heltnaldo Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei. Jeg trenger et program/verktøy som kan skalere ned mange bilder samtidig. Slik at jeg slepper å sitte å gjøre det for et og et bilde om gangen i photoshop. Samtidig ønsker jeg et program som gjør at jeg kan rename filene. Noen som vet om program som gjør dette? Prøvde å installere imagemagick, men fikk ikke installert av en eller annen grunn. Er ikke noen GUUUUURU på unix. Marius Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du kan kjøre batches i Photoshop. Ta opp en action (makro) der du gjør alle operasjonene du skal (skaleringen) og så save for web og lukk fila. Stopp opptaket og kjør en batch, legg mappa der originalene ligger som kilde og velg en annen ny mappe der de nye bildene ender opp. Lek deg litt rundt med dette og du får det nok til. Lenke til kommentar
heltnaldo Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Du kan kjøre batches i Photoshop. Ta opp en action (makro) der du gjør alle operasjonene du skal (skaleringen) og så save for web og lukk fila. Stopp opptaket og kjør en batch, legg mappa der originalene ligger som kilde og velg en annen ny mappe der de nye bildene ender opp. Lek deg litt rundt med dette og du får det nok til. Hvordan tar man opp en action? Jeg kan ikke så altfor mye med PS som du nok skjønner. Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Om du har tilgang på Acdsee eller Adobe Lightroom så kan du gjøre både resize og rename i en smell i begge disse. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har du PS CS2 eller nyare: File --> Scripts --> Image processor. Enkelt og greit, ikkje nødvendig å lage noko action. Elles kan du prøve Fast Stone Photo Resizer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå