Gå til innhold

Hvordan billigst fixe problem med for svak psu?

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten desktop-pc med en sær liten strømforsyning. Vet ikke hva slags standard den følger, men den ser litt ut som en sånn shuttle-psu. Tror ikke den er identisk med disse, men formen ligner ihvertfall. Problemet mitt er at psuen bare er på 160watt. Hvis jeg kobler til mer enn 1 disk og cdrom så konker hele maskinen. Og det er ikke plass til noe større enn denne psuen. Jeg har prøvd å koble ting til ekstern strøm med en sånn som dette: sku_10113_3.jpg

Men det blir ikke mer stabilt likevel. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få maskinen stabil med litt mer disker og ting i? Ting jeg har vurdert er å ha en vanlig strømforsyning koblet til fra utsiden av kabinettet i tillegg til den lille. Eller å bytte ut kabinettet med et større med plass til en vanlig psu. Noen andre som har gode idèer? Har helst lyst å beholde det lille søte kabinettet og minst mulig rot på utsiden :)

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ledig plass til cd-rom? I såfall kan du kjøpe en strømforsyning som du kan sette inn i cd-rom åpningen. Thermaltake selger noe slikt.

Jeg vil tippe at strømforsyningen din er av typen micro-atx, de fleste nettbutikker selger en eller to slike. De er kanskje litt dyr (i forhold til ATX), men da slipper du å bytte kabinett...

Netshop har en på 270W til 350kr http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...20ATX&a=vis

Lenke til kommentar

Den ligner mer på en shuttle-psu, sånn lang smal sak. Men den er ikke laget av shuttle. Og den begynner å bli noen år gammel. Hm en psu i 5,25"-brønnen kunne funket. Skal se etter det, hvis det ikke blir for dyrt. Ellers må det sikkert litt mer omfattende greier til.

edit:

Blir for dyrt med en sånn en ser det ut som. Finner ikke på prisguiden, men fant noen andre som hadde priser over $100. Noen som har noen meninger eller erfaringer rundt å modifisere en standard psu til et mindre format?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...