tulling03 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei, prøver å spille av (på PS3) en Divx film jeg har på ekstern HD. Vanligvis går dette fint, men noen filmer funker ikke og da kommer et en mld. om å aktivere vod ? Under innstillinger på min ps3 finner jeg noe som heter aktiver VOD, og en brukerkode, men linken det referers til fungerer ikke. Noen som har en anelse hva dette er? Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Tror Vod betyr video on demand, de skal sikkert ha deg til å leie filmen du har piratkopiert Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Installer Playstation MediaSenter (PSM) på PC/server der du har videofilene dine så løser alt seg :-) Endret 21. januar 2009 av Mazeking Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Installer Playstation MediaSenter (PSM) på PC/server der du har videofilene dine så løser alt seg :-) Støtter programmet .iso? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Installer Playstation MediaSenter (PSM) på PC/server der du har videofilene dine så løser alt seg :-) Støtter programmet .iso? Hvis denne .iso er en DVD-Video (og kanskje Sudio-CD) så er svaret ja. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Er programmet akkurat nå i versjon 1.03? Er det sant så visste jeg om det før Endret 22. januar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Er programmet akkurat nå i versjon 1.0? Er det sant så visste jeg om det før programmet er vel i versjon 1.03 nå.. støtter iso og mkv (som gir mye bedre kvalitet per mb enn iso) ettersom iso somregel er dvd-rip og ikke blu-ray rip men det visste du vel kanskje.. jaja Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Blu-Ray er da ISO det å. Kan fint dumpe rene Blu-Ray filmer fra en PS3, problemet er at jeg ikke gidder noe linux dill nuh. Dessverre funker ikke PS3 Media Server som det heter akkurat nå på grunn av mulig feil terminering på CAT6 kabel eller noe annet dill. Blir forbanna da jeg virkelig vil kunne spille av dvdene mine ASAP. Kabelen ble terminert som patchekabel så mulig det er derfor. Endret 22. januar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 jaja så klart finner du blu-ray på iso.. men det er ikke vanlig praksis, og om du laster ned er det nesten alltid dvd-r som er på iso og blu-ray som er i x264. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hvorfor er det ikke vanlig å ha de i ukomprimert iso format? Det er nettopp slike ripper jeg vil utføre. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 hva du utfører på privaten er helt opp til deg, men alle som ripper for å dele ut til andre følger normer som mer eller mindre er fastsatt av "scenen" eller whatever.. Ukomprimerte blu-ray filmer rippes til VC-1, MPEG-2 eller H264.. ikke som et image inn på iso. Er sikkert veldig gode grunner til at dette blir gjort slik, men jeg har ikke nok peiling til å forklare Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 VC-1 er nå codecen som alle Blu-Rays er encoda i. Da gir jo det du sier enda mindre sense. Disse scenene kan i grunnen ha det så godt. Da vil jeg heller kjøpe og rippe selv. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 VC1 rippene er vel bare en direkte kopi.. men det brukes ikke iso-format... filene bare ligger løst og brennes så rett ut på blu-ray om ønskelig.. Om du vil kjøpe eller ikke er jo opp til deg, kan jo bare laste ned VC-kopiene og gjøre det til iso om du vil Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg kommer nok ikke til å laste ned så fryktelig digre mengder med Blu-Ray, men heller vente på at prisene faller noe. VC-1 rippene er som du sier en direkte kopi. Jeg gidder ikke å encode i hytt og pine, her er det bitperfect som gjelder. Mine siste DVD-kjøp har ikke vært mye rørt kan jeg si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå