rogerw2k Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Under bruk kan jeg høre en svak pipelyd. Virker som om det kommer fra harddisken. Ca. 2 pip pr sekund. -Skal det være sånn? -Kan jeg gjøre noe med det? Noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 ring hp og du får nytt hovedkort i maskinen din, da blir den bra Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Dette har vært et problem med disse maskinene. Ring HP-support på 81562070, så løser de dette for deg! Lenke til kommentar
iacob Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Har samme problemet. Gi tilbakemelding på hvordan det ble løst. Jeg har også en vifte som går så og si kontiuerlig. Iriterende. Ellers toppfornøyd. Lenke til kommentar
rogerw2k Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Takk for responsen. Ble for sen til å ringe support i dag. Skal gjøre det i morra. Ellers er jeg fornøyd med maskina. Er dere det? Prøvde tv-ut for å se dvd. Fikk kun sort/hvitt bilde på tv'n. Sikkert noen instillinger som må endres?? Noen som vet?? Skal holde dere oppdatert videre! Lenke til kommentar
abjork Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Prøvde tv-ut for å se dvd. Fikk kun sort/hvitt bilde på tv'n. Sikkert noen instillinger som må endres?? Noen som vet?? Kan det være at PCen sender et S-VHS-signal og TVen står på vanlig RGB-mottak. Prøv å endre det på PC eller på TV. Velkjent problem med vanlig DVD-spiller og TV. Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg har også denne laptopen. Men jeg hører kun "pip/knittring" når jeg surfer med WLAN. Noen som har samme prob? .exe Lenke til kommentar
geokri Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Takk for responsen. Ble for sen til å ringe support i dag. Skal gjøre det i morra. Ellers er jeg fornøyd med maskina. Er dere det? Prøvde tv-ut for å se dvd. Fikk kun sort/hvitt bilde på tv'n. Sikkert noen instillinger som må endres?? Noen som vet?? Skal holde dere oppdatert videre! kan også være at du sender ut NTSC signaler, prøv å endre til PAL. Er knallfornøyd med EVO, har riktignok ikke en 800v men en 610c, og før denne hadde jeg en 600c, samt at en kompis har en 800c, fønker som bare det, robuste maskiner. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Viften min går hele tiden på halvfart, er dette vanlig? Sånn omtrent en halv time etter oppstart setter den i gang, og blir på. Også ved vanlig wordsurfeaktivitet. Lenke til kommentar
envida Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Gaa til supportsidene til Compaq og last ned siste firmware oppgraderingen til Evo N800V. Den skal fikse problemet med viften. http://h18007.www1.hp.com/support/files/ev...te/64_4125.html Haaper det hjelper. Har en Evo N800V selv, har hatt den en uke og funker uten problemer, har ikke merket noe til de problemene dere har...enda ihvertfall. (Min er kjoept i Australia kanskje det har noe si). Inne paa forumet til Compaq saa staar det mye angaaende disse problemene. Maa si meg utrolig fornoeyd med den, solid bygd med en flott skjerm. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Forsøkte det, problemet er at jeg ikke har diskettstasjon på maskinen. Det krever rompaqen... Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
envida Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Bruk den som heter CPQFlash Utility, den flasher i Windows, funker som bare det :smile: Her er linken til den jeg snakker om http://h18007.www1.hp.com/support/files/ev...load/17722.html Haaper det hjelper Lenke til kommentar
iacob Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Takk , der fikk jeg lastet den ned, så får vi se om vifta er blitt roligere. Det virker som den går jevnere i alle fall.... Lenke til kommentar
iacob Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Men den går fremdeles hele tiden. Hvordan er viftene til dere andre her? Kommer de bare på en gang i blant? Lenke til kommentar
abjork Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Men den går fremdeles hele tiden. Hvordan er viftene til dere andre her? Kommer de bare på en gang i blant? Det ligger vel ikke noen Suns Java VM i System tray når vifta begynner å gå. Jeg opplevde det selv at med min HP 4278 at vifta begynte å gå så lenge den var i System Tray. Når jeg avsluttet den stoppet vifta. Det kan vere en eller annen prosess som henger seg opp som skaper problemet ditt. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Nei, og det pussige er at jeg har en prosessoraktivitet på godt under 10%. Så jeg kan ikke forstå at varmeproduksjonen skulle være så høy at vifta var nødvendig kontinuerlig. Maskinen blir for øvrig ikke spesielt varm heller.... Lenke til kommentar
rogerw2k Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Har ikke det problemet med vifta på maskina mi. Det hender den kobler inn om jeg kjører flere programmer, surfer osv. Men da kobler den inn kun en stund. Snakka med support i dag ang. pipelyden. De spurte litt frem og tilbake. Måtte ha litt tid på seg for å undersøke. Har fått et par mailer hvor de spør etter div. opplysninger om maskina. (konfigurasjon ol.) Skal holde dere oppdatert videre. Ellers er jeg godt fornøyd med maskina. Virker robust og skjærmen er flott. Ble litt skuffet over at det ikke er god "gammeldags" com-port på den. Men forstår at det ikke er det på nye bærbare. Løste det med en kabel/adapter "USB to RS 232" som kosta 230,- Lenke til kommentar
iacob Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Oppdaget i dag at pipinga er knyttet til bruk av modemet. Tror ikke jeg har hørt den uten at det har vært i bruk Den blir for øvrig lavere dersom går over på batteridrift. Lenke til kommentar
rogerw2k Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Hei der. Fikk svar fra support like før påske. Har vært på påsketur, derfor har jeg ikke vært innom her på noen dager. Har også oppdaget at pipelyden henger sammen med bruk av modemet. Lyden forsvinner om jeg kobler fra. HP support har laget en "case" og oppfordrer meg til å sende inn maskina for å få feilen fikset. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Maskina er litt over ei uke gammel, der er en svak pipelyd, skal jeg bare leve med det eller skal jeg sende inn maskina å få det ordna. Hva mener dere? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Så vidt jeg vet etter å ha kjørt en reklamasjonssak med hp har du rett til å få byttet maskinen dersom det er feil på den når du får den. Du skal ikke være nødt til å levere den til reperasjon. Tror de kaller de d.o.a. (dead on arrival?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå