Gå til innhold

Hvor i F er alle RPG spilla til PS3?


-iL-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er foresten Untold Legends?

 

Til tross for multiplayer-muligheter ble det veldig fort en traurig og bortkasta affære. Tenk deg Baldurs Gate: Dark Alliance, bare dårlig.

 

Så for 2 stykk som likte BG: DA vil ha det ok med dette spillet? Det er co-op på det?

 

 

Jada, det er dårligere på single-player, men bedre på multiplayer/coop syntes jeg.

Kan spille opp til 3 stk. samtidig tror jeg, selv om jeg bare har spillt ilag med en ekstra person. :)

 

Om kameraten din går hjem, kan du fint spille videre alene, og så kan han joine deg ett par level senere om han vil dagen etterpå, det var en fin feature synes jeg. :)

 

Er en stund siden jeg spillte disse spillene, men kan se hva jeg husker:

 

Level'ene i Untold Legends er en god del større enn de var i BG:DA, og grafikken er Unreal 2,5 (Unreal-motoren på launch av PS3), altså endel bedre enn BG:DA.

 

Du handler i save-spot'ene, så du slipper å løpe tilbake til byen for å handle, der kan du også gjenopplive medspillerene dine, og bygge ut våpen.

Viktig å sjekke save-spot'ene på hvert level, siden innholdet i butikken der, skifter på hvert level. :)

Husker ingenting av historien i verken BG:DA, eller UL, så vet ikke hvilken som var best/minst dårlig. :p

 

Greit spill hvis du får tak i det billig ihvertfall.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kommer også ett JRPG (Atelier Rorona) i Juni eller Juli, i Japan.

Lite er kjent om spillet, bortsett fra at det foreløbig er ett PS3-eksklusivt spill.

Vi får vite mere 27. mars, når Dengeki har en feature om det.

 

Handler om alkemi og slikt. :)

Foregår i samme univers om Atelier Iris 1,2 og 3, regner jeg med.

Og utviklerene er også kjent for Ar tonelico.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

playstation har har alltid sugd på RPG, eneste jeg kan huske av typiske rpg så er det muligens diablo på ps1 og oblivion på ps3.... :)

 

pløyd lista nå, og det ser ikke så ille ut. witcher får mye skryt av fra rpg spillere, two words skal være et rart spill som tar flere timer og komme inn i men man blir sakte men sikkert sugd inn og da skal det være vanskelig og snu, vet ikke men det sier ryktene ihvertfall :)

 

dragon age kan bli storslagen eller en flopp får bare vente og se, men lages av erfarene folk så man må rene med at det blir flott.

 

 

http://ps360.wikispaces.com/Playstation+3+...+Coming+in+2009

Lenke til kommentar
playstation har har alltid sugd på RPG

Ehh... nei?

Tror ikke du har følgt med.

 

 

da legger jeg ikke spill hvor guttene går rundt i surfershorts med vokset hår ala FF seien inn i RPG sjangeren. jrpg er ikke skikkelig rpg etter min mening :)

 

har du noen tips om spill jeg burde prøvd?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
playstation har har alltid sugd på RPG

Ehh... nei?

Tror ikke du har følgt med.

 

 

da legger jeg ikke spill hvor guttene går rundt i surfershorts med vokset hår ala FF seien inn i RPG sjangeren. jrpg er ikke skikkelig rpg etter min mening :)

 

har du noen tips om spill jeg burde prøvd?

 

Har ingenting med meningen din å gjøre. De er like mye rollespill som Oblivion er, sånn er det. Rent faktamessig. Og hadde det ikke vært for Final Fantasy som banet vei for hele rollespillsjangeren, tror jeg neppe vi hadde hatt Oblivion på PS3 idag.

Lenke til kommentar
Savner dette virkelig, foruten JRPG og noen action RPG, så er det omtrent NULL utgivelser av western-RPG til PS3.

Har aldri hørt om cowboy-rollespill ;)

 

Nei, RPG-ene er for øyeblikket på 360.

 

Valkyrie Chronicles er endel bedre enn alt du kan få på 360 i sin genre (strategisk RPG), nærmeste konkurent er 'Disgea 3' også på PS3. :-/

 

Av JRPG er 360 best hvis vi ser bort fra de håndholdte og sist generasjons konsoller.

Persona 4 (PS2) er uansett det klart beste JRPG'et på lenge. :-/

 

Western RPG, er dårlig stilt med på alle konsoller, er vell egentlig bare Fallout 3 (multiplattform), og Fable 2 som er det eneste som har vært intressant i det siste året.

 

2008 har vært ok for oss som liker rollespill, uansett hvilken plattform du har.

RPGamer har en fin oversikt over spill til de forskjellige plattformene og kategoriene dersom du skulle være intressert i RPG. :)

Lenke til kommentar

takk for den linken Kong Rudi! (*your peasants bow before thee!*

 

Dette er "Upcoming" releases til PS3:

 

· Alpha Protocol

· Atelier Rorona

· Demon's Souls

· Edge of Twilight

· Final Fantasy XIII

· Final Fantasy Versus XIII

· The Last Remnant

· White Knight Chronicles: Wave of the Ancient

· The Witcher: Rise of the White Wolf

· X-Edge

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...