arela Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 I disse miljøtider, har jeg tenkt det mange har tenkt før meg; å slutte med engangsbatterier. Jeg vet dette har vært diskutert her før, men dette er vel ikke noe statisk marked, så jeg prøver med ny tråd. Jeg vil helst ha et system som kan lade 8 batteri samtidig. F.eks dette fra Claes O Noen anbefaler 2700 mAh til f.eks SB-800, men f.eks 2100mAh vil vel gjøre nytten, dog noe kortere intervaller mellom oppladningene? Jeg ser på Nikon Cafe at mange typer er anbefalt. Det vil vel si at merket ikke spiller noen rolle? Andre innspill? Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg kjører Sanyo Eneloop, som forsåvidt bare ligger på 2000mAh. Hurtighet og det faktum at de knapt lader seg ut selv var mitt motiv. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 blits bruker mye strøm, og desto høyere mah desto bedre på kamera... alt under 2500mah er useless spør du meg... kan anbefale GP powerbank batterier og ladere... sjekk nettbutikkene... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Varta har en serie oppladbare batterier som skal være svært gode til blitser og kamera. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55539858 Hadde noen billige 2700mAh batterier til min Sigma blits. Annenhver gang blitsen ble brukt fungerte den ikke på grunn av selvutladningen i batteriene. Byttet til Varta og blitsen er til å stole på. Disse batteriene kan vel brukes på den laderen du hadde i første innlegget, og jeg synes ikke prisen er avskrekkende. Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Varta har en serie oppladbare batterier som skal være svært gode til blitser og kamera.http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55539858 Hadde noen billige 2700mAh batterier til min Sigma blits. Annenhver gang blitsen ble brukt fungerte den ikke på grunn av selvutladningen i batteriene. Byttet til Varta og blitsen er til å stole på. Disse batteriene kan vel brukes på den laderen du hadde i første innlegget, og jeg synes ikke prisen er avskrekkende. Jeg kjøpte an pakke fra Clasohlson med varta lader og 4 batterier på 2500mah til ca 400 kr. Den lader opp på 15 min og disse batteriene funker kjempe bra i SB-900 og 800'en min. kjøpte også med et lite lager med varta 2700mah som også funker super bra. Så kan annbefale den på det sterkeste.. Stian Fant en link på pakken http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=35439884 Endret 20. januar 2009 av Stian84 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har samme som stian. Det geniale med den er at man også kan lade med 12V i bil o.l. Og at det følger med 12V tilkobling i tillegg til vanlig nett. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvordan ville det være å kjøre "mix 'n match" med sony batterier på den til Claser'n og Varta. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det står at den "føler" hvor mye hvert enkelt batteri må lades og kutter ladingen til det ene batteriet når det er oppladet. Så jeg kan egentlig ikke tenke meg at det har noe å si at det er forskjellige merker. Men jeg vet det ikke. Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Varta og Sanyo Eneloop høres bra ut ja - får ta en tur bort hos hain Clas i mårrå. Får se hva jeg har med hjem. Lenke til kommentar
Conseptfoto Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har du flere sett batterier, bør disse merkes med f.eks. sett1, sett2, osv. Dette for å sikre at det er de samme batteriene du lader og dette vil forlenge levetiden på "batteripakkene" din. Når ett batteri svikter bør du bytte ut hele serien og bruke de batteriene som fremdels funger til andre elektroniske apparter. Mvh. Rosseha Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Har du flere sett batterier, bør disse merkes med f.eks. sett1, sett2, osv. Dette for å sikre at det er de samme batteriene du lader og dette vil forlenge levetiden på "batteripakkene" din. Fint tips - får se hvor mange jeg kjøper - F5 trenger 8 stk alene! Lenke til kommentar
Falkenhaug Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg ville tatt en titt på denne GP ReCyko travel bag. AR05 - 2 hr Fast Charger 1 x 12V lader kabel 8 x GP ReCyko + AA 4 x GP ReCyko + AAA 2 x GP ReCyko + C / D-konvertering 3 x Battery Box Til ca 600kr. Det er billig. Jeg har mange GP batterier i huset som brukes til div utstyr, de eldste er over tre år nå og funker fortsatt bra. Et fulladet batteri av denne typen skal kunne ligge ubrukt et år og fortsatt ha 85% effekt igjen. Endret 20. januar 2009 av Falkenhaug Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Fikk iallefall utrolig god service hos FotoVideo da jeg kjøpte meg pola filter rundt årsskifte, så det er en mulighet ja. Får ta turen til han Clas i morgen - har han fristelser, så regner jeg saken er opp og avgjort. Lenke til kommentar
ErikH Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg har den ladern du linker til og et sett Varta 2700mAh batterier og det funker bra sammen, ikke prøvd vanson batteriene i blitsen, men i kameraet virker de lenge ihvertfall. EDIT: Jeg har 4 batteri quick charge versjonen av den laderen. Endret 20. januar 2009 av ErikH Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Stian84: Jeg kjøpte an pakke fra Clasohlson med varta lader og 4 batterier på 2500mah til ca 400 kr. Den lader opp på 15 min og disse batteriene funker kjempe bra i SB-900 og 800'en min. kjøpte også med et lite lager med varta 2700mah som også funker super bra. Så kan annbefale den på det sterkeste.. Det ble denne + 4 ekstra Varta 2500 mAh og 8 Varta 2700 mAh batterier. Nå er det bare å vente til engangsbatteriene begynner å miste grepet! Med VARTA får ho MARTA opp FARTA (finnes det dikterstipend en kan søke på?) Endret 21. januar 2009 av arela Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 De finnes, men ikke i den klassen du stiller! Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Det var som svarte! Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vi får håp det går likar imårrå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå