abene Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Nextgentel lanserer VDSL2 med ytelse på opptil 40 Mbps inn og 20 Mbps ut. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Driter i 40 mbit ned, men 20 mbit opp er jo bra i forhold til konkurransen. La oss håpe dette setter press på andre aktører. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Rimelig grov pris Lenke til kommentar
Yo2 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Gjesp... sa han og logget seg på bredbånd fra Lyse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Nå skal de sile oss ut for penger igjen.. pff. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Stiv pris ja. Tror jeg beholder mitt Nextgentel ADSL abonnement på 20 mbit til prisen på VDSL 2 har lik pris som det jeg betaler nå. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Grov pris? I forhold til hva da? Jeg har CanalDigital (10/1,8) og betaler 447,-..... Dersom CD skulle tilby en lignende hastighet ville det blitt 1000,- mnd eller deromkring! Jeg synes det var rimelig bra jeg! Endret 20. januar 2009 av magnus.o Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 500 meter er ikke mye. Er det mulig å sjekke avstanden til sentralen? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Gjesp ... sa han og logget seg på fiber hos nittedalsnett Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Skulle gjerne betalt så mye for å faktisk få denne hastigheten jeg Men ettersom det er ca 6km til sentralen regner jeg med at det ligger ganske langt fram i tid Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Synes ikke prisen var så avskrekkende som folk skal ha det til jeg. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Rimelig grov pris Ikke sammenlignet med andre leverandører som leverer samme hastighet. Ellers positivt for meg som bor i en Bysentrum som ikke kommer til å se fiber på år og dag. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Grov pris? Hva er alternativene over telefonlinja? Om uthastighet er viktig er ikke dette en urimelig høy pris. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Selv om det er "dyrt" så er det ikke dyrt! Prisen og hastigheten er på et slikt nivå at det forhåpentligvis være med å presse ned pris / opp hastighet for oss som har fiber (altibox). I og med at dette kan leveres over eksisterende kobber uten å måtte begynne å grave/betale horribel oppstartsavgift, kan dette forhåpentligvis gi litt konkurranse til fiberleverandørene, forhåpentligvis nok til pris/hastighetsutvikling). Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Når det gjelder pris ligger vi mange år etter Sverige i alle fall. Tele 2 med 100 Mbit til 330 NOK måneden via kabel-TV. Det er nok 3-4 år til vi ser lignende priser i Norge. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Når det gjelder pris ligger vi mange år etter Sverige i alle fall. Tele 2 med 100 Mbit til 330 NOK måneden via kabel-TV. Det er nok 3-4 år til vi ser lignende priser i Norge. Bare en brøkdel av Sveriges befolkning har tilgang til slike hastigheter, og dette er som oftest i store boligområder der det er "billig" å bygge ut. Bredbåndsfabrikken i Norge har jo levert 100mbit til en rimelig penge før. Når man ser mulighetene så er VDSL2 tilbudet bra når man ser på markedet i dag. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Dette er bra Nextgentel. Mener å huske at jeg er ca tusen meter fra Sentralen. Hvis man ringer dem får man uansett svar på det. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har CanalDigital (10/1,8) og betaler 447,-..... Dersom CD skulle tilby en lignende hastighet ville det blitt 1000,- mnd eller deromkring! Kjekt med rabatter (NBBL og muligens noe annet), har 20/3,6 til 347/mnd fra CD Sluttet å bry meg om nedlastningshastigheter når den passerte 10Mbit, ut hastigheten er det eneste jeg har ett halv øye på. Men hyggelig at det begynner å tilbys raskere linjer over telefon nettet, adsl begynner å bli seilt akter ut. Men ser også at avstanden til sentralen blir kortere og kortere.... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Og hvor mange bor så nærme sentralen? Virker jo mer eller mindre meningsløst..? Om de ikke har store boligområder / blokker som er innen for denne rekevidden så vil vell dette knapt selge i det hele tatt? Hva er uansett vitsen? Her i heimen får vi jo fiber til en lavere pris? Som da har muligheten for LANGT høyere båndbredde, samtidig som bedre responstid osv..? Endret 20. januar 2009 av RamGuy Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Og hvor mange bor så nærme sentralen? Virker jo mer eller mindre meningsløst..?Om de ikke har store boligområder / blokker som er innen for denne rekevidden så vil vell dette knapt selge i det hele tatt? Hva er uansett vitsen? Her i heimen får vi jo fiber til en lavere pris? Som da har muligheten for LANGT høyere båndbredde, samtidig som bedre responstid osv..? De fleste som bor i sentrum, der vanligvis det er mest tettbefolket. For oss som bor nære en sentral er dette bare bra, kommer så å si aldri til å få fiber for det er for dyrt å grave i asfalten Hos deg i heimen er dere heldige, men lavere pris? Begrunnelse til lavere responstid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå