Kveldsro Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Kan jeg spørre hvor gammel du egentlig er? Lange fengselsstraffer hjelper ikke til eller fra ettersom det er snakk om en lidelse, og det som skjer her er som regel handling i affeksjon, ikke planlagt e.l. Dette er ikke en situasjon lik det å planlegge hvordan en skal drepe en. Du skriver vidre så generalisert, voldta, 50 årene, osv osv, hvor er belegget ditt for å hevde at det du sier stemmer? Pedofili er slik meg kjent en lidelse, på lik linje med PTSD, spiseforstyrrelse,depresjoner e.l., og gjett hva, du kan faktisk få en av de, men du er ikke 50 år, er du? Og det blir feil å si at spiseforstyrrelser, depresjoner osv kan sammenlignes med pedofili/andre merkelige legniner. Pedofili er en seksuell legning og som gir tenning ved yngre barn. Sisst jeg sjekket var ikke spiseforstyrrelser og depresjon noe som gikk ut over andre med unntak av personen selv. Det du nevner kommer og går, spessielt med tenårene, mens pedofili er noe du sitter fast med resten av livet ditt. Hvorfor kan ikke pedofili sammenlignes med andre psysiske lidelser? Tror du virkelig at du har bedre peiling på dette enn de som arbeider med problematikken til daglig? I følge klassifikasjonssystemet ICD-10 som er utarbeidet av WHO, som også brukes i Norge, er pedofili ikke en legning men en forstyrrelse i det seksuelle objektvalg. Hvilke kilder eller evt. hva har du å backe opp med at pedofili er en legning samt at pedofili er noe som ikke kan behandles bort eller endres slik at seksualiteten dreier over til voksne objekter? Prognose for behandling og endring av objektvalg hos personer med pedofili er faktisk ikke så værst. Forutsetningene er bl.a. at den pedofile klarer å snakke om og bearbeide barndommen/ungdomstiden sin i en terapisituasjon over lang tid (ofte over 4-5 år). Men på den annen side finnes det selvfølgelig også de som har en dyssosial personlighetsforstyrrelse. Denne gruppen har en mye dårligere prognose for forbedring, og er ofte også den gruppen som utfører de voldelige overgrepene som man leser om i avisene og ser i filmer. På den positive siden er det minoriteten av pedofile som er voldelige. Jeg vil tippe at prosentandelen personer med dyssosial personlighetsforstyrrelse er på samme nivå hos pedofile som hos befolkningen ellers. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 jeg vet ikke helt hva lovverket skiller mellom det å være pedofil kontra det å utøve pedofile handlinger. Jeg tror ikke at en pedofil velger å være det, litt sånn på samme måte som at en homofil ikke selv har valgt å være homofil. Vis du setter en homofil inn i fengsel, så vil han fremdeles være en homofil når han slipper ut igjen. Det forklarer også kanskje saken på hvorfor en del pedofile er gjengangere hos politiet. Kanskje det finnes andre måter løse det på. selv om jeg ikke tror det vil komme med det første. Det er altfor tabu belagt og dersom man skulle stå åpen om sin pedofili, så vil man være "en jævla psykopat" for folk uansett. Det kan aldri bli noe åpenhet rundt dette emnet, noe som faktisk må til dersom man skal finne en løsning eller hjelp for mennesker som dessverre sliter med det. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Hvordan åpenhet ønsker du? Ser ikke helt hvordan de skal kunne leve ut sine ønsker og bekjennelser uten at dette vil trosse grunnleggende rettigheter om vern mot samfunnet. Derfor lurer jeg på hva konkret du tenker på? Endret 24. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Alle mødre med yngre barn skyr pedofile mennesker verre enn pesten. Derfor hadde jeg innført en mye strengere straff for pedofile eller voldtektsmenn generelt. Man skal ikke tvinges til å ha sex med noen man ikke liker, og i hvertfall ikke mot sin vilje. Derfor gjør det bare saken verre at voksne mannfolk oppe i 50-åra skal voldta et lite barn. Hadde Norge vært et land som USA hadde jeg innført ...tja...ganske nære ved å si dødsstraff her, men selv en Mussolini som mener det er litt for strengt, men ikke veldig langt fra det ja. Kan jeg spørre hvor gammel du egentlig er? Lange fengselsstraffer hjelper ikke til eller fra ettersom det er snakk om en lidelse, og det som skjer her er som regel handling i affeksjon, ikke planlagt e.l. Dette er ikke en situasjon lik det å planlegge hvordan en skal drepe en. Du skriver vidre så generalisert, voldta, 50 årene, osv osv, hvor er belegget ditt for å hevde at det du sier stemmer? Pedofili er slik meg kjent en lidelse, på lik linje med PTSD, spiseforstyrrelse,depresjoner e.l., og gjett hva, du kan faktisk få en av de, men du er ikke 50 år, er du? jeg har ingen interesse i å hjelpe pedofile folk, jeg vil bare at de skal være til minst mulig skade for samfunnet. ingen vil noen gang klare å overbeivse meg om at de finnes folk som ikke har muligheten til å kontrollere sine sexuelle handlinger. at du kan sitte å forsvare sånne folk skjønner jeg ikke, jeg synes vi selvfølgelig skal hjelpe pedofile, men da må de selv ha ansvar for å melde seg før de voldtar noen. Hvordan ser du for deg denne meldingen, skal alle ha tilgang, bare dine naboer, eller arbeidsgiver eller bare vennene dine, eller eventuelt bare politiet? Hva skal meldingen være godt for, varsle andre rundt deg? henge opp lapper i nabolaget? Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvordan åpenhet ønsker du? Ser ikke helt hvordan de skal kunne leve ut sine ønsker og bekjennelser uten at dette vil trosse grunnleggende rettigheter om vern mot samfunnet. Derfor lurer jeg på hva konkret du tenker på? det jeg prøver å si er at per dags dato så er det kun 1 ting folk vil med pedofile, og det er til helvetes med dem og la dem brenne der omtrent. Og det er jo forståelig det, men kanskje det finnes andre behandlingsmetoder. Men ingen tørr å finne behandlingsmetoder, for det er så tabu belagt at dersom noen prøver å finne en metode som ikke omhandler fengsel, så blir de nesten dømt som pedofil selv. Derfor mener jeg kanskje litt mer åpenhet kunne hjulpet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Men har du ikke forståelse for at dette er svært vanskelig for mange mennesker. Om man feks. sitter som etterlatt etter et selvmord forårsaket av et eventuell pedofilt missbruk gjennom mange år vil man trolig ønske denne person "til helvete", synes du dette er rart? Ettervern er viktig, men for hvem? Den pedofile eller samfunnet? Jeg vet hva jeg mener. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Men har du ikke forståelse for at dette er svært vanskelig for mange mennesker. Om man feks. sitter som etterlatt etter et selvmord forårsaket av et eventuell pedofilt missbruk gjennom mange år vil man trolig ønske denne person "til helvete", synes du dette er rart? Ettervern er viktig, men for hvem? Den pedofile eller samfunnet? Jeg vet hva jeg mener. Det var vel strengt tatt ingensted i teksten hvor jeg skrev at jeg syns det var "rart". selvfølgelig et vern er viktig for samfunnet. Men å sette inn en pedofil i fengsel er kun et vern for en periode til han slipper ut igjen. Kanskje det er mulig å finne en metode som verner oss mot det en gang for alle. Mennesker vil ikke en røre eller snakke med en som har det problemet. Hvordan skal vi noen gang ha muligheten til å finne en annen permanent løsning. skyt meg gjerne vis du syns det høres helt tragisk ut. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Når pedofile bli arrestert og dømt blir de som oftest satt i såkalt forvaring, de vil da forsatt være i politiets søkelys når de blir sluppet ut av fengsel (om de noengang blir det). Om ikke fengsel hva er da alternativene? Endret 24. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Men har du ikke forståelse for at dette er svært vanskelig for mange mennesker. Om man feks. sitter som etterlatt etter et selvmord forårsaket av et eventuell pedofilt missbruk gjennom mange år vil man trolig ønske denne person "til helvete", synes du dette er rart? Ettervern er viktig, men for hvem? Den pedofile eller samfunnet? Jeg vet hva jeg mener. Ingen syns det er rart, men samfunnet er ikke bygget opp etter et hevnprinsipp, begge parter skal ha adgang til å kunne leve etter avtjent straff, en skal ikke stigamtisere den ene, straff avtjent er sak oppgjort med samfunnet, en har blanke ark. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hevn er heller ikke intensjonen. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvordan ser du for deg denne meldingen, skal alle ha tilgang, bare dine naboer, eller arbeidsgiver eller bare vennene dine, eller eventuelt bare politiet?Hva skal meldingen være godt for, varsle andre rundt deg? henge opp lapper i nabolaget? Et øyeblikk trodde jeg det var meg du quota. I hvilken sammenheng er din melding eller innholdet av den relevant for temaet? At man ikke ønsker å hjelpe en pedofil er fult forståelig! Tror du at du hadde "hjulpet" en mann som du visste hadde voldtatt og drept dine 2 døtre på 6 og 9 år? Hvorfor mener du at denne meldingen skal varsle alle andre rundt han? Selvfølgelig står man for sine meninger og jeg støtter 'larsingedude' for det. Mulig at han også formulerte det litt feil også ser jeg nå. Han mente vel noe sånn som: Jeg har ingen interesse i å menge meg med pedofile, jeg ønsker bare at de ikke skal være til skade for samfunnet Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvordan ser du for deg denne meldingen, skal alle ha tilgang, bare dine naboer, eller arbeidsgiver eller bare vennene dine, eller eventuelt bare politiet?Hva skal meldingen være godt for, varsle andre rundt deg? henge opp lapper i nabolaget? Et øyeblikk trodde jeg det var meg du quota. I hvilken sammenheng er din melding eller innholdet av den relevant for temaet? At man ikke ønsker å hjelpe en pedofil er fult forståelig! Tror du at du hadde "hjulpet" en mann som du visste hadde voldtatt og drept dine 2 døtre på 6 og 9 år? Hvorfor mener du at denne meldingen skal varsle alle andre rundt han? Selvfølgelig står man for sine meninger og jeg støtter 'larsingedude' for det. Mulig at han også formulerte det litt feil også ser jeg nå. Han mente vel noe sånn som: Jeg har ingen interesse i å menge meg med pedofile, jeg ønsker bare at de ikke skal være til skade for samfunnet Les det jeg spør om en gang til, vei det mot påstanden om å melde seg før en skal gjøre noe galt, og svar meg igjen. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 For og si det sånn så burdte alle pedofile som har misbrukt barn, bures inne så lenge som mulig. De kan råtne i helvete for min del.. Ingen sympati fra meg i det hele tatt! De har bevisst tatt avgjørelsen om å ødelegge barns liv. Men de som drar til psykiatrien og melder seg at de har pedofile tendenser, ja de burdte så absolutt få hjelp. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 For og si det sånn så burdte alle pedofile som har misbrukt barn, bures inne så lenge som mulig. De kan råtne i helvete for min del.. Ingen sympati fra meg i det hele tatt! De har bevisst tatt avgjørelsen om å ødelegge barns liv. Men de som drar til psykiatrien og melder seg at de har pedofile tendenser, ja de burdte så absolutt få hjelp. Vi har ikke kapasitet til å gi pedofile hjelp. De fleste som ber om det får det ikke. Hva mener du med misbruk a barn. Hvis du følger den offesielle versjonen vil det å være å ta på et barn. Nå la oss si at du ble anklaget for å ta på et barn, men du hadde ikke gjort det. Hadde du synes det var greit om du ble buret inne i fengsel for resten av livet. Hva om sønnen din faktisk er pedofil og blir tatt får å befølt en jente. Synes du han fortjener å bli buret inne for livet og få ødelagt resten av livet. Husk på at jenta sansynligvis ikke har fått ødelagt livet sitt på noen måte. Det som virkelig skader er misbruk over lengre tid med bruk av mye fysisk vold. Enda verre hvis det er noen nærme i familien. I tilegg har du ikke svart på noe av det tidligere jeg skrev til deg. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg undres, og jeg ser bort i fra de voldelige overgrepene nå...men beføling etc...hva en kan kalle enklere ting da. Er det dette noe som offeret som en ikke hauset opp så veldig ville tatt skade av? Eller er det korrelasjon mellom maset,opphausing og oppmerksomheten det får, og fremstillingen av hvor ille det er vs konsekvensen av dersom det bare hadde blitt snakket om, bearbeidet og gått videre? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 For og si det sånn så burdte alle pedofile som har misbrukt barn, bures inne så lenge som mulig. De kan råtne i helvete for min del.. Ingen sympati fra meg i det hele tatt! De har bevisst tatt avgjørelsen om å ødelegge barns liv. Men de som drar til psykiatrien og melder seg at de har pedofile tendenser, ja de burdte så absolutt få hjelp. Vi har ikke kapasitet til å gi pedofile hjelp. De fleste som ber om det får det ikke. Hva mener du med misbruk a barn. Hvis du følger den offesielle versjonen vil det å være å ta på et barn. Nå la oss si at du ble anklaget for å ta på et barn, men du hadde ikke gjort det. Hadde du synes det var greit om du ble buret inne i fengsel for resten av livet. Hva om sønnen din faktisk er pedofil og blir tatt får å befølt en jente. Synes du han fortjener å bli buret inne for livet og få ødelagt resten av livet. Husk på at jenta sansynligvis ikke har fått ødelagt livet sitt på noen måte. Det som virkelig skader er misbruk over lengre tid med bruk av mye fysisk vold. Enda verre hvis det er noen nærme i familien. I tilegg har du ikke svart på noe av det tidligere jeg skrev til deg. Jeg gjetter at du er en psykiatrer på en slik institusjon. Det du sier om den "offesielle måten" sier ingen ting om pedofile mennesker, det sier litt om regelverket i norge. Og jeg undres om det du sier å faktisk stemmer? Fordi du kan ikke dømme en mann fra det som "er den offesielle" eller den vanlige måten å gjøre det på. Når det kommer til slike ting er det mange faktorer som spiller inn. Blant annet beviser og evt vitner. Og nei: Å "misbruke" et barn er ikke bare å ta på det. Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Så dere tror man blir født pedofil altså? Ja, flere pedofile hevder at de er født lik på naturlig vis. Nei, de har ikke noe valg. Men kan man kalle det for en legning? Jeg mener heller at det er en psykisk mental forstyrring. Synes ikke det blir riktig å kalle det for legning.. Det er en sykdom. Var bare det jeg ville stadfeste. Synes det blir litt søkt å si at "de vil bare kose med barna" forresten.. Føles ut som om at man sympatiserer med dem. Ja, man kan kanskje synes synd på dem i den grad at de har en alvorlig psykisk lidelse, men ikke at man undervurderer dem med å tro på det tullet at de er bare sååå utrolig glad i barn og vil bare "kose" med dem. Ingen burdte noensinne stole på en pedofil mann i nærheten av et barn. ALDRI! Hvis det er en psykisk lidelse, kan det også kureres. Men i likhet med homofili, er det få som har klart å bli kvitt den. Konlkusjon: Pedofili er medfødt legning. Pedofile burde sendes til 21 års fengsel ved første overgrep, hvis de skjer igjen etter løslatelse burde de henrettes. Takk, Takk! La oss gå på jakt etter å bure alle pedofile i samfunnet ved å gi dem barna som løkkematen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå