Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med pedofile?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig ikke for dødstraff, men når det gjelder en pedofil(tatt i handling) så er jeg 100% for dødstraff på den(de) personene. Du kan gi de så mange terapi timer du bare vil, men de er uansett pedofile som har gjort det værste mot ett barn.

Lenke til kommentar
Så du mener at ved å sette pedofile bak lås vil forhindre nye pedofile til å aksjonere?

Det er ikke statistisk grunnlag for å hevde at "de fleste gjør nye forsøk på overgrep".

Det er viden kjent i kriminologi, seksualforskning, og statistikk i de fleste land, at pedofile overgripere har en av de høyeste faren for gjentagelse av noen gruppe kriminelle. Den gjennomsnitlige pedofile overgriper i USA forgriper eller forsøker å forgripe seg på noe slikt som hundre barn før de blir tatt. Det er altså ikke så veldig mange av dem, men de er å betegne som hyperkriminelle.

Lenke til kommentar
Det er da ingen som har nektet for dette. Problemet er de som ikke oppsøker hjelp. Som uttalt tidligere må samfunnet vernes for slike overgripere.

Det forklarer riktignok forsatt ikke sammenligningen din.

Jeg skjønner sammeligningen du refererer til utmerket godt.

Hvis man sier at en pedofil som leker med barn vil forgripe seg, så sier man samtidig at en heterofil mann som leker med en dame vil forgripe seg på henne.

Logikken her er jo helt krystallklar. Akkurat som det finnes pedofile som aldri forgriper seg på barn, så finnes det også menn som aldri forgriper seg på voksne :-)

Lenke til kommentar

I Norge er man på papiret uskyldig til det motsatte er bevist, denne rettsikkerheten må også disse menneskene inneha. Dermed kan man dessverre ikke verne seg mot disse før de eventuelt tråkker i baret (hvis man da ikke skal trosse gjeldene prinsipper og rettstaten Norge). Om da man ikke gjennomfører spaning og etternetting på området slik at man kan handle føre var. Vet at datakrim jobber med slike saker kontinuerlig og mange blir heldigvis tatt.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at pedofili skal kalles en legning. Det er en psykisk lidelse, om man kan kalle det, det.

All respekt til de som føler seg tiltrukket av barn, men som søker hjelp for dette fordi de forstår selv at dette ikke henger på greip og kan se barna for hva de faktisk er, og ikke seksuelle objekter for pedofile.

Men død over de som er svake egoistiske voksne som utnytter barn på denne måten. Jeg tror ikke på himmel og helvete, men om jeg tar feil, så håper jeg virkelig at et brennheit helvete venter på disse monstrene!

Den sammenligningen som ble prøvd ut nå, er totalt forvridd og jeg synes heller ikke at de to scenarioene kan sammenlignes.

Edit: en psykisk syk person blandt barn er absolutt ikke det samme som en mann og en kvinne.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hvis man sier at en pedofil som leker med barn vil forgripe seg, så sier man samtidig at en heterofil mann som leker med en dame vil forgripe seg på henne.

Nei, vet dere hva. Det sier man virkelig ikke. Uff!

Det du sier her er føleri og ikke logikk. Jeg bare kommenterte logikken bak setningene.

Lenke til kommentar
Vi avgjør ikke vår egne seksuelle tiltrekninger. Det er mange pedofile som IKKE er voldtektsmenn, men som lever med skammen i fred og ro, eller oppsøker medisinsk hjelp.

Dobbeltmoral... I gamle dager søkte homofile legehjelp fordi de ikke var akseptert i samfunnet. Og i ennnnda gamle dager i Hellas var pedofili ikke bare tillat men ble sett på som viktig forhold for barnasfremtid.

Hvem bestemmer? Du, jeg, barnet eller samfunnet?

Endret av arifkarim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...