Ar`Kritz Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Linjelengde sjekker man i KAPAKS. VDSL er ikke så ulikt ADSL. Over en viss linjelengde er det likegyldig om man henger på en ADSL eller ADSL2+ DSLAM. Det samme gjelder VDSL og VDSL2. Jeg tenker med gru på hvordan disse linjene kommer til å støye i gamle 0,4mm "papirkabler" som ofte ligger i bakken det første strekket ut fra telefonsentralene. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 hoff, ønsker bedre opp hastighet!! kan vel melde interesse i det minste.. får se om eg gidde å takke ja.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Linjelengde sjekker man i KAPAKS. VDSL er ikke så ulikt ADSL. Over en viss linjelengde er det likegyldig om man henger på en ADSL eller ADSL2+ DSLAM. Det samme gjelder VDSL og VDSL2. Jeg tenker med gru på hvordan disse linjene kommer til å støye i gamle 0,4mm "papirkabler" som ofte ligger i bakken det første strekket ut fra telefonsentralene. Tror det er en grunn til at de ikke leverer mer enn 40/20 linjer på disse strekningene når muligheten til 100mbits linjer er der, det kommer ann på kobberet. Men er spent på å se tilgjengeligheten og ytelsen på disse linjene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Og hvor mange bor så nærme sentralen? Virker jo mer eller mindre meningsløst..?Om de ikke har store boligområder / blokker som er innen for denne rekevidden så vil vell dette knapt selge i det hele tatt? Hva er uansett vitsen? Her i heimen får vi jo fiber til en lavere pris? Som da har muligheten for LANGT høyere båndbredde, samtidig som bedre responstid osv..? Du er vel klar over at et lite fåtall av befolkningen har tilgang til fiber? Og at de som ikke har fiber også kan bo nærme nok sentralen til å få VDSL2 i disse hastighetene? AtW Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Faen. 1034 meter fra sentralen. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Faen. 1034 meter fra sentralen. På 0,6 eller 0,4 kabel? Kan jo være at du er heldig Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 320 meter fra sentralen, og i Bergensområdet (og det er et godt stykke fra sentrum, for alle som spør "hva er vitsen"), så det frister. Men 700 kr/mnd inngår ikke i studentbudsjettet mitt. :/ Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Snakket med NGT, jeg. Telenor sier avstanden er 1090 meter, mens systemet til NGT sa 795 meter. Kanskje registrert sånn pga det "gode kobberet" som er her. Så da har jeg sjanse på 30/5 Mbit i alle fall. Ikke verst, 1,1 mil utenfor Trondheim sentrum. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) når kan vi starte ane et håp for noe sånt da? Total linjelengde inkludert inntak: 988 meter Lengde på inntak: 22 meter Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm Fabrikat på utstyr: Ukjent Mulig produktklasse: 64-4352 2 par over 800meter jo Mulig produktklasse: SHDSL 4608/4608 2 par påkrevd var en forbedring i upload men 14000 mindre download enn nå. Endret 20. januar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har ADSL Free fra NGT i dag jeg, godt fornøyd med det. Men lurer litt på hvordan jeg kan ha et produkt som ikke er i prislistene lengre, og hva jeg egentlig har? Laster ned med ca 0,85 MB seck på maks. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Du er vel klar over at et lite fåtall av befolkningen har tilgang til fiber? Og at de som ikke har fiber også kan bo nærme nok sentralen til å få VDSL2 i disse hastighetene? AtW I noen områder er det veldig godt utbygd, og da er det lett for de som bor der å anta at det er vanligere enn det er. I IT-klassen min hadde ca 22/28 fiberlinje Og fiber kan jeg gjerne anbefale, selv om det koster en del å legge det inn. Det er stabil og jevn hastighet hele tiden, og det er nesten like viktig synes jeg. Før med ADSL gikk jo hastigheten opp og ned konstant, i tillegg til at det oftere var noe feil med det (akkurat det kan være jeg som var uheldig med telenor) Endret 20. januar 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Bor over 2km fra sentralen selv, så no VDSL for me!!! </dsl nazi> Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Pokker.... 2232 meter på 0.4mm.... Kjipern!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Damn, 1100meter fra sentralen med tråddiameter: 0,4 mm eller lavere. Kan ikke være så dårlig linje når jeg syncer på 19232/1253 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Personlig gir jeg blanke F i hastigheten for tiden, den er grei nok, jeg hadde klart meg fint med 4-5mbit. Synes det er langt mer interessant med veldig lav responstid, ping. Spiller i quakelive beta'n og gjør det rimelig bra, typisk 70% railgun, mens pingen er rundt 60-70 også. 10ms ping hadde smakt luksus. Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har ADSL Free fra NGT i dag jeg, godt fornøyd med det. Men lurer litt på hvordan jeg kan ha et produkt som ikke er i prislistene lengre, og hva jeg egentlig har?Laster ned med ca 0,85 MB seck på maks. NextGenTel har tatt dette produktet ut av salg, men har ikke lov til å fjerne produktet fra kunder de allerede har en avtale med (12 mnd binding eller 12/24 mnd avtaler som de opererte med før). Jeg ville anbefalt deg å tatt kontakt med NextGenTel og hørt om det ikke var mulig å oppgradere til enda bedre hastighet uten å betale så mye mer (kanskje det samme) i mnd Damn, 1100meter fra sentralen med tråddiameter: 0,4 mm eller lavere. Kan ikke være så dårlig linje når jeg syncer på 19232/1253 Med såpass god sync-hastighet hadde jeg ihvertfall prøvd å bestille VDSL2 Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvordan sjekker man ping på en enkel måte? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Damn, 1100meter fra sentralen med tråddiameter: 0,4 mm eller lavere. Kan ikke være så dårlig linje når jeg syncer på 19232/1253 Den linjen takler nok VDSL vil jeg tro Er jo verdt et forsøk! Hvordan sjekker man ping på en enkel måte? start -> kjør -> cmd -> skriv "ping www.vg.no -t" trykk ctrl C for å avslutte pingingen, antall MS er pingen din Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvordan sjekker man ping på en enkel måte? Blir litt vel off-topic. Hvor mye ping du har, kommer helt ann på hva slags trafikk du prøver, hva slags applikasjon og hvem du pinger mot i andre enden. Det blir som å spørre postmannen om "Hvor lang tid tar det å sende en pakke?". Uten å nevne noe om størrelsen eller destinasjon start -> kjør -> cmd -> ping gir ofte et uklart bilde, da ikke alle routere/servere er satt opp til å prioritere svar på ping-forespørsler. Ping er noe man oftest vurderer i spill, og den vil aldri være det samme i de forskjellige spillene. Det vil også være helt avhengig av hvilke servere du spiller på. Jeg har for eksempel 5-10 i ping i Team Fortress 2, og 20-25 i ping i Counter-Strike. Serveren jeg spiller på står i samme serverrom. Nå ble det veldig off-topic, sorry. Moving on - VDSL2! Lenke til kommentar
G Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Tror WiMax har noe for seg jeg. Ihvertfall i litt fattigere land som Sør-Amerika .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå