Gå til innhold

Innkjøp av Dynavoice F-6 EX hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er helt grønn på lyd og sann men jeg har tenkt å kjøpe meg et par Dynavoice F-6 EX hos www.surround.no . Som skal mest brukes til Xbox 360 spilling, film, musikk og litt TV-titting. Men først har jeg noen spørsmål til dere "Proffe" (eller ikke proffe).

1. Hva er forskjellen mellom en receiver og en forsterker?

2. Er det noen kabler som jeg må kjøpe?

3. noen som har forsterker eller reciever forslag å komme? (5.1 kanaler helst under 1500kr men kan presse meg opp til 2500kr)

4. Hvor i rommet lønner det seg å plassere høyttalerne har 4 høyttalere fra før.

Uten_navn.bmp

5. Gir spikes bedre lyd isåfall noen anbefalinger?

6. Duger Dynavoice F-6 EX til rock, pop og techno og sann?

7. Kanskje en brukbar subwoofer ute der?

8. Vil døren "spise" mye lyd?

PS! Har ikke noe naboer.

Håper på kjappe svar!

MVH AttHack

Endret av AttHack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. En reciver er en forsterker med innebyggd radio. (reciver = mottaker).

2. Det kommer an på hva du har fra før.

3. 5.1 kanals forsterker til 1500,- = søppel. Hvis du ikke er så heldig å finne en godbit på bruktmarkede. Siden du har så lite penger, anbefaler jeg å kjøpe en stereoforsterker.

4. Hvor du kan plassere høytalerne kommer litt an på hordan rommet er møblert. Men ikke plasser de helt inn i hjørner eller klint inn til bakveggen. Sørg for at det er 0,5 - 1 meter mellom bakvegg og høytaler, og 1 meter eller mer til sideveggen.

5. Spikes gir ofte bedre lyd. Anbefaler Soundcare.

8. Hvis døren er igjenn vil den virke som en vegg. Litt lyd vil forsvinne ut hvis døren står oppe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
3. 5.1 kanals forsterker til 1500,- = søppel. Hvis du ikke er så heldig å finne en godbit på bruktmarkede. Siden du har så lite penger, anbefaler jeg å kjøpe en stereoforsterker.

Finner du en brukt Harman/kardon til den prisen, vil den høyst sannsynlig gi mye for pengene (i forhold til andre produsenter til samme pris).

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Finner du en brukt Harman/kardon til den prisen, vil den høyst sannsynlig gi mye for pengene (i forhold til andre produsenter til samme pris).

Takk skal definitivt sjekke forslaget ditt

legger ut et bilde av høytalerne min(ikke alle da :p )

post-182717-1232644380_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...