EinarEriksen Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Nokia og Securitas sammen om GPS-basert sikkerhetstjeneste. Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Denne virker jo utrolig kjekk. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg synes det virker litt skremmende. Kan ikke foreldre bruke dette til å overvåke barna? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Klart de kan. Men husk at det må settes opp og man må godkjenne hvem som skal kunne finne deg. Alt i alt så tror jeg de positive egenskapene overskygger potensialet for misbruk. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Klart de kan. Men husk at det må settes opp og man må godkjenne hvem som skal kunne finne deg. Alt i alt så tror jeg de positive egenskapene overskygger potensialet for misbruk. Et barn er ikke myndig til å kunne godkjenne noe som helst. For det andre kan foreldrene kreve at de skal ha muligheten til å kunne overvåke dem. Dette ligner litt på den internettsjekkeren de har i USA. Foreldrene kan se hvilke sider barna har besøkt. Ønsker vi et samfunn hvor hvert skritt barn tar blir kontrolert? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ser for meg at paranoide foreldre kan benytte denne til å passe på ungene sine. Særlig "Videre kan programmet sende en SMS til bestemte personer dersom du går utenfor et viss område, hvis du ønsker det.". Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Funksjonen tillater også at du til enhver tid vet hvor vennene dine oppholder seg, og omvendt. I programmet skal du nemlig kunne få en oversikt over vennene dine plassert på kartet. Er ikke dette litt i strid med personvernloven? Man har jo litt krav på privatliv. Det er sikkert en god forklaring til at dette produktet finnes, og at det ikke bryter loven. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg vil ikke at noen skal kunne overvåke hvor jeg er på den måten. Foreldra mine er såpass samarbeidsvillige at det for meg ikke på noen måte kan bli noe aktuelt problem (er sikkert myndig innen et sånt system innføres uansett), men jeg liker ikke sånt som dette uansett. Lenke til kommentar
Oldheim Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 ... dermed sluttet folk å kjøpe GPS mobiler Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Og hva er så galt med at foreldre vil vite hvor barna sine er? Inntil du er 16 så er det ikke du som bestemmer. Tror kanskje det hadde vært svært så bra hvis faktisk flere foreldre tok ansvar for hvor barna sine er, og hva de driver med. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Sikkerhet går alltid på bekostning av frihet og privatliv.. Så gjelder det bare å velge. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. - Benjamin Franklin Endret 20. januar 2009 av Atald Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 For å vise til noen positive elementer: Jeg ville nok tatt i bruk denne teknologien på fjelltur eller andre risikofylte turer. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Denne ideen virker kjent..... Det var en tilsvarende ide på skaperen Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Han mannen som formidlet seg så utrolig bra? :!: Det var vel noe slikt det gikk ut på tror jeg. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 En slik tjeneste gir vel hackere både ereksjon og fråde i munnvikene. Dette må jo være en stalkers våte drøm. Netcom forsøkte å lansere en slik tjeneste for en tid tilbake siden. Netcom Buddy. Den ble de nødt til å gi opp etterhvert. Lenke til kommentar
CybahDuckx3 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Et skritt nærmere samfunnet der hver og en person blir overvåket. Teorien min blir bare mer og mer sann, trist indeed ;( Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Ingen hackere klarer 1024 eller 2048 Bits kryptering likevel, det burde de ta i bruk. 1024 bit blir brukt i mange sikre banker. Det er bra å kunne overvåke sine egne barn og de som er myndig kan jo bestemme selv om de vil ha det. Endret 20. januar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor folk får så noia av å bli overvåket. Det er jo ikke slik at du har et kamera i senga. Om folk overvåker meg - so what - la dem for pokker titte på meg da. Jeg gjør ikke noe galt allikevel, so let them have a ball.... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 At man selv ikke har gjort noe galt er jo bare halve problemstillingen. Det jeg ser på som det største trusselbildet er at personen som overvåker deg ikke har rent mel i posen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg