Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med pedofile?

Anbefalte innlegg

Åja, så du er ikke villig til å ta sjansen? Selvsagt er du jo ikke det! Og det er det heller ingen andre oppegående ansvarsfulle foreldre som hadde gjort. Man skal aldri stole på en pedofil i nærheten av et barn alene, sånn er det bare! Synd for han, men helt klart det beste for ungen.

Nei, selvsagt skal man ikke låse uskyldige pedofile inne, men det er faktisk opp til den pedofile selv og snakke høyt om seg selv og søke hjelp. .

Det er ingenting av dette jeg er uenig i eller har argumentert mot så jeg ser ikke helt poenget ditt? Å plassere kjente pedofile til å arbeide med barn er en unødvendig risiko og nettopp derfor har vi også lover og regler som regulerer dette.

Det betyr fortsatt ikke at de automatisk er potensielle overgripere. Bare at vi ikke ønsker å ta den risikoen og at beskyttelsen av barna er viktigere enn rettighetene til den pedofile. Slik bør det være og slik er det.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt ikke. Jeg kan heller ikke velge ut hvem som vil voldta, rane banker eller snike på trikken. Hvis vi skulle stenge inne alle potensielle lovbrytere ville det vært flere folk innenfor enn utenfor murene her i landet.

Den eneste måten vi har til å straffe personer er om de faktisk har begått overgrep eller har foretatt aktive handlingere for å kunne utføre overgrep (avtalt møter over internett eller aktivt planlagt et bankran).

Vi må også, selvsagt, sørge for at pedofile som utfører overgrep får en straff som står i forhold til overgrepet, og at pedofile som ikke har utført overgrep men som oppsøker hjelp får den behandling som er nødvendig for å hindre fremtidige overgrep (i den grad det er mulig). Problemet her er at den siste gruppen er forsvinnende liten og at de aller fleste pedofile ikke står frem med sin legning. Eneste mulighet til å få "tatt" dem er etter at overgrepet har funnet sted. Dessverre.

Lenke til kommentar
Nei, det ville ikke nødvendigvis blitt regnet som et overgrep. Det er handlingen som er et overgrep, uansett hvem som utfører den. Hva som regnes som overgrep er rimelig klart definert i loven.

Det er en stor forskjell mellom loven og folket, og dette er like viktig for en som er anklaget for overgrep. Hadde det vært en pedofil som hadde gjort det ville de ha anklaget han for å gjøre det for å tilfredstille seg selv. Siden han ikke var en pedofil var det ingen som anklaget han for det, og kritiserte han for å gjøre det siden han kunne ha vært en pedofil og sa at han skulle ha ringt hjem isdtedenfor.

Har problemer med å følge deg her. Dette vil kunne regnes som et overgrep uansett hvem som måtte utføre det og uansett om vedkommende var pedofil eller ikke.

Jeg har da sett foreldre som har holdt hennene sine der helt naturlig. Igjen det er mye mindre toleranse for pedofile til å gjøre ting med barn enn det er for ikke-pedofile. Det ligger i at man kritiserer like mye legningen som handlingene de utfører.

Jeg vil hevde at det som skader barn mest etter et overgrep fra en pedofil som nevnt ovenfor er ikke handlingen i seg selv, men samfunnets reaksjoner på slike handlinger. Jeg har hørt mange offere si at de føler seg skitten etterpå. Dette er en følelse som kommer av at samfunnet regner pedofile som skitne, ikke av handlingen. De får en skitten følelse av at de har forstått at mannen gjorde det fordi han var seksuelt tiltrukket til henne. Hadde en lignende handling skjedd i et land hvor det var helt normalt med slike handlinger ville det ikke ha skjedd. Jeg vil faktisk hevde at de som får følger av de faktiske overgrepene har opplevet mye verre overgrep som mer voldlige overgrep, eller over lengre tid.

Hvorfor er ikke dette noe en normal pedofil person kunne gjort? Og hva har dette i det hele tatt med mine argumenter å gjøre?

Her drar jeg trådene jeg snakker om sammen, og det jeg har snakket om tidligere var bare et bipoeng. Du må være ganske syk for å gå inn på chatterom for å kunne ha sex med småjenter. Du trenger ikke å være like syk for å gjøre de handlingene som er beskrevet ovenfor. Du trenger bare å være pedofil. Siden pedofile som er syke har også lettere for å gjøre mer grove overgrep enn beskrevet ovenfor med virkelige barn, burde vi få tatt dem. Derfor er ikke "To catch a predator" et galt program.

Resten av det du skrev er blitt besvart ovenfor.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Pedofile burde rett og slett få utstyret sitt kappet av/sydd igjen. Det å ha sex med en mindreårig er rett og slett en horribel handling og fengesel/psykologi kan ikke rehabilitere de. En pedofil er fullt klar over at det han gjør er ulovlig og det finst rett og slett ingen unskyldning får hans handlinger.

Lenke til kommentar
Pedofile burde rett og slett få utstyret sitt kappet av/sydd igjen. Det å ha sex med en mindreårig er rett og slett en horribel handling og fengesel/psykologi kan ikke rehabilitere de. En pedofil er fullt klar over at det han gjør er ulovlig og det finst rett og slett ingen unskyldning får hans handlinger.

Du mener vel en person som har utført en pedofil handling burde få kappet utstyret, og ikke at en pedofil person burde få det?

Når det er sagt vil jeg påstå at seksualiteten sitter i hjernen og ikke i penis/vagina. Så kapping av utstyr/sy igjen tror jeg ikke hjelper mye.

Edit:

Du mener man ikke kan rehabilitere de og foreslår fysisk kastrering. Hadde det ikke heller vært bedre med tvungen kjemisk kastrering for personer dømt for en pedofil handling?

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke sånn at enten er man pedofil og voldtar barn eller så er man ikke pedofil og gjør det ikke. Pedofile kan velge å ikke gjøre noe som helst, kan gjøre litt som nevnt i eksempler tidligere, kan gjøre mer eller de kan voldta et barn. De kan gjøre det med fysisk vold, eller de kan få barna til å bli med på leken. De færreste pedofile som gjør noe ulovelig har ikke sex med barn, og det vil hjelpe lite å kappe av dem utstyret.

Tenk deg litt bedre om før du kaster ut meningene dine som du har tenkt over i et sekund.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Det er faktisk ikke sånn at enten er man pedofil og voldtar barn eller så er man ikke pedofil og gjør det ikke. Pedofile kan velge å ikke gjøre noe som helst, kan gjøre litt som nevnt i eksempler tidligere, kan gjøre mer eller de kan voldta et barn.

Han snakker selvfølgelig om pedofile som begår overgrep og som utøver fysisk vold og sex mot barnet. Jeg støtter han fullstendig her. Hverken rehabilitering eller fengsel vil hjelpe.

People never change!

Tenk deg litt bedre om før du kaster ut meningene dine som du har tenkt over i et sekund.

Hva er dette for noe? En menighet? Nei! Det er et forum der vi deler og utrykker våre meninger og syn på saker.

Lenke til kommentar
Hva skal vi gjøre med pedofile?

Hva skal vi gjøre med menn?

Hva skal vi gjøre med mennesker som kan skyte laser ut øynene når de vil det?

Hva skal vi gjøre med hunder?

At noen er noe betyr ikke at de har gjort noe.

Jeg skjønner heller ikke fårmålet med denne tråden egentlig. Vi argumentere bare forskjellen på pedo/ikke pedo og hva de gjør. Ingen her (går jeg utifra) har en finger i domstolen, regjeringen eller andre autoriteter som kan forandre på lovverket.

Vi skal arrestere og fengsle pedofile personer som faktisk har begått overgrep mot mindreårige. Er ikke noe annet vi kan gjøre.

Lenke til kommentar

Vi kan vel alle være enig i at de som faktisk har begitt seg på unger fortjener en lang straff?Og nei, jeg mener ikke kun behandling, jeg mener slik at disse mennene mister mange år av livet sitt. For det fortjener de så jævlig.. psykisk lidelse eller ei..

De er ikke så syke at de ikke skjønner hva de driver med. Om de rører en unge seksuelt, ja så er det kun ut av egen egoistisk tilfredstillelse.

Og jeg vil nå påstå at alle pedofile er tikkende bomber.. Det spørs bare på hvor sterk viljestyrke de har og om fornuften deres vinner over ereksjonen..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det er faktisk ikke sånn at enten er man pedofil og voldtar barn eller så er man ikke pedofil og gjør det ikke. Pedofile kan velge å ikke gjøre noe som helst, kan gjøre litt som nevnt i eksempler tidligere, kan gjøre mer eller de kan voldta et barn.

Han snakker selvfølgelig om pedofile som begår overgrep og som utøver fysisk vold og sex mot barnet. Jeg støtter han fullstendig her. Hverken rehabilitering eller fengsel vil hjelpe.

People never change!

Hva er dette for noe? En menighet? Nei! Det er et forum der vi deler og utrykker våre meninger og syn på saker.

Merkelig, så pyskologi og pyskologer er bortkastet da? For med din tankegang så kan ikke noen endres, og en er slik en er blitt?

Lenke til kommentar

People never change!

1. Og pedofile som utfører overgrep er da mer en de som utfører sex. Hvis du mener at han snakker bare om de som utfører overgrep mot barn med bruk av vold som ender opp i sex vil jeg hevde at du snakker om en ganske liten gruppe. I denne gruppen vil ikke pedofile være overrepresentert, fordi dette handler mye mer om å være syk i hodet. For det andre er det noe tull at folk ikke forandrer seg.

2. At det er et forum betyr ikke at man kan tenke seg lenge nok om til å skrive ihvertfall hvilken gruppe man snakker om. Man skal tenke litt før man får en mening om en sak og ihvertfall før du formidler meningen din til andre.

Melisma: Jeg vil be deg gå til min post på bunnen av første side. Her gir jeg deg noen saker av pedofile som kan gå for langt i visse situasjoner uten å være syke. Mener du at disse folkene også fortjener å bli buret inne i evigheter. Hvis ja, hvorfor? Ikke dra frem at barna blir skadet for livet. Det blir de ikke så lenge man ikke får tatt dem og lager hysteri om at personen er pedofil. De som blir skadet er som oftest de som har opplevet misbruk med mye vold over lengre tid med noen de kjenner godt.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
People never change!

Jeg forelår at du skriver ut det utsagnet og legger det i en bankboks. Så venter du 20 år. Deretter går du tilbake til banken en gang si hvert tiende år, åpner bankboksen, leser utsagnet og sier "Ja, ja..."

Antagelig vil du når den tid kommer være som de flest av oss: Glad over det som definitivt burde ha forandret seg, og heldigvis gjorde det, og lei deg over det som ikke burde gjort det, og som gjorde det allikevel.

"Things do not change; we change." ~Henry David Thoreau

Jeg har definitivt forandret meg, både i voldsomme stormkast og sakte gnaget av tidens tann. Stormkastene kunne jeg nok vært foruten, men de har gjort meg til den jeg er: En annen en den jeg var, og en annen enn den jeg ville bli.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Du mener man ikke kan rehabilitere de og foreslår fysisk kastrering. Hadde det ikke heller vært bedre med tvungen kjemisk kastrering for personer dømt for en pedofil handling?

Hverken fysisk eller kjemisk kastrering er til noen særlig nytte iom at man fjerner evnen, men ikke lysten, og som de fleste vet er det fullstendig mulig å begå overgrep uten fungerende utstyr.

Lenke til kommentar

Hverken fysisk eller kjemisk kastrering er til noen særlig nytte iom at man fjerner evnen, men ikke lysten, og som de fleste vet er det fullstendig mulig å begå overgrep uten fungerende utstyr.

Hvis det er tilfelle så skjønner jeg ikke helt hva som er vitsen med kjemisk kastrering. Så vidt jeg har forstått nedsetter kjemisk kastrering testosteron-nivået som er forbundet med lystnivå/seksuell drift?

Lenke til kommentar
People never change!

Jeg forelår at du skriver ut det utsagnet og legger det i en bankboks. Så venter du 20 år. Deretter går du tilbake til banken en gang si hvert tiende år, åpner bankboksen, leser utsagnet og sier "Ja, ja..."

Antagelig vil du når den tid kommer være som de flest av oss: Glad over det som definitivt burde ha forandret seg, og heldigvis gjorde det, og lei deg over det som ikke burde gjort det, og som gjorde det allikevel.

"Things do not change; we change." ~Henry David Thoreau

Jeg har definitivt forandret meg, både i voldsomme stormkast og sakte gnaget av tidens tann. Stormkastene kunne jeg nok vært foruten, men de har gjort meg til den jeg er: En annen en den jeg var, og en annen enn den jeg ville bli.

Geir :)

Hva og hvordan hvert enkelt individ forandrer seg/ikke seg kan variere og er ikke min sak og dømme. Det jeg mente var at en (som et eksempel) pedofil mann alltid kommer til å forbli en pedofil mann. Hvor enn mye han går på rehabilitering, fengselsstraff, kveldskurs for kontroll av sexlyst osv vil han alltid sitte for seg selv i et hjørne. Som en pedofil!

At du likte blåbærsyltetøy i barndommen og nå bare liker leverpostei er en måte å forandre seg på. Vi (meg selv inkuldert) kommer sikkert til å forandre meg mye på de årene jeg skal leve, men jeg kommer alltid til å forbli meg selv, det jeg egentlig er!

Lenke til kommentar
arifkarim: hva mener du med "Kan barnets-alder bevise hans uskyld i saken" ?

Jeg mener at hvis et barn "frivillig" deltar i sex-forhold sammen med pedofile-mannen og han er full klar over hva som skjer, blir altså eldre mannen straffet og ikke barnet! Det sier loven!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...