meg (for backup), så koblet Skype ut, og etterpå fant jeg ut at Clarkconnect hadde puttet IPen hans i lista over maskiner som ikke får koble til igjen på 24 timer.

Dette blir i overkant overfølsomt, synes jeg. Er det noe jeg kan gjøre for å endre på denne følsomheten, eller må jeg legge inn en annen brannmur-distro for å få bedre kontroll på slikt?

(Dersom moderator har en bedre plassering for denne tråden, så bare flytt den.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Gjorde det får å tillate ham å koble opp med FTP der og da. Men det kan jo hende han skifter IP, og da er vi tilbake til samme problem. Så, jeg trenger enten å endre på "følsomheten" til Clarkconnect, eller om noen vet om en distro der man kan fikse slikt.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Men hvorfor ble han blocket? for mange feilpålogginger?

Nope. Han ble bare blokkert. Bare fordi vi snakket på Skype samtidig som jeg fjernstyrte maskinen hans med TeamViewer. Da jeg i tillegg til dette skulle koble opp med FTP, ble han blokkert.

Smoothwall, IPcop, Pfsense.

OK? Og hvor lett eller vanskelig er det å sette opp dette i Smoothwall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...