Gå til innhold

Talkmore, fastpris og oppsigelse.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Byttet akkurat fra talkmore sin ring 3000 minutt i mnd abonnement til One call sin fastpris abonnement. Nummeret mitt ble portert den 5.jan. fikk regning nå som viser at jeg må betale hele beløpet på 349 til talkmore for januar mnd. Tok kontakt med kundeservice men fikk bare til svar at det sto i vilkårene deres.

 

Siden jeg skal betale for det så burde jeg kunne ringe for det og.

 

Selve porteringen er ikke noe kunden kan bestemme så man er jo egentlig bare heldig om man f.eks får portert nr sitt i slutten av en mnd istedet for begynnelsen. Er ikke imponert over talkmore.

 

Og ja før noen kommer med "men du godtok vilkårene" utsagn, la vær, er fullt klar over det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du vært litt mer kynisk hadde du bestilt portering litt før, eller litt senere. Tar 14 dager for en portering trer i kraft.

 

edit: for talkmore så kunne du jo teoretisk sett ha ringt for alle ringeminuttene i løpet av de første 5 dagene i månden, så at dem tar betalt for hele månden er jo ikke unaturlig.

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Du har rett jeg "kunne" ha gjort det. Nå har det seg slik at Jeg prøvde å legge inn bestillingen rundt den 12.des hos onecall men fikk feil hele tiden på bestillings prosessen så jeg måtte ta det over mail. Og da fikk jeg det ikke i orden før 17.des

 

Så nok en gang portering er ikke noe man kan bestemme selv nårtid det skal skje, det kommer uventede ting i veien.

 

Såklart jeg kunne ha ringt 3000 min, men har vel toppen ringt 120-160 min på de dagene.

 

Er det feil av meg å forvente å faktisk kunne bruke/gjøre noe med tjenesten jeg må betale for? Vil bare ha noen synspunkter.

Lenke til kommentar

Hvis du tok det på mail kunne du også bedt om at porteringen skjedde feks 1. februar. Det må ta minimum 14 dager, er ikke noe maksbegrensing på antall dager.

Når jeg selv som forhandler porterte kunne vi selv velge dato, såfremt det var gått mer enn 14 dager.

 

Jeg mener det blir feil av deg å kreve resterende. Du har betalt for å kunne ringe 3000 minutter innenfor en månde, og når du selv har valgt å bryte midt i så er det ditt eget valg og du må ta konsekvensene av det.

 

En annen sak er jo at det fysisk umulig for dem å kunne la deg fortsette med tjenesten etter at du har portert. Mobilnummeret er utenfor dems "rekkevidde" og dem kan ikke bare betale den andre aktøren for dine utestående ringetid.

Lenke til kommentar

Sliter med det samme selv, gikk over til onecall 5.12 Fikk da en talkmore regning for 1.12 til 31.12

 

Fikk da mail tilbake

Du sa opp ditt abonnement den 8/12-08. Men du må likevel betale måneds gebyret ut desember. Dette står presisert i våre avtale vilkår under punkt 20. https://www.talkmore.no/vilkar_2008.htm

 

Siden jeg ikke har muligheten til å bruke telefonen så bryter dem sine egne vilkår. Har jeg gått over til onecall 8.12 så skal jeg ha et 'ekstra' simkort fra talkmore slik at jeg kan ringe ut perioden.

 

Orker ikke gå helt inn på saken, men det ble et 3siders dokument med svar til talkmore.

 

Hvor i bunnoggrunn så krevde jeg at jeg ble kreditert 8.12 til 31.12 eller at jeg mottok et simkort slik at jeg kan ringe til 31.12.

 

Jeg mottok ikke noe simkort og betalte regningen(trakk fra beløpet mellom 8.12 og 31.12) og vi får se hva som skjer ang. inkasso o.l

 

Jeg har ikke fått svar på henvendelsen min, og det har gått over 1mnd. Eneste jeg venter på nå er at jeg skal få et inkassokrav i posten, slik at jeg kan sende min henvendelse skriftlig. Og da MÅ talkmore svare innen 3uker, gjør dem ikke det blir kravet droppet.

 

EDIT: ang de som sier at jeg 'kunne' ha ringt for 3000min de første 8dager, så er det ikke DET talkmore krangler på.

 

I avtalevilkårene står det;

17. Feil eller mangler ved tjenesten

Dersom det oppstår feil eller mangler ved de leverte Tjenestene, kan Kunden reklamere på leveransen til Talkmore's kundesenter. Reklamasjon skal gis innen rimelig tid etter at feilen ble eller burde ha blitt oppdaget. Etter mottatt reklamasjon skal Talkmore ha en rimelig frist på å rette opp feil og/eller mangler ved leveransen. Dersom Kunden ikke kan benytte tjenesten på grunn av feil eller mangler som er Talkmore's ansvar har Talkmore rett til å tilby kompensasjon i form av prisavslag o.l. Dersom Talkmore ikke kan rette slik feil og/eller mangel innen rimelig tid har kunden rett til å si opp avtalen med øyeblikkelig virkning.

 

Så jeg tolker det slik; Talkmore kan ikke levere tjenestene jeg betaler for, og mitt abn. ble da sagt opp med øyeblikkelig virkning

 

EDIT2; på grunnlag av 7. Levering og bruk av tjenestene

Talkmore skal levere tjenesten innen den tid, i det omfang og med den kvalitet som fremgår av Talkmore's tilbud, etter å ha bekreftet Kundens bestilling i henhold til gjeldende retningslinjer.....

"

Her ser jeg ikke at jeg får tjenesten som jeg har krav på ihht. 7, heller ikke omfanget som også gjelder tid altså fakturaen på 1.12 til 31.12

Endret av WiSLE
Lenke til kommentar

Du glemmer igjen at det er DU som har sagt opp abonementet på en gitt dato. Det er ikke dem som ikke kan levere tjenesten, og igjen det er du som har sagt opp en avtale.

 

Det er DU som inndirekte (gjennom ny leverandør) har sagt til talkmore at abonementet skal porteres (altså sies opp) på en gitt dato, da kan ikke du plutselig si at dem ikke klarer å levere produktet. Dem klarer å levere det, men det er DU som ikke vil ha det siden du har sagt opp. Og da har du gjennom vilkårne om oppsigelse godtatt at du må betale ut hele månden.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fått svar på henvendelsen min, og det har gått over 1mnd. Eneste jeg venter på nå er at jeg skal få et inkassokrav i posten, slik at jeg kan sende min henvendelse skriftlig. Og da MÅ talkmore svare innen 3uker, gjør dem ikke det blir kravet droppet.

 

Står det i inkassoloven?

Endret av Autofil
Lenke til kommentar
Du glemmer igjen at det er DU som har sagt opp abonementet på en gitt dato. Det er ikke dem som ikke kan levere tjenesten, og igjen det er du som har sagt opp en avtale.

 

Det er DU som inndirekte (gjennom ny leverandør) har sagt til talkmore at abonementet skal porteres (altså sies opp) på en gitt dato, da kan ikke du plutselig si at dem ikke klarer å levere produktet. Dem klarer å levere det, men det er DU som ikke vil ha det siden du har sagt opp. Og da har du gjennom vilkårne om oppsigelse godtatt at du må betale ut hele månden.

 

Så når jeg melder portering så får ikke talkmore beskjed om at jeg skifter leverandør før 8.12 ? neppe..

 

Jeg ga dem en frist til å få sendt meg et nytt simkort. Om jeg har sagt opp så skal jeg fortsatt ha tjenestene som er bundet til mitt abn. Jeg har portert telefonnummeret og ikke abn. hvordan talkmore tolker at tjenestene er for et abn med nummer står det ikke noe om noensteder.

 

Avtalevilkårene er ikke formet av en god jurist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...