TheSleepwalker Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ser veldig veldig ofte når jeg er i bakken telemarkkjørere som setter seg ned på huk og setter full fart rett ut. De har ofte twintip og klarer å hoppe 1 meter opp bare på en 10cm klump med snø og spenst.De hopper vel egentlig utrolig langt op høyt på hva som helst hvor som helst. Hva er greia med at de er så gærne. Kommer spensten av den store farten og at de har ennerledes bindinger enn alpint? Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har noen kompiser som driver med twintip, mens jeg selv kjører snowboard Bare med den blandingen er det stor forskjell på hvor langt man klarer å hoppe. Det handler jo alt om spenst, forhold i bakken, mot og i og med at twintip-ski er så lette er det utrolig lett å få til høye hopp. De som driver med det er som regel ganske spenstige selv så det er vel mye det som gjør det Lenke til kommentar
Beges Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Far min kjører Telemark, men er ikke spesielt gæren Han kjører uten twintip, men med nikkers og ullstrømper. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 ja, stereotyper finnes jo ikke. Stusset bare over det at jeg har sett noen på snowboard eller vanlig twintip som er i nærheten av å være like gærne som telemarkfolka (unntatt 12-åringer på snowblades som kjører i 50km/t mot bigjumpen og lander laaang nede) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Fort kjører man fordi den gode telemark-følelsen er lettere å få til med større fart. Du hopper nok også høyere og lengre enn du gjerne selv oppfatter. Ting ser annerledes ut når du ser de fra siden, kontra å gjøre det. Lenke til kommentar
Tablespoon Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Selv syntest jeg de som drar 360 på bitte små hopp på telemark i pudderet er helvetes kult. Sitter på heisa å gaper når jeg ser de. De som gjør det er gjerne 30-45 år gamle. Helt sykt. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 du har sett dem du og ja de er gærne Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hvis det som er nevnt er "sykt" ville nok enkelte blitt overrasket over de som faktisk er gærne. Hoppe på små kuler og 360 blir bitte litt tamt når det finnes mennesker som Ronny Dahl, Terje Larsen og resten av gærningene der oppe. Endret 22. januar 2009 av Goophy Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 ikke det at de hopper på små kuler og tar 360 som er sykt. De er ikke syke, men gærne. Det er den store høyda de får på de usansynlig små hoppa som er sjukt....og mer Lenke til kommentar
bruker9842 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg har noen kompiser som driver med twintip, mens jeg selv kjører snowboard Bare med den blandingen er det stor forskjell på hvor langt man klarer å hoppe. Det handler jo alt om spenst, forhold i bakken, mot og i og med at twintip-ski er så lette er det utrolig lett å få til høye hopp. De som driver med det er som regel ganske spenstige selv så det er vel mye det som gjør det TWINTIP ER gøy Lenke til kommentar
Special P Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ser veldig veldig ofte når jeg er i bakken telemarkkjørere som setter seg ned på huk og setter full fart rett ut. De har ofte twintip og klarer å hoppe 1 meter opp bare på en 10cm klump med snø og spenst.De hopper vel egentlig utrolig langt op høyt på hva som helst hvor som helst. Hva er greia med at de er så gærne. Kommer spensten av den store farten og at de har ennerledes bindinger enn alpint? Har aldri opplevd at telemarkkjørerne er noe mer galne i bakken enn andre folk. Men spensten kommer nok fra at de har andre bindinger enn snowboard og vanlige alpint-bindinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå