Ali-Baba Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei! Skal kjøpe meg ny tlf nå. Har sett litt rundt og valget står nå mellom n79 og n82. For min del så vil jeg gjerne ha en telefon der jeg kan høre på musikk, ta bilder med god kvalitet samt sende sms osv rimelig lett. Sender en god del sms, så vanskelige taster osv er ikke så veldig aktuelt Hvilken bør jeg velge ? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvis du har satt valget ditt mellom N79 og N82 ville jeg godt for N82... Den tar veldig bra bilder, samt at tastene ikke er så ille å taste på heller... Ska forsåvidt ikke uttale meg om N79, men når du ønsker en mobil som skal ha gode bilder så kan N82 være et godt valg...men SE C905 har et veldig bra kamera, samt at tastene er gode på den også... Eneste ulempen er at du opp litt i prisklassen desverre... Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Takker for svar! Det heller mot N82 nå. Hadde vært fint om jeg hadde fått noen flere meninger før jeg bestemmer meg helt Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har brukt begge. N82 har blitz på kameraet, noe jeg ville prioritert hvis kamera er viktigst. N79 har litt rare taster, dårlig fraskilt. Men er totalt sett en kongemobil! Kameraet holder mål også Dessuten ER det jo litt tøft at det følger med flere deksel som du kan velge mellom Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg er ikke i tvil, N79, selvfølgelig..! Jeg må legge til at jeg selv stod for samme valg for et par måneder siden, men angrer ikke et sekund på valget mitt. N79 er raskere i menyene, nyere firmware, raskere OS (selv om det sies det er det samme på begge, så er det forskjeller på dem), 5Mp kamera med Carls Zeiz optikk mot N82`s 3Mp, den er mye penere å se på og man kan bytte deksler om man går lei av fargen (hvis du liker sånt). Lykke til med valget, men det er enkelt; N79. -x- Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg er ikke i tvil, N79, selvfølgelig..! Jeg må legge til at jeg selv stod for samme valg for et par måneder siden, men angrer ikke et sekund på valget mitt. N79 er raskere i menyene, nyere firmware, raskere OS (selv om det sies det er det samme på begge, så er det forskjeller på dem), 5Mp kamera med Carls Zeiz optikk mot N82`s 3Mp, den er mye penere å se på og man kan bytte deksler om man går lei av fargen (hvis du liker sånt). Lykke til med valget, men det er enkelt; N79. -x- Greia med å lyve? N82 har 5MP den også, PLUSS blitz. Kjører man nyeste SW på N82 er den overhodet ikke tregere i menyene. 1 Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Takker for svar! Nå har N82 også 5mp kamera. Så akkurat på den biten blir det vel ett fett hvilken jeg velger? Jeg er snart 23år, så det med å bytte deksler osv gikk jeg lei av for 8-9år siden Funksjonalitet er egentlig viktigere for meg enn design sånn sett. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Takker for svar! Nå har N82 også 5mp kamera. Så akkurat på den biten blir det vel ett fett hvilken jeg velger? Jeg er snart 23år, så det med å bytte deksler osv gikk jeg lei av for 8-9år siden Funksjonalitet er egentlig viktigere for meg enn design sånn sett. Nå er JEG overbevist om at det du trenger er en tur innom en forhandler for å kjenne på tastene til begge. Jeg tror du vil gå hjem med en N82. Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Takker! Jeg har en n73 nå. Men den synger litt på siste verset. Har store problemer med høyttaleren i telefonen (hadde samme problem på n70 og). så må liksom bruke høyttalerfunksjonen for å i det hele tatt høre noe. Og da hører liksom alle andre rundt meg og. Uansett, jeg synes tastene på både n70 og n73 var veldig greie. Noen som vet hvordan n82 er i forhold ? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Takker! Jeg har en n73 nå. Men den synger litt på siste verset. Har store problemer med høyttaleren i telefonen (hadde samme problem på n70 og). så må liksom bruke høyttalerfunksjonen for å i det hele tatt høre noe. Og da hører liksom alle andre rundt meg og. Uansett, jeg synes tastene på både n70 og n73 var veldig greie. Noen som vet hvordan n82 er i forhold ? N73 var det en del feil med en stund... N70 fungerte bra... Men N82 har noe mindre taster, men vil ikke si at de er noe værre å taste på... Det er bare en vanesak... Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har brukt begge. N82 har blitz på kameraet, noe jeg ville prioritert hvis kamera er viktigst. N79 har litt rare taster, dårlig fraskilt. Men er totalt sett en kongemobil! Kameraet holder mål også Dessuten ER det jo litt tøft at det følger med flere deksel som du kan velge mellom N82 vinner på kamera og funksjonalitet, mens N79 leder i design og på "mote-området"... Kort sagt... Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 N79 er en smule mindre og lettere, batteriet er også bedre. Hvis jeg kunne velge, så har gått for den svarte utgaven av N82. Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg syns alle skryter av tastene på N82, og rakker ned på tastene til N79. For meg var det helt motsatt. Jeg klarte overhodet ikke å skrive meldinger på N82 uten å trykke flere taster samtidig. Mens jeg syns tastene på N79 er helt konge, og kjempelett å bruke. Så jeg tror nok du burde ta deg en tur på Elkjøp og prøve begge grundig før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg syns alle skryter av tastene på N82, og rakker ned på tastene til N79. For meg var det helt motsatt. Jeg klarte overhodet ikke å skrive meldinger på N82 uten å trykke flere taster samtidig. Mens jeg syns tastene på N79 er helt konge, og kjempelett å bruke. Så jeg tror nok du burde ta deg en tur på Elkjøp og prøve begge grundig før du bestemmer deg. Kommer an på hva man trives med selv det... Tastene til N79 er store og lette å taste på, men N82 er heller ingen utforing etter in mening... Trådstarter bør som du sier, prøve begge modellene... Begge er to gode mobiler... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Uansett, jeg synes tastene på både n70 og n73 var veldig greie. Noen som vet hvordan n82 er i forhold ? N82 er bedre enn den N70'en jeg hadde før, i mine øyne. Der N70 hadde små taster som var helt flate uten noe mellomrom, er selve tastene på N82 riktignok enda mindre, men litt opphevet og med bra mellomrom mellom tastene. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 For å være helt ærlig er tastene på N79 en real turnoff. Det knirker når du skal bruke meny-tastene, og i feil belysning ser du ikke en phuck av det som foregår på tastaturet grunnet hvit/grått plastikk med hvit belysning... Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) For å være helt ærlig er tastene på N79 en real turnoff. Det knirker når du skal bruke meny-tastene, og i feil belysning ser du ikke en phuck av det som foregår på tastaturet grunnet hvit/grått plastikk med hvit belysning... Må virkelig ha vært borti en blåmandags-utgave du. På min N79 finnes det ikke knirking, men nå tenner ikke jeg på mobiltastelyder, så kanskje problemet ligger hos meg... ? eller kanskje ikke. Belysningen er heller intet problem, kanskje din var "overclocka"... Har Mr. Ali Baba funnet fram til hvilken mobil det blir, da.. ? -x- Endret 21. januar 2009 av XanderZ Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Takker for svar alle sammen Det ble en N82 som er på vei i posten nå! Så får vi se om den svarer til forventningene. Håper problemet med høyttaleren er fiksa nå. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Takker for svar alle sammen Det ble en N82 som er på vei i posten nå! Så får vi se om den svarer til forventningene. Håper problemet med høyttaleren er fiksa nå. Ikke noe dårlig valg, har samme mobilen selv og er fornøyd . Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Fornuftig valg, men hvilket farge valgte du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå