Gå til innhold

Er det mulig å blokkere rapporteringer fra en bestemt bruker?

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier, er det mulig å blokkere denne funksjonen? Noen ganger så er det så få av mine rapporteringer som blir tatt tak i at de få som det blir gjort noe med kan være en følge av andre rapporteringer. Dette er ikke grunnet mangel på ressurser da jeg ofte venter i 14 dager og mer før jeg sjekker gjennom listen. Det er heller ikke fordi mine rapporteringer ikke er brettigede, for det er snakk om tilfeller hvor jeg helt klart har retten på min side. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg evt. har blitt blokkert; jeg bare lurer på om dette er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du! Du er ikke blokkert, vi ønsker selvfølgelig rapporteringer fra alle. Å skulle si at bare noen skulle kunne rapportert ville jo vært direkte smålig.

Det er derfor ikke mulig å blokkere noen brukere fra å rapportere. Selvfølgelig kan alt gjøres med php etc. men det er ingen funksjon vi ville ønske.

Alle rapporteringer blir tatt hånd om, men det er ikke alltid at reaksjonene som blir "ønsket" av de som rapporterer blir gjennomført eller er synlige.

Lenke til kommentar

Jeg savnet - når jeg var moderator - en funksjon som enkelt lot meg sende et kort svar til den som rapporterte. Slik det fungerte måtte man klippe ut brukernavnet, gå til PM-vinduet og lage en PM manuelt. Dermed ble det mye arbeid. Det kunne vært fint om systemet gjorde det lettere å fortelle hvorfor en rapport ikke ble tatt til følge.

Slik ville brukeren vite hvem som tok avgjørelsen og hvorfor, og dermed kunne ta det opp til diskusjon med vedkommende moderator, og endog klage på avgjørelsen dersom man ikke ble enige. Det er ikke så enkelt når man ikke vet hva som har skjedd.

Med forbehold om at jeg ikke vet hvordan det fungerer idag.

Geir :)

Lenke til kommentar

Det velges helt tilfeldig fra en liste. Om man ikke føler seg helt kvalifisert til å ta seg av en sak varsler man en annen moderator eller lar rapporten vente på å bli behandlet av en annen. Noen saker blir og tatt opp til diskusjon internt i moderatorteamet.

Det kan og ha noe med tid å gjøre. Det kan for eksempel hende at jeg bare har 5 minutter på meg og velger kjapt å se gjennom rapportlista, da tar jeg selvfølgelig kun de enkleste sakene.

Det er heller ikke slik at moderatorer sjekker rapportlisten til enhver tid. ;)

@tom waits for alice: Ja, det ville helt klart vært en veldig kjekk funksjon. Invision Power Services har utviklet et eget rapportsystem til "Invision Power Board 3" (Standard i IPB-versjonen som brukes nå er at det sendes ut PM-er til samtlige moderatorer og administratorer, men Diskusjon.no har en modifikasjon som legger alle rapporter inn i en liste.). Det blir med andre ord spennende å se helt hvordan rapportsystemet i IPB 3 vil fungere og ikke minst om Diskusjon.no velger å oppgradere til IPB 3.

Lenke til kommentar

Generelt om rapportering av emnetitler vil jeg si følgende:

Rapporter om emnetittler er nok noe av det som modereres raskest (ganske naturlig fordi en emnetittelrapport som regel kan behandles på et par minutter, og det passer glimrende når man tilfeldigvis har 5 minutter ledig)

Nå er det også slik at det kommer inn veldig mange rapporter om emnetitler. En god del av dem er faktisk dårlige og må endres. Derimot kommer det også inn rapporter om emnetittel som det ikke er noe som helst i veien med. Dette kan gjerne være emner hvor tittelen kanskje ikke er verdens beste tittel, men holder seg godt innenfor retningslinjene og hva man kan kreve. Andre er (utrolig nok) emner som har en helt glimrende tittel, men som av en eller annen grunn er rapportert som dårlig.

Mye av dette tror jeg kan skyldes (og dette er bare mine egne tanker rundt det) at det sitter folk og rapporterer emnetitler direkte fra "siste 24 timer", noe som ikke alltid gir det beste resultatet, siden det tross alt mange steder på forumet finnes særregler for emnetitler i ulike kategorier.

Til sist er det jo også mulig å slette en rapport ved en feiltagelse. Det skjer nok ikke ofte, dog så kan det skje.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...