bo1e Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg har en liten desktop-pc med en sær liten strømforsyning. Vet ikke hva slags standard den følger, men den ser litt ut som en sånn shuttle-psu. Tror ikke den er identisk med disse, men formen ligner ihvertfall. Problemet mitt er at psuen bare er på 160watt. Hvis jeg kobler til mer enn 1 disk og cdrom så konker hele maskinen. Og det er ikke plass til noe større enn denne psuen. Jeg har prøvd å koble ting til ekstern strøm med en sånn som dette: Men det blir ikke mer stabilt likevel. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få maskinen stabil med litt mer disker og ting i? Ting jeg har vurdert er å ha en vanlig strømforsyning koblet til fra utsiden av kabinettet i tillegg til den lille. Eller å bytte ut kabinettet med et større med plass til en vanlig psu. Noen andre som har gode idèer? Har helst lyst å beholde det lille søte kabinettet og minst mulig rot på utsiden Endret 20. januar 2009 av bo1e Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du må velge, enten større kabbis, eller finne en plass å montere en til PSU da med adapter fra HKet slik at du får samme Power ON signal og jord, denne finnes hos Microplex. Så her må du velge faktisk. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har du ledig plass til cd-rom? I såfall kan du kjøpe en strømforsyning som du kan sette inn i cd-rom åpningen. Thermaltake selger noe slikt. Jeg vil tippe at strømforsyningen din er av typen micro-atx, de fleste nettbutikker selger en eller to slike. De er kanskje litt dyr (i forhold til ATX), men da slipper du å bytte kabinett... Netshop har en på 270W til 350kr http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...20ATX&a=vis Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Den ligner mer på en shuttle-psu, sånn lang smal sak. Men den er ikke laget av shuttle. Og den begynner å bli noen år gammel. Hm en psu i 5,25"-brønnen kunne funket. Skal se etter det, hvis det ikke blir for dyrt. Ellers må det sikkert litt mer omfattende greier til. edit: Blir for dyrt med en sånn en ser det ut som. Finner ikke på prisguiden, men fant noen andre som hadde priser over $100. Noen som har noen meninger eller erfaringer rundt å modifisere en standard psu til et mindre format? Endret 23. januar 2009 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå