Ratleto Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Kjører Clarkconnect på en maskin her, som brukes som router for nettverket. Idag satt jeg og fjernstyrte maskinen til faren min (Teamviewer), samtidig som vi snakket på Skype. Da jeg i tillegg skulle kjøre FTP fra ham til meg (for backup), så koblet Skype ut, og etterpå fant jeg ut at Clarkconnect hadde puttet IPen hans i lista over maskiner som ikke får koble til igjen på 24 timer. Dette blir i overkant overfølsomt, synes jeg. Er det noe jeg kan gjøre for å endre på denne følsomheten, eller må jeg legge inn en annen brannmur-distro for å få bedre kontroll på slikt? (Dersom moderator har en bedre plassering for denne tråden, så bare flytt den.) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du skal kunne lage unntak under network > intrusion prevention Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jepp. Gjorde det får å tillate ham å koble opp med FTP der og da. Men det kan jo hende han skifter IP, og da er vi tilbake til samme problem. Så, jeg trenger enten å endre på "følsomheten" til Clarkconnect, eller om noen vet om en distro der man kan fikse slikt. Endret 20. januar 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Dette følger spesifikke regler som jeg ikke tror er annet en av og på, du kan jo prøve og bruke dyndns på hans oppkobling og se om du kan unblocke på navn. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Med andre ord så er ikke Clarkconnect den enkleste å ha med å gjøre på fleksibilitet... Noen med forslag til andre, mer passende distroer? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Men hvorfor ble han blocket? for mange feilpålogginger? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Smoothwall, IPcop, Pfsense. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Men hvorfor ble han blocket? for mange feilpålogginger? Nope. Han ble bare blokkert. Bare fordi vi snakket på Skype samtidig som jeg fjernstyrte maskinen hans med TeamViewer. Da jeg i tillegg til dette skulle koble opp med FTP, ble han blokkert. Smoothwall, IPcop, Pfsense. OK? Og hvor lett eller vanskelig er det å sette opp dette i Smoothwall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå