Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med pedofile?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, de har ikke noe valg. Men kan man kalle det for en legning? Jeg mener heller at det er en psykisk mental forstyrring. Synes ikke det blir riktig å kalle det for legning.. Det er en sykdom. Var bare det jeg ville stadfeste.

Synes det blir litt søkt å si at "de vil bare kose med barna" forresten.. Føles ut som om at man sympatiserer med dem. Ja, man kan kanskje synes synd på dem i den grad at de har en alvorlig psykisk lidelse, men ikke at man undervurderer dem med å tro på det tullet at de er bare sååå utrolig glad i barn og vil bare "kose" med dem.

Ingen burdte noensinne stole på en pedofil mann i nærheten av et barn. ALDRI!

Hvorfor er det så viktig for deg å kalle det en psykisk mental forstyrring isteenfor en legning. Er du virkelig så emosjonell at du forandrer meningen på saken din hvis det har et annet navn? Jeg vil anta at hvis pedofili ikke er en legning så er ikke hetrofili det heller. Den eneste forskjellen mellom de to er hvem de tenner på.

Jeg har ihvertfall ikke sagt at de bare vil kose med barna selvfølegelig vil de ikke det. De ønsker et seksuelt forhold med et barn som vi ønsker et seksuelt forhold til en voksen. Derimot, de vet at det er ulovelig og galt. Dermed vil de bare leke med barn og ikke noe mer, gjerne med en litt seksuelt undertone. Bare sykinger ønsker å ha sex med barn og pedofile generelt er bare uheldige mennesker, ikke syke mennesker.

Vel, kan jeg spørre deg om noe. Hender at det er noen menn som passer på barna dine? F.eks. barnehagen? Unkler, besteforeldre, barnepassere, mannen din. Alle de du kjenner kan muligens være pedofile. Jeg er helt sikker på at mange pedofile vil komme i nærheten av ditt barn. Når det finnes kvinnelige pedofile gjør det saken enda verre. Det du burde heller gjøre er å følge med og skaffe deg et mer åpent forhold til barna dine og ikke fordøm pedofile foran dem som du gjør her, eller blir helt OMG hvis de forteller deg noe. Dette vil føre til at de føler det de har gjort er galt og de vil holde det inne. Det vil gi dem større psykiske problemer og det vil føre til at de ikke forteller deg ting du burde vite.

Lenke til kommentar
Pedofile burde sendes til 21 års fengsel ved første overgrep, hvis de skjer igjen etter løslatelse burde de henrettes.

Ville du sagt det samme om det var din sønn eller datter som skulle i fengsel eller bli drept av staten på grunn av en psykisk lidelse?

Eller videre: Er det egentlig riktig å avlive mennesker som er veldig syke og ikke har kontroll over seg selv?

Sannsynligvis er det en grunn til at noen blir pedofile. Den rette veien å gå er som med mange andre ting:

Ikke stemple og demonisere, men opplys og informér!

Jeg mener man burde bruke noe av seksualundervisningen i skolen til å fortelle om pedofili på en saklig måte. F.eks. slik:

At det er noen få som blir pedofile, men at det skyldes vanskelige ting som man har opplevd tidligere i livet. Og at det finnes gode psykologiske hjelpetiltak (hjelpetiltakene må oppgraderes dersom det ikke finnes god nok kapasitet på det området pr. i dag).

Dermed vil etterhvert alle i samfunnet være klar over at det er muligheter for hjelp, samt at det like så gjerne kan være din bror, far, tante osv. som har problemer med pedofili. Og ikke et slags siklende monster som bare vil ha sex med barn hele tiden...

Jeg synes det er på tide å diskutere pedofili på en saklig og løsningsorientert måte uten hysteriet, føleriet og fordømmelsen som mange nå har.

Lenke til kommentar

Høh. Det var da forferdelig så kjønnsdiskriminerende man skulle være i kveld da?

Hva så? Hvorfor skulle pedofile kvinner være en trussel? Bare å banke dritten ut av dem det.

Lenke til kommentar

Høh. Det var da forferdelig så kjønnsdiskriminerende man skulle være i kveld da?

Hva så? Hvorfor skulle pedofile kvinner være en trussel? Bare å banke dritten ut av dem det.

God ide! Har du noen andre gode justispolitiske meninger?

Lenke til kommentar
Ville du sagt det samme om det var din sønn eller datter som skulle i fengsel eller bli drept av staten på grunn av en psykisk lidelse?

Ville du latt han gå om det var din 5 år gamle sønn/datter?

Du kan ikke gjøre forskjell på slikt. De straffes ikke bare på grunnlag av sine handlinger, men også at de samfunet skal skjermes fra dem og omvendt. De er rett og slett farlige, belive it or not

Lenke til kommentar

Du kan ikke gjøre forskjell på slikt. De straffes ikke bare på grunnlag av sine handlinger, men også at de samfunet skal skjermes fra dem og omvendt. De er rett og slett farlige, belive it or not

Ja. Hvorfor er så veldig viktig å straffe?

Jeg synes faktisk det er viktigere å helbrede (hvis mulig) de som har gjort pedofile overgrep slik at de kan ble gode mennesker igjen.

Greit at samfunnet skal skjermes, men det kan skje ved langvarig tvungen psykologisk terapi som kan gjøre at de dreier sin seksualitet over til voksne. Det er sannsynlig at pedofile ikke bare har problemer med seksualiteten sin, men også generellt i forhold til voksne mennesker.

Mulig de rett og slett mangler noen steg på en naturlig utvikling av personligheten. De blir derfor følelsesmessig kanskje værende på et barns nivå selv om de fysisk er voksne, og oppfører seg utad som voksen til en stor grad.

Derfor mener jeg terapi fremfor straff eller avlivelse er riktig.

Tror det.

Hvorfor ikke vente med å svare til du har noe å si?

Lenke til kommentar

Nå vet du ikke engang selv hva du svarer. Selv om pedofile allerede har noe sykisk feil i hodet sitt fungerer jo resten helt fint. De har samvittighet, dømmekraft (ikke til alle tider, men...) og er bevisste. De er ikke psykopater som ligger på glattcella med tvangstrøye over og sikler som en hund med rabbis. En pedofil man vet hva sine handlinger har vært og at han må ta konsekvensene av det. 21 år i fengsel høre ut som en passende straff. Der kan han sittte og tenke over alle barna han har ødelagt pga overgrepene sine.

Lenke til kommentar

Nå vet du ikke engang selv hva du svarer. Selv om pedofile allerede har noe sykisk feil i hodet sitt fungerer jo resten helt fint. De har samvittighet, dømmekraft (ikke til alle tider, men...) og er bevisste. De er ikke psykopater som ligger på glattcella med tvangstrøye over og sikler som en hund med rabbis. En pedofil man vet hva sine handlinger har vært og at han må ta konsekvensene av det. 21 år i fengsel høre ut som en passende straff. Der kan han sittte og tenke over alle barna han har ødelagt pga overgrepene sine.

Jeg vil påstå at jeg vet hva jeg svarer :)

Det er mulig vi har snakket forbi hverandre. Jeg er helt enig i at straff er på sin plass om det er snakk om voldelige pedofile/seksuelle overgrep ved tvang.

Behandlingen jeg skisserte ovenfor gjelder de som er som du sier: De som fungerer bra bortsett fra at kontakten med barn går over til det seksuelle. For den sistnevnte pedofile gruppen mener jeg at behandling er mye mer riktig enn vanlig fengselsstraff.

Lenke til kommentar

Alle mødre med yngre barn skyr pedofile mennesker verre enn pesten. Derfor hadde jeg innført en mye strengere straff for pedofile eller voldtektsmenn generelt.

Man skal ikke tvinges til å ha sex med noen man ikke liker, og i hvertfall ikke mot sin vilje. Derfor gjør det bare saken verre at voksne mannfolk oppe i 50-åra skal voldta et lite barn.

Hadde Norge vært et land som USA hadde jeg innført ...tja...ganske nære ved å si dødsstraff her, men selv en Mussolini som mener det er litt for strengt, men ikke veldig langt fra det ja.

Lenke til kommentar
Alle mødre med yngre barn skyr pedofile mennesker verre enn pesten. Derfor hadde jeg innført en mye strengere straff for pedofile eller voldtektsmenn generelt.

Man skal ikke tvinges til å ha sex med noen man ikke liker, og i hvertfall ikke mot sin vilje. Derfor gjør det bare saken verre at voksne mannfolk oppe i 50-åra skal voldta et lite barn.

Hadde Norge vært et land som USA hadde jeg innført ...tja...ganske nære ved å si dødsstraff her, men selv en Mussolini som mener det er litt for strengt, men ikke veldig langt fra det ja.

Kan jeg spørre hvor gammel du egentlig er?

Lange fengselsstraffer hjelper ikke til eller fra ettersom det er snakk om en lidelse, og det som skjer her er som regel handling i affeksjon, ikke planlagt e.l. Dette er ikke en situasjon lik det å planlegge hvordan en skal drepe en.

Du skriver vidre så generalisert, voldta, 50 årene, osv osv, hvor er belegget ditt for å hevde at det du sier stemmer?

Pedofili er slik meg kjent en lidelse, på lik linje med PTSD, spiseforstyrrelse,depresjoner e.l., og gjett hva, du kan faktisk få en av de, men du er ikke 50 år, er du?

Lenke til kommentar

Lange fengselsstraffer hjelper ikke til eller fra ettersom det er snakk om en lidelse, og det som skjer her er som regel handling i affeksjon, ikke planlagt e.l. Dette er ikke en situasjon lik det å planlegge hvordan en skal drepe en.

Du skriver vidre så generalisert, voldta, 50 årene, osv osv, hvor er belegget ditt for å hevde at det du sier stemmer?

Pedofili er slik meg kjent en lidelse, på lik linje med PTSD, spiseforstyrrelse,depresjoner e.l., og gjett hva, du kan faktisk få en av de, men du er ikke 50 år, er du?

jeg har ingen interesse i å hjelpe pedofile folk, jeg vil bare at de skal være til minst mulig skade for samfunnet.

ingen vil noen gang klare å overbeivse meg om at de finnes folk som ikke har muligheten til å kontrollere sine sexuelle handlinger.

at du kan sitte å forsvare sånne folk skjønner jeg ikke, jeg synes vi selvfølgelig skal hjelpe pedofile, men da må de selv ha ansvar for å melde seg før de voldtar noen.

Lenke til kommentar

I'm fourteen, sir!

Jeg har på ingen tidspunkt sagt at fengselstraff skal hjelpe vedkommende. Jeg tror jeg prøvde å formidle ved mine tidligere innlegg at fengeslstraff bare er for å skjerme pedofile fra samfunnet/samfunnet fra pedofile.

Og det blir feil å si at spiseforstyrrelser, depresjoner osv kan sammenlignes med pedofili/andre merkelige legniner.

Pedofili er en seksuell legning og som gir tenning ved yngre barn. Sisst jeg sjekket var ikke spiseforstyrrelser og depresjon noe som gikk ut over andre med unntak av personen selv. Det du nevner kommer og går, spessielt med tenårene, mens pedofili er noe du sitter fast med resten av livet ditt.

Du kan ikke gå ut og si at "han derre med bolemi" må flytte seg fra den benken fordi han kan skade noen.

Og jeg vet at man kan få lidelsene du lister opp. Jeg vet også at man kan vinne i lotto, og at man ikke trenger å være 50 år for å gjøre det.

På hvilket tidspunkt har jeg sagt at alle pedofile er 50 år gamle? Jeg brukte det vel bare som eksempel i forbindelse med denne "Sotra Pedoen".

Poenget er at pedofile med ukontrollert sexlyst er mildt sagt en trussel for samfunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...