gaarder Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei! Jeg skal kjøpe meg bil og har bestemt meg for at jeg vil ha en 4hjulsstrekker, diesel med manuelt gir og 5 seter.. Er det noen som har erfaringer eller innspill på hvilken bil som er verdt å vurdere? Har tatt en titt på disse bilene: Land rover defender 110 - for dyr Toyota Landcruiser (den lange eldre typen) Toyota 4 Runner Mercedes Gelandewagen Mitsubishi pajero Nissan Patrol Har også vært innom Isuzu Campo og Andre pickuper med 5 seter og 4WD Tar imot anbefalinger og tips med takK! Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei Hva skal den brukes til, budsjet..? LR er bra biler, sjekk lrforum.com da finner du masse informasjon om LR og ulemper/kvalitet (litt subjektiv selvsagt). Toyota/Mitsubishi/Nissan er gode biler, teknisk bra og slitesterk. Mercedes samme, men: ruster mye. Alle disse biler har sine fordeler/ulemper, avhengig alder/km. Har kjørt både Chevrolet, Ford og LR 4-hjulstrekkere, har sluttet med det til daglig kjøring pusser op en veteran nå. Gå ellers inn på www.offroad.no mye informasjon der og. Lenke til kommentar
gaarder Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Hei Hva skal den brukes til, budsjet..? LR er bra biler, sjekk lrforum.com da finner du masse informasjon om LR og ulemper/kvalitet (litt subjektiv selvsagt). Toyota/Mitsubishi/Nissan er gode biler, teknisk bra og slitesterk. Mercedes samme, men: ruster mye. Alle disse biler har sine fordeler/ulemper, avhengig alder/km. Har kjørt både Chevrolet, Ford og LR 4-hjulstrekkere, har sluttet med det til daglig kjøring pusser op en veteran nå. Gå ellers inn på www.offroad.no mye informasjon der og. Den skal egentlig brukes som vanlig bil, er 19 år... kjører mye og bruker bilen til alt fra å dra tyngre hengere, kjøre utstyr som tar en del plass av diverse slag, en del i bratte og glatte bakker etc... har forelsket meg litt i 4 runnner men bakluka med vindusheis tror jeg at jeg kommer til å irritere meg over... virker litt tungvint.. men det er min mening. budsjett er egentlig ikke så veldig stort, hadde håpet på en bil til under 40000 men alt er jo mulig... vil ha en bil som er skikkelig bra til å ta seg fram, god plass og slitesterk/driftsikker... men allikevel ikke bruker veldig mye drivstoff. Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Se for en med service historikk/ny eu, finner en del Pajero til salg på finn og autodb, bra biler de og. Rust må du regne med, så langt ramme er rustfri bør det går bra. Styr unnå Jeep, alt med Chevrolet 6,5 td motor (dårlig dieselpump) og Opel Frontera. Lada Niva er kanskje ikke på liste de, men er billig og rimmelig pålitelig med Peugeot 1,9 diesel. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Toyota LandCruiser er jo evighetsmaskiner, men ruster no' jævlig. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Daihatsu Rocky kan jo være ett alternativ. Ganske lik Landcruiser, men med kjipt interiør. (Forøvrig noen som vet om disse deler mer enn generelt utseende? Engang jeg kjørte Rocky parkerte jeg ved siden av en Landcruiser av omtrent samme alder, de så kliss like ut.) Lenke til kommentar
gaarder Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Mhm, har sett litt på Pajero, tror Nissan er veldig gode biler! Det veit jeg ikke, så på de selv og sammenlikna nå og er ganske enig i at de er veldig like... Må nok se litt til men tror Pajero`en er en god kandidat! Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Caravelle T3 syncro er bra på å ta seg fram, og det er en urfet bil til ditt budsjett! Lenke til kommentar
papertiger Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 pajero er en glimrende bil. patrol blir lastebil å kjøre i forhold, dessuten slipper du fram å skru på 4x4 på navet på pajero, i motsetning til på patrol. vi har vår 3. pajero nå, har hatt en 86 mod, en 88 mod, og har nå en 98 mod. er ikke annet enn storfornøyd, og pappa vil ikke kvitte seg med den - er så god å dra henger med, kan dra 3,3 tonn! glimrende kvalitet, LC er verken bedre eller verre. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Galloper er også et glimrende altrnativ. Får mye bil til en rimelig penge. Eneste bakdelen er at det ikke er en bil du kan kjøre spes fort med, men personlig syntes jeg det er like greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå