Gå til innhold

hva feiler det spillene mine?


Anbefalte innlegg

Jeg har:

Asus a7v8x

Amd athlon xp 2000 @ xp2600

512mb ddr ram (266mhz)

aopen aeolus geforce 4 4200 128 mb ddr

Win xp

 

Denne pcen skulle da være bra nokk til å kjøre de fleste nye spill helt glatt, men neida. I unreal 2 ligger jeg på 40fps. I morrowind er jeg helt nede i 15.

Hva kan være galt?

 

Jeg har installert nyeste drivere, nettop formatert, sjekket etter spyware mm.

 

Men noe er da galt. Morrowind gikk bedre med den gamle fujitsu siemensen min med 1000mhz. En kompis av meg har ca like bra pc som meg, men spillene går glatt til han.

I 3dmark 01 får jeg 13200 noe som jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40fps er det frame pr. sekund?

 

Ja, og resultatene vedkommende opplever er egentlig ikke så ille for hans HW. Det spørs bare i hvilke situasjoner og instillinger han opplever dette, noe han forresten ikke nevner i det hele tatt...!

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Den ekstremt lave ytelsen jeg har i morrowind stemmer overhodet ikke med pcen min. Jeg kjenner mange som spiller morrowind og de kjører det glatt. Til og med de med dårligere pc en meg.

 

Jeg kjører spillet på 1024*768.

Fps en ser ut til å være den samme om jeg har grafikk instillingene på det dårligste eller på det beste. Noe jeg finner veldig rart.

 

Jeg har vært på morrowinds hjemmeside. Der var det et spørsmål om hvilke grafikkinstillinger folk spillte det på. Det var mange av de som sa de kjørte det glatt med grafikken på det beste som har en pc som er ganske jevngod med min.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva som er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...