arifkarim Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg skulle nå tro at alle de som er pedofile, dvs. prester, politimenn mennesker med høy utdannelse, ja menn overalt, faktisk skjønner selv at det å bli kåt på småunger ikke er normalt og at de da søker hjelp. Men kan vel være at de ikke innser alvoret, jeg vet ikke.. Eller at de ikke bryr seg rett og slett. Det er ikke "unormalt" å bli kåt på noe som helst! Dette ligger i hjernens mekanisme. Da samfunnet ikke aksepterte homfili, var det et bredt tanke at det å bli kåt på samme kjønn var altså unormalt, slik er det ikke lenger... Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) For oss lekfolk har det liten betydning hva som er årsaken og ligger bak. Det har vi fagfolk til å finne ut av. Det viktige her er å konstatere at overgrep blir begått og hva vi skal gjøre for å hindre overgrep og å minimere skadene for de som har blitt utsatt for overgrep. Om man kaller det en legning eller skade endrer ikke noe på det. Det blir ikke "ufarliggjort" selv om man kaller det en legning. Det er forhåpentligvis slik at alle diskuterer her om pedofile-mennesker som er voksne og kan straffes med lovens lange arm. Ingen tar i betrakning om de ungguttene som er pedofilisk av natur allerede fra barne-alderen. Mange voksne pedofilene utpeker at de har hatt frivilig sex med andre gutter helt ned til 8 års alderen da de var selv små! Siden barna ikke sier noe om dette til foreldrene, blir de aldri tatt... Hva sier den norske loven om dette? Man kan ikke straffe begge eller den ene barnet pga av dems umodenhet. Derfor er samfunnet og loven mislykket på de tilfellene når mindreårige selv inngår i et sex-forhold Endret 22. januar 2009 av arifkarim Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hvis det bare var muligheten for de pedofile å registrere sin legning, kunne det vært lettere å se hvor mange de er i lokal befolkningen. Og på hvilken måte skulle dette virke positivt? Registrering av pedofile vil hjelpe samfunnet å forstå omfanget av dem i totale befolkningen. Dessuten kan foreldrene komme seg langt unna pedofilenes nære bo-steder. Mange diskuterer her om de pedofile som overgriper barna. Men mange pedofile hevder at de er bare barne-elskere. Dvs de er ikke ute etter sex med dem, men liker å være sammen med dem. Derfor kan man ikke generalisere noen få pedofilenes handlinger på alle pedofiler! Endret 22. januar 2009 av arifkarim Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Vitenskapen og jurister har bestemt at de under en viss alder ikke har klar forståelse av alle handlinger og deres konsekvenser. Det er noe helt annet enn å forsøke å kurere homofili. Pedofili vil aldri bli akseptert i praksis fordi det ikke er to samtykkende parter, men de facto voldtekt/overgrep. Når to barn inngår frivillig i et sex-forhold bare for å utforske sex-verden, er de kanskje ikke klar over konsekvensene. For hvis opplevelsen av dette ble godt, kan de ende opp som pedofile. I motsatt fall sitter de igjen med traumatiske lidelser resten av livet. Dette er dagens forståelse av pedofili! Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hvis det bare var muligheten for de pedofile å registrere sin legning, kunne det vært lettere å se hvor mange de er i lokal befolkningen. Og på hvilken måte skulle dette virke positivt? Registrering av pedofile vil hjelpe samfunnet å forstå omfanget av dem i totale befolkningen. Dessuten kan foreldrene komme seg langt unna pedofilenes nære bo-steder. Mange diskuterer her om de pedofile som overgriper barna. Men mange pedofile hevder at de er bare barne-elskere. Dvs de er ikke ute etter sex med dem, men liker å være sammen med dem. Derfor kan man ikke generalisere noen få pedofilenes handlinger på alle pedofiler! Hvor mange tror du frivilig registrerer seg? Det er sant at de fleste pedofile ikke er ute etter sex. Grunnen til at jeg ønsker en kone er ikke fordi jeg ønsker sex. Det kunne jeg ha levd uten. Grunnen ligger i at jeg ønsker å ha noen å dele livet med å ha det hyggelig med, samt å kunne få barn som jeg kan oppdra og oppdra dem sånn at de blir inteligente, snille og suksessfulle mennesker og jeg ønsker ikke å bli alene når jeg blir gammel. Likeledes med pedofile som ser etter mye mer enn å bare ha sex med barn og å registrere seg ødelegger nærmeste alle andre aspekter av livet ditt. En som frivilig registrer seg vil ikke få muligheten til å få barn eller være i nærheten av barn. Han vil også ha mye større problemer med å få seg en kone og jobb. Det er omtrent bare negative konsekvenser for en pedofil å registrere seg. Dermed, vil de ikke gjøre det og de eneste du får registrert er de som går over grensen og blir tatt. Endret 22. januar 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Jeg mener at hvis et barn "frivillig" deltar i sex-forhold sammen med pedofile-mannen og han er full klar over hva som skjer, blir altså eldre mannen straffet og ikke barnet! Det sier loven! Og..??? Hva er problemet?? Hva skal du frem til? Det er ikke "unormalt" å bli kåt på noe som helst! Dette ligger i hjernens mekanisme. Da samfunnet ikke aksepterte homfili, var det et bredt tanke at det å bli kåt på samme kjønn var altså unormalt, slik er det ikke lenger... Jo, i den forstand at de aller fleste ikke er pedofile, så er det unormalt og fantasere seksuelt om barn og også utøve det.. Igjen må jeg spørre om hva du vil frem til her.. skjønner ikke helt hva du prøver å si jeg. Edit: jeg tror at de som er pedofile, hovedsakelig er ute etter sex med barna.. skulle likt å se hvor mange pedofile det fantes om barn ikke fikk kjønnsorganer før de ble voksne ja.. hmm, la meg gjette.. ingen!! Endret 22. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 [...] fordi jeg ønsker sex. Det kunne jeg ha levd uten. No you couldn't Pedofili er en seksuell legning, det er noe i hjernen dems som sier at de tenner på tanken ved sex med barn. Altså er pedofile ute etter å ha sex med dem. Ikke dele livet med dem. Finnes sikkert "pedofile" som ikke er ute etter sex, men leve som mor, barn og far (), men da må du huske at de ikke er pedofile og i hvertfall ikke i like stor grad som de som faktisk er pedoer. Se filmen hos Youtube Her har du en pedo. Han har åpenbart lyst på sex med denne gutten som gir seg ut for å være 13. DETTE ER EKTE! En som frivilig registrer seg vil ikke få muligheten til å få barn eller være i nærheten av barn Nei, men det gir han muligheten til å få rehabilitering dersom vedkommende tror det vil hjelpe. Jeg synes at om denne handlingen skulle utføres ville det vært feil å fengsle eller straffe pedoene på noen måte dersom de frivillig melder seg. Han vil også ha mye større problemer med å få seg en kone og jobb. Sorry min copain! Her tror jeg du motsier deg selv litt. Du sier at en pedo ikke nødvendigvis er ute etter sex med barnet, men "dele livet" sitt som om det skulle vært et alminelig ekteskap. Så sier du at han vil ha problemer med å få seg en kone? Finnes sikkert "blannede" legninger, men som oftest tror jeg at enten er man pedo eller så er man ikke. I det tilfellet vi snakker om er ikke pedoen ute etter en kone. Som du sier i videoen (eller de andre) så sier han vel at han har en jobb. Arbeidsgiver er sikkert klar over dette og har han over strengt oppsyn eller så lever de på trygd. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Pedofili er en seksuell legning, det er noe i hjernen dems som sier at de tenner på tanken ved sex med barn. Å hvordan kom du frem til dette? At de er en seksuell legning altså? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Å hvordan kom du frem til dette? At de er en seksuell legning altså? Mamma sa at faren min satt inne for det... Nei, du har for eksempel google eller den jeg brukte: wikipedia om pedofili. brukes begrepet pedofil også hverdagslig om voksne som er seksuelt tiltrukket til barn eller tenåringer under den lokale seksuelle lavalderen, og om personer som har forgrepet seg seksuelt på et barn. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg ser ikke helt poenget ditt. Jeg har jo sagt at det er ulovlig og at det bør straffes. Det bør imidlertid, etter min mening, ikke straffes like hardt som et direkte overgrep, fordi skaden på offeret ikke er like stor. Det er samme grunn som at vi har forskjellig straffenivå på tyverier (alt fra å stjele i en butikk til bankran). Jeg leste ikke denne posten før nå, trådstarter. Hva er det du egentlig sier? At pedofile overgrep mot mindre barn ikke bør straffes som et vanlig overgrep, men mildere? Du er tydeligvis for at denne legninen skal straffes, men ikke på samme nivå som vanlige voldtektsmenn? Unskyld meg, men ikke kom her og si at pedofili som allerede er ulovlig i de fleste land og som begår overgrep over mindreårige ikke bør straffes like hardt som noen som allerede mest sannsyneligvis har hatt sex. Du sier dermed at du prioriterer eldre kvinner oppi 20-åra fremfor små uskyldige barn som britiske Madelen, østerrike jenta som var sperret inne i 8 år og Fritzel-barna som ble holdt nede i kjelleren hele sitt liv? Tydeligvis er du visst ikke opptatt av små barn som får ødelagt livet sitt (snakker helst om barndommen). Du burde heller starte en tråd som denne: "Hva skal vi gjøre med vanlige overgripere som voldtar i venneflokken og fult beruset?" Skam deg! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Slik jeg leser denne teksten er pedofili er en betegnelse ingen legning. Dette støtter også opp om mine tidligere uttalelser i denne tråden. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hva er det du egentlig sier? At pedofile overgrep mot mindre barn ikke bør straffes som et vanlig overgrep, men mildere?Du er tydeligvis for at denne legninen skal straffes, men ikke på samme nivå som vanlige voldtektsmenn? Unskyld meg, men ikke kom her og si at pedofili som allerede er ulovlig i de fleste land og som begår overgrep over mindreårige ikke bør straffes like hardt som noen som allerede mest sannsyneligvis har hatt sex. Du sier dermed at du prioriterer eldre kvinner oppi 20-åra fremfor små uskyldige barn som britiske Madelen, østerrike jenta som var sperret inne i 8 år og Fritzel-barna som ble holdt nede i kjelleren hele sitt liv? Tydeligvis er du visst ikke opptatt av små barn som får ødelagt livet sitt (snakker helst om barndommen). Du burde heller starte en tråd som denne: "Hva skal vi gjøre med vanlige overgripere som voldtar i venneflokken og fult beruset?" Skam deg! Sukk... det er vel heller du som burde skamme deg som plukker ut et avsnitt uten å få med deg hva det var svar på og sammenhengen. Ditt svar har ingenting med det jeg skrev å gjøre. Diskusjonen gjaldt direkte overgrep mot barn (fysisk kontakt) sett opp mot blotting og det å tilfredsstille seg ved å blotte seg for barn over webcam. I slike situasjoner mener jeg det siste bør straffes mildere enn det første, altså at blotting bør straffes mildere enn et direkte overgrep. Det er også i tråd med de straffereaksjonene vi har i dag. Jeg har ikke noe sted her diskutert straffer for overgrep mot voksne. Endret 22. januar 2009 av kjeklulf Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg skjønner deg ikke. Du sier bare at ordet "pedofili" ikke må bli ufarligjort ved et ord. Det er ditt eneste argument i denne tråden som du bruker. De er bunnløse og "makes no sense". Jeg aner ikke hvordan du ser på det, men de fleste vil si at pedofile overgripere er farlige, uansett hva man kaller det. Jeg ville for eksempel ikke sluppet ungene mine ut av synet og med en lenge rund hånden på dem i en by der 90 % av innbyggerne var pedofile. Samfunnet må vernes for slike overgripere. Jeg er enig med deg, men med måten du har uttalt deg i dine tidligere innlegg skremmer du meg med din facistiske innstilling. Du er like god som Vidkun Quisling. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) CP-Monkey: Nå fungerte ikke lenken din, men søkte litt på youtube og fant denne her. http://hk.youtube.com/watch?v=ignj1cLoUko Er det denne du snakker om. Jeg forestiller meg at selv om det ikke er det vil det være en like syk person. Nå vet jeg ikke helt om du tenker på samleie når du tenker på sex, men det er det jeg tenker på. Ja, jeg kunne ha holdt meg unna samleie uten problemer. Hvis grunnen til at jeg gikk inn i forhold var fordi at jeg ønsket sex kunne jeg heller ha leid inn en hore. Nei, det handler om å ha noen å dele livet med, å ha noen å kose med og å kunne oppdra barn. Sex er bare en tileggsbonus og jeg er sikker på at pedofile føler på samme måte. Det betyr selvfølgelig ikke at de ønsker å bli gift med de barna. De ønsker å være sammen med barna og å kunne kose med dem. Det er selvfølgelig ulovelig, men det er noe helt annet enn å faktisk ha sex med barna. Nei, men det gir han muligheten til å få rehabilitering dersom vedkommende tror det vil hjelpe. Jeg synes at om denne handlingen skulle utføres ville det vært feil å fengsle eller straffe pedoene på noen måte dersom de frivillig melder seg. Hvorfor skulle han være så interesert i rehabilitering i bytte mot kontakt med barn hvis han mener at til stor grad klarer han å takle legningen sin? Det ville vært galt uansett å fengsle dem, fordi de ikke har gjort noe galt. Sorry min copain! Her tror jeg du motsier deg selv litt.Du sier at en pedo ikke nødvendigvis er ute etter sex med barnet, men "dele livet" sitt som om det skulle vært et alminelig ekteskap. Så sier du at han vil ha problemer med å få seg en kone? Finnes sikkert "blannede" legninger, men som oftest tror jeg at enten er man pedo eller så er man ikke. I det tilfellet vi snakker om er ikke pedoen ute etter en kone. Som du sier i videoen (eller de andre) så sier han vel at han har en jobb. Arbeidsgiver er sikkert klar over dette og har han over strengt oppsyn eller så lever de på trygd. Blandete legninger iforholdtil pedofili er sannsynligvis den mest normale legningen. De færreste er bare pedofile og svært mange menn har noe pedofili i seg. Etter det jeg husker fra en undersøkelse har 30% av alle menn noe i seg, men det betyr ikke at de er pedofile fordi det er altfor lite. En annen veldig kjent legning er bifil, og det er også en blandingslegning. Blandingslegninger er vanlige og mange holder pedofilien nede ved å ha et godt forhold til noen på sin egen alder. Du må huske på at det er en stor forskjell mellom disse syke pedofile som uttaler seg i slike videoer og den vanlige pedofile. De vanlige har jobb, holder alt skjult og har kone og kan være hvem som helst. Endret 22. januar 2009 av Camlon Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Camlon: Jeg tviler fortsatt på at man kan kalle en mann pedofil dersom han bare skal leve som ektefelle (sjukt det også da, men...) Linken fungerte ikke og det var ikke den jeg mente. Søk på "Sotra Pedo" og trykk på den første som kommer opp. Hør hele! Det er sjukt! Dette visste du ikke om en pedo altså! Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hørte hele. For en syk person. "Jeg liker eldre menn og." "Oi, oi, gjør du det og. Å, flott asså. Da kan vi kose oss lenge du og eg." litt senere "det må ikke du se til nokken" og de babler også om sex" Uansett, jeg ser på pedofili som å være seksuelt interesert i barn. Han er ikke en godt representativ av den pedofile befolkningen. Selvfølgelig, hvis du tenker på pedofile som syke mennesker som prøver å ha sex med barn vil det bli litt annerledes. Hæ, er det sykt å ha en kone på sin egen alder? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Nei jeg mente: sykt at en 50 år gammel mann og en 7 år gammel jente skal leve sammen som ektefeller Men alt det der er sykt! Og ja jeg er enig. Det er en seksuell legning. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Så dere tror man blir født pedofil altså? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Så dere tror man blir født pedofil altså? Betyr det noe? De har ikke noe valg uansett. Endret 22. januar 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Nei, de har ikke noe valg. Men kan man kalle det for en legning? Jeg mener heller at det er en psykisk mental forstyrring. Synes ikke det blir riktig å kalle det for legning.. Det er en sykdom. Var bare det jeg ville stadfeste. Synes det blir litt søkt å si at "de vil bare kose med barna" forresten.. Føles ut som om at man sympatiserer med dem. Ja, man kan kanskje synes synd på dem i den grad at de har en alvorlig psykisk lidelse, men ikke at man undervurderer dem med å tro på det tullet at de er bare sååå utrolig glad i barn og vil bare "kose" med dem. Ingen burdte noensinne stole på en pedofil mann i nærheten av et barn. ALDRI! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå