Gå til innhold

Svak pipelyd fra Compaq Evo N800v

Anbefalte innlegg

iacob: Ser at du har samme pipinga fra din maskin. Hva velger du å gjøre med det? Kan jo ikke si at det er direkte plagsomt, men irriterende ja... Sendte en mail til HP support hvor jeg fortalte at jeg heller vil ha maskina byttet i en ny, enn å få denne reparert.[/b]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker. Sjelden jeg bruker modem da jeg som regel er på lan, men jeg tipper at jeg kommer til å be om å få den reparert når jeg får tid. Sa de noe om hvor lang tid det ville ta å reparere?

Jeg har jo også dette problemet med vifta som egentlig irriterer meg mer.

Som jeg kanskje nevnte så har jeg hatt en lengre reklamasjonssak gående med compaq. De har vært svært trivelige mot meg. Fikk byttet inn en to år gammel maskin. Om du får problemer med support på noen måte så kan jeg anbefale deg å ringe sentralbordet til HP og be om å få snakke med den som er ansvarlig for reklamasjonssaker på compaq. Det gjorde jeg og da ordnet alt seg. I følge kjøpsloven så står du veldig sterkt når maskinen er ny og som sagt så tror jeg at hp har en fast rutine på dette dersom feilen rapporteres innen to uker.

Foruten pipelyden, går maskinen din helt stille? Ingen skrapelyder fra disken for eksempel?

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Får se hva jeg gjør med maskina mi. Det er kun den pipelyden som plager meg med maskina. Den er såpass svak at jeg må være ca. 30 cm fra åpningen hvor luft kommer ut for å høre den. Alikevel er det jo irriterende særlig siden maskina er helt ny. Ellers er jeg godt fornøyd med maskina. Vifta på min surrer på halv fart om jeg jobber på maskina som nå feks. laster med ei fil, og er inne på et par nettsteder. Forlater jeg den et minutt, stopper vifta. Vet ikke om dette er normalt jeg.

Som jeg nevnte tidligere tilbyr HP support meg å reparere maskina. I dag sendte jeg en mail hvor jeg antydet at det mest riktige ville være å få bytta maskina. Vi får se hva de sier.

Jeg kan sikkert leve med den pipelyden, men det skal jo ikke være sånn på en splitter ny maskin.

Lenke til kommentar

Ny mail fra HP support. Svar på min forrige mail. De har lokalisert feilen til å komme fra modemet. Noe som er sansynlig, ettersom lyden er der kun når modemet er i bruk. De sender en mann som kommer til meg for å hente maskina. De bringer den tilbake på døra til meg etterpå..(!) Avtalte å ringe når det passer for meg å sende inn maskina. Regner med at det blir i neste uke.

IACOB:

Tok en test for deg: Fulgte med vifta mi mens jeg satt å jobba i word og outlook. Jobba sammenhengende i ca. 3 timer. Etter 15-20 minutter starta vifta og gikk på halv fart i ca. 2-3 minutter. Så gikk det igjen ca. 20 minutter før den starta og gikk i 2-3 minutter. Sånn gikk den hele tida mens jeg fulgte med den i går. Ser at den oppfører seg likedan mens jeg sitter her nå i kveld.

Ellers har jeg ikke noen lyder fra HD som er unormale. Hører jo at leseren flytter seg på disken, men det skal vel kunne høres.

Lenke til kommentar

Den starter ikke opp før etter 20 minutter, men så går den hele tiden når jeg kjører strøm i standard compaq_acdc strømoppsett. Den går på halv fart selv ved vanlig wordbruk og spurter en sjelde gang om jeg laster ned noe f.eks.

Dersom jeg kjører på batteri og setter strømmen til "maks batteri" virker det som den er litt mindre aktiv, men den kommer til slutt på og forblir på der og.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter litt frem og tilbake med hp-support, sendte jeg maskina inn. Fikk den tilbake i dag, men problemet er det samme. Pipinga er der fremdeles. De har bytta modem i maskina står det på et brev som følger med. Skuffende greier...

Lenke til kommentar

Jeg var innom komplett for å kjøpe ram til EVO'n fikk beskjed at jeg måtte bruke Crucial eller Compaq sitt orginale.

Jeg sa "hør nå her osvosvosv"

Men han sto på sitt, jeg sa at han tok feil, men ville sjekke litt mer om det.

Som jeg trodde, seff kan man kjøpe RAM av typen TwinMos som er mye billigere enn Crucial.

Komplett horer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...