HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Dette er et eksempel jeg har sett en del ganger. Trådstarter oppretter en tråd med elendig emnetittel, og jeg rapporterer. Jeg går inn i tråden igjen litt senere, og tittelen er endret. Som oftest står det jo "endret av *insert mod*" nederst i posten, men noen ganger står det navnet på brukeren. Ved et par anledninger har jeg for moro skyld sjekket når brukeren sist var logget inn, og i flere tilfeller har dette vært før posten ble redigert. Finnes det en god forklaring på dette? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Moderatorer kan ikke ha andre brukerkontoer nei. Det er for ordens skyld mulig å endre emnetittel for moderator uten at det kommer frem i innlegget, dette hvis de velger å gjøre det fra kategorioversikten (men da har de ikke mulighet til å endre noe annet i selve innlegget, kun trådtitler). Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Men hvorfor er dette mulig? Jeg vil gjerne vite om det er en moderator eller bruker som har redigert. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det er en funksjon som følger med forumet. IPB har gjort det mulig. Vi har kun mulighet til å sette på funksjon hvor det vises om selve innlegget redigeres. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Men jeg ser jo ofte at det står at en moderator har vært inne, uten at det er noe annet enn emnetittelen som er forandret. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Vi har et spesielt moderasjonsverktøy for endring av emnetittel og emnebeskrivelse som ikke legger igjen "innlegget er redigert..."-notisen. Men redigering av innholdet i innleggene går ikke uten at det blir lagt igjen notis. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Men hvordan kan det da forklares at bukeren som ikke har vært innlogget har "redigert", hvis det ikke skal legges igjen notis? Endret 20. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Muligens han er pålogget, men som anonym. Om jeg har forstått det riktig vil det kunne spille inn på klokkeslettet, uten at jeg har dobbeltsjekket det. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Men aktivitet vil fortsatt registreres. Du er jo stealth, men det står jo at du var aktiv for få minutter siden. Dessuten har jeg bitt meg merke i at dette er brukere med få poster. Er ofte de mer erfarne som gjemmer seg. Endret 20. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Link til poster/tråder? Databasen vår har nok alt info om endringer som bl.a Admin kan finne ut. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg skal nok slite godt med å grave frem noe nå, men jeg kan gi beskjed hvis jeg finner noe. Hvis det da er av interesse? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Jeg skal nok slite godt med å grave frem noe nå, men jeg kan gi beskjed hvis jeg finner noe. Hvis det da er av interesse? Jepp, alt som postes her i tilbakemeld. bør ha en link eller to til hendelser som nevnes. Det vil gjøre jobben vår lettere. De poster/tråder som er slettet finner vi nok fort og greit. Endret 21. januar 2009 av Jarmo Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Men eksemplene må jo plukkes ut med én gang de dukker opp. Ellers så blir det jo ekstremt vanskelig å bevise at brukeren ikke var logget inn når h*n endret emnetittel. Eller mente du at dere kan finne ut dette uansett, på andre måter? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Men eksemplene må jo plukkes ut med én gang de dukker opp. Ellers så blir det jo ekstremt vanskelig å bevise at brukeren ikke var logget inn når h*n endret emnetittel. Eller mente du at dere kan finne ut dette uansett, på andre måter? Tipper Ueland & co finner ut av det meste her huset, dette gjelder også redigering av poster/tråder... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Blir nok vanskelig å grave frem gull fra oldtiden nå, men kan som sagt si ifra hvis det dukker opp igjen. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 For å svare direkte på spørsmålet ditt; nei - det er ikke mulig. Det som skjer er en av følgende: 1. Moderator endrer emnetittel ved å gå inn i "Full endring" slik brukere gjør om de endrer emnetittel. Det vil da komme redigeringsmelding om når det ble redigert av moderator. Om trådstarter på senere tidspunkt endrer førstepost vil det redigeringstidspunktet komme - med brukernavnet på brukeren. Slik som vanlig. 2. Moderator endrer emnetittel med redigeringsverktøyet for det, dette benytter jeg meg av - for deretter sende PM til brukeren. Det vil i de tilfellene ikke registreres endring i når innlegget ble redigert. Den informasjonen som sto der vil være lik som den var før man brukte moderatorverktøyet. 3. Moderator legger igjen notis om emnetittel og brukeren endrer den, redigeringsinformasjon om når brukeren sist gjorde noe med innlegget vil bli oppdatert - akkurat som vanlig. Var det noe mer som var uklart? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Ja, det er mer som er uklart. Dette forklarer dessverre ikke noe jeg ikke var klar over fra før. For å repetere, dette er det som skjer: Emnetittel som bryter med retningslinjene rapporteres. Jeg sjekker innom senere for å ta en titt, og den er endret. La oss si at det står at brukeren endret innlegget sitt for 10 minutter siden; men når jeg går inn på profilen ser jeg at denne brukeren ikke har vært innlogget på 3 dager. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Som Jarmo skrev så ser vi helst at du poster en eller to linker til situasjoner dette har skjedd, slik at vi får undersøkt saken nærmere. (Ja, er klar over hva du skrev over). Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Dere har bedt om eksempler. Vel; jeg var litt sent ute, så er ikke 100% sikker her. Men tråden er opprettet 21.01.09 klokken 10.04. Redigert 11.43. Neste post av bruker dukker ikke opp for 18.51. Dette blir mer gjetning enn noe annet, men det er det beste jeg kan diske opp med så langt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12902202 Endret 26. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Dere har bedt om eksempler. Vel; jeg var litt sent ute, så er ikke 100% sikker her. Men tråden er opprettet 21.01.09 klokken 10.04. Redigert 11.43. Neste post av bruker dukker ikke opp for 18.51. Dette blir mer gjetning enn noe annet, men det er det beste jeg kan diske opp med så langt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12902202 Brukeren har vært innom og redigert posten uten å skrive noen andre poster? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg