Gå til innhold

Nextgentel lanserer VDSL 2


Anbefalte innlegg

Etter mye fram og tilbake traff jeg en kundebehandler som faktisk gadd å se på saken. Han ringet meg opp og sendte en mail, så nå er jeg fornøyd :)

Men fikk mail der det sto:

 

Hei

Linjen din allokeres nå på enhet i sentralen, og bestillingen går videre. forventet leveransetid er 2-3 uker. Vi vil sende deg bekreftelse på installasjonsdato så snart linjeeier har bekreftet denne.

 

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit om andre som også har fått bekreftet levering av VDSL2 holder andre oppdatert her på siden, det kan være alt ifra:

 

- Bekreftet leverings dato

- Mottatt utstyr

- Erfaring med linje etter oppkobling osv.

- Problemer osv.

 

Fikk bare vite at iløpet av 4-6 uker så skulle linjen min være oppgradert til VDSL2, og innen den tid skulle utstyr vær motatt. Min sentral var allerede klargjort for VDSL2, linjekort og DSLAM osv. var klart.

Lenke til kommentar
det virker som om CD (Telenor) har overbooket sine linjer :(

 

De aller fleste leverandører på privatmarkedet i Norge overbooker linjene sine. 50:1 eller værre er vanlig...

 

Å ha lavere kapasitet i kjernenettet en teoretisk maks til alle abonnementer vil jeg ikke si er "overbooking" (det ville vært helt bortkastet), men når de ikke klarer å levere nok til normal "rushtrafikk", så er det for dårlig

 

AtW

Lenke til kommentar
Har VDSL2 i fra Nextgentel heime hos meg, funker fint det :)

 

30 eller 40 mbit? Har du sjekket hvor mye du faktisk kan laste ned/opp?

Noen andre erfaringer? Stabilitet? Hva slags modem fikk du?

 

Du får inteno ruter. Hastigheten du får levert inn til ruter kan du sjekk i ruteren som alle andre rutere i verden :)

 

Lurte jo da på hvor mye linja faktisk yter, det er ofte stor forskjell på linje hastigheten i abonnement, og faktisk hastighet. Har selv ADSL2 20Mbit idag, men får "bare" 16,3 Mbit. (NGT)

 

Edit: Skriveleif, dyskelekksi og de.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Snakket med en kundebehandler på NextGenTel ang. VDSL! Er lei av å få forskjellig informasjon hele tiden. Jeg bestilte dette for ca. 1 mnd siden. Men først idag fikk jeg mitt kundenummer.

--------------------------------------------

Meg: VDSL, kundenummer og informasjon.

Du snakker nå med NextGenTel fra Salg privat.

NextGenTel: Hei 

Meg: Åja..

NextGenTel: Hva kan jeg hjelpe med? 

Meg: Hei. Jeg har bestilt VDSL fra dere, men jeg lurte på statusen. Snakket med en igår som sa at jeg skulle få kundenummer på mail. Samt litt mer informasjon når min linje skulle være klar. Innen 01.03.09 har jeg ikke internett abo. ettersom jeg sa opp mitt Get abo for over en mnd siden, samme dag som jeg fikk tilbud fra dere at jeg kunne få VDSL

NextGenTel: Skal undersøke 

NextGenTel: Vi sendte deg en mail igår 

Meg: den har ikke jeg fått. skal sjekke mitt spam filter en gang til.

Meg: ingen ting der.

NextGenTel: <[email protected]>

NextGenTel: er korrekt+0 

NextGenTel: ? 

Meg: stemmer.

NextGenTel: Det er den epost adressen vi sendte til 

NextGenTel: Om du ikke har fått den, så anbefaler jeg deg å ringe 07979 

Meg: Kan ikke du bare sende det en gang til? Jeg begynner å bli litt lei av å ringe og vente, får alltid forskjellig informasjon hver gang jeg ringer.

NextGenTel: Kan prøve 

NextGenTel: for du er nå kommet til salgsavdeling 

Meg: men dette er jo på en måte salg i mine øyne.

NextGenTel: Da har jeg sendt ny bekreftelses mail til deg med kunde nr og passord 

NextGenTel: Beklager at du ikke har fått denne før nå 

Meg: Men en ting jeg synes er rart er at en fra salgsavdelingen deres sier at jeg kan få VDSL, og at alt er klart. Kommer til å ta 2-4 uker, å dette er snart èn mnd siden.. Uten at jeg har hørt noe.

NextGenTel: Sentralen er klargjort for vdsl, normalt er ventetiden 4-6 uker og ikke 2-4 uker 

NextGenTel: Men det jobbes med saken 

Meg: Men igår når jeg pratet med en kundebehandler sa han at sentralen var enda ikke klargjort?

Meg: Fikk mailen nå, der står det nå : Bekreftet installasjonsdato:
09.03.2009

Meg: men er dette VDSL? For når jeg går inn på "VDSL 2" lenken, kommer jeg til bestilling.

NextGenTel: Du skal få vdsl ja 

Din samtalepartner har avsluttet.

Meg: ?

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Snakket med en kundebehandler på NextGenTel ang. VDSL! Er lei av å få forskjellig informasjon hele tiden. Jeg bestilte dette for ca. 1 mnd siden. Men først idag fikk jeg mitt kundenummer.

--------------------------------------------

Meg: VDSL, kundenummer og informasjon.

Du snakker nå med Ørjan fra Salg privat.

Ørjan: Hei 

Meg: Åja..

Ørjan: Hva kan jeg hjelpe med? 

Meg: Hei. Jeg har bestilt VDSL fra dere, men jeg lurte på statusen. Snakket med en igår som sa at jeg skulle få kundenummer på mail. Samt litt mer informasjon når min linje skulle være klar. Innen 01.03.09 har jeg ikke internett abo. ettersom jeg sa opp mitt Get abo for over en mnd siden, samme dag som jeg fikk tilbud fra dere at jeg kunne få VDSL

Ørjan: Skal undersøke 

Ørjan: Vi sendte deg en mail igår 

Meg: den har ikke jeg fått. skal sjekke mitt spam filter en gang til.

Meg: ingen ting der.

Ørjan: <[email protected]>

Ørjan: er korrekt+0 

Ørjan: ? 

Meg: stemmer.

Ørjan: Det er den epost adressen vi sendte til 

Ørjan: Om du ikke har fått den, så anbefaler jeg deg å ringe 07979 

Meg: Kan ikke du bare sende det en gang til? Jeg begynner å bli litt lei av å ringe og vente, får alltid forskjellig informasjon hver gang jeg ringer.

Ørjan: Kan prøve 

Ørjan: for du er nå kommet til salgsavdeling 

Meg: men dette er jo på en måte salg i mine øyne.

Ørjan: Da har jeg sendt ny bekreftelses mail til deg med kunde nr og passord 

Ørjan: Beklager at du ikke har fått denne før nå 

Meg: Men en ting jeg synes er rart er at en fra salgsavdelingen deres sier at jeg kan få VDSL, og at alt er klart. Kommer til å ta 2-4 uker, å dette er snart èn mnd siden.. Uten at jeg har hørt noe.

Ørjan: Sentralen er klargjort for vdsl, normalt er ventetiden 4-6 uker og ikke 2-4 uker 

Ørjan: Men det jobbes med saken 

Meg: Men igår når jeg pratet med en kundebehandler sa han at sentralen var enda ikke klargjort?

Meg: Fikk mailen nå, der står det nå : Bekreftet installasjonsdato:
09.03.2009

Meg: men er dette VDSL? For når jeg går inn på "VDSL 2" lenken, kommer jeg til bestilling.

Ørjan: Du skal få vdsl ja 

Din samtalepartner har avsluttet.

Meg: ?

 

Virker som om du har vært uheldig, men regner med at de har kontroll på det de driver på med, men som sagt tidligere i tråden så er det nok lenger leveringstid grunnet at det er et nytt produkt :(

Lenke til kommentar

Spør du meg virker det ut som de ikke har noe kontroll over hva som skjer. At man får forskjellig informasjon fra kundebehandlere er jo etter min mening veldig pussig, siden alle sitter med samme informasjon. Men mener å huske at dette ikke er første gang at ngt ikke har kontroll på tingene sine, samme problemet var jo med ADSL 2+

Lenke til kommentar
Spør du meg virker det ut som de ikke har noe kontroll over hva som skjer. At man får forskjellig informasjon fra kundebehandlere er jo etter min mening veldig pussig, siden alle sitter med samme informasjon. Men mener å huske at dette ikke er første gang at ngt ikke har kontroll på tingene sine, samme problemet var jo med ADSL 2+

 

Er vel slik jeg og føler det, er nok lite rutiner osv. på plass ennå. Ble lovet ordrebekreftelse på e-post for 2-3 uker siden, ingenting har skjedd.

Lenke til kommentar

Ingen ting nytt her, dessverre. Når jeg snakket med dem her om dagen fikk jeg tilbud om å velge FriFart frem til VDSL ble klart. Men fikset sånn at jeg fikk kampanje prisen frem til "porteringen" til VDSL.

 

Tror det er full-kaos vedrørende VDSL nå, hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...