Gå til innhold

nå står det mellom to kameraer, men har jeg valgt rett?

Anbefalte innlegg

jeg er jo nybegynner når det gjelder digitale kameraer da.... :-?

Takker for råd og tips fra dere som har litt mer erfaring med dette.

Jeg har i alle år vært en ivrig hobbyfotograf, men jeg holder det på et "forbrukernivå", dvs jeg stiller ikke krav til manuelle funksjoner.

Jeg vil nok i all hovedsak fremkalle papirbilder.

Jeg har en pc fra 1998 og håper inderlig denne holder til et digitalt kamera...? :o

Så - til saken; det var disse to kameraene jeg hadde lest om som virket billig og som gir god bildekvalitet. Hva synes dere om

Nikon FinePix 2000 (Finepix 2100 var like rimelig, men jeg aner ikke hva som er forskjellen på de to...?)

Olympus c 220 Zoom.

Begge ligger på ca 2300, men olympus sin har medfølgende oppladbare batterier.

Takker for innspill evt anbefalinger :)

-anne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Du stiller ikke krav til manuelle funksjoner og skal fremkalle bildene på papir.

Da ville jeg heller kjøpt Canon A300. Det har 3.2 MP, og det kan jo komme godt med når du skal ha bildene på papir.

Det medfølger ikke batterier til A300, men det koster kun 2000 ,- hos Telebutikken. De 2 kameraene du nevnte begynner å bli litt gamle tror jeg, mens A300 er splitter nytt og jeg regner med at det har mye bedre batterilevetid en de to andre. Det har ikke optisk zoom, men 5x digitalzoom. I tillegg har det litt ny Canon teknologi, DiGiC, Isaps og AiAf ++, som sikkert er god å ha.

Jeg ville uansett kjøpt A300, men du kan sjekke mer her: http://www.powershot.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...